PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver colocatie.



Dillondarko
11/01/09, 17:18
Hoi,

Ik weet niet of mijn vraag goed geplaatst is, anders mogen jullie 'm verplaatsen.

Thuis heb ik een servertje staan die wat allerhande taken verricht en ook nog dienst doet als Call of Duty 4 gameserver. Dat CoD4 gaat hij binnenkort niet meer volhouden, we zitten als het rustig is met een man of 20 te spelen. Voor menselijke begrippen is dat veel, zitten we op vrijdagavond te knallen tikken we constant tegen de 28, het einde van mijn internetconnectie. Iedereen krijgt dan lag (vertraging) en dat is gewoon niet leuk meer. We zijn al redelijk bekend in CoD4 met onze snelle server en goede moderatie. Meestal is er tenminste 1 mod/admin aanwezig en anders worden we vrij snel ingeseind.

Wat we nu echter willen, is een plekje in een datacenter om aan de verwachtingen te blijven voldoen. Ik heb al veel dingen tegenover mekaar gezet en een datacenter is op langere termijn gewoon de beste oplossing (goedkoopste).

Een thuisserver is wel leuk, maar dan zit je met lage connectiesnelheid en toch verbruikt het stroom.

Bedrijven die gameservers verhuren (I3D bijvoorbeeld) komen stukken hoger uit, maar zij willen uiteraard wat winst maken.

Ik zoek dus colocatie dichtbij huis, als ik de hits op Google mag geloven schijnt We Dare in Rotterdam een van de koplopers te zijn binnen NL. Ik weet alleen echter niet wat normale prijzen zijn voor colocatie. Uiteraard heb ik wel research gedaan wat ik precies nodig heb in zo'n pakket: 100GB dataverkeer, 1,5A stroom, 2U rackspace, 100Mbit/1Gbit uplink. 90% van de spelers komt uit Europa, dus een eventueel wat langzamere uplink naar Azie bijvoorbeeld is niet zo'n ramp.

Ik heb allemaal geen idee wat het kost en op dit gebied dus nul aan ervaring, voorlopig is het rondkijken en als ik prijzen weet kan ik daar naartoe werken.

Sponsors en speciale rackspace aanbiedingen zouden helemaal te gek zijn, eventueel kunnen we zelfs wat deals sluiten. De server gaat immers zware hardware bevatten, naar verwachting 2x Xeon 3,2GHZ, 4 tot 8GB RAM en 10k RPM schijven. We gaan gebruik maken van virtualisatie dus we kunnen eventueel tegen een prikkie wat VPS'en verhuren.

Graag jullie tips, meningen en eventueel goedbedoelde kritiek.:thumbup:

MikeN
11/01/09, 17:26
Een aanvraag voor colocatie kun je in het aanvragen forum doen. Kijk vantevoren even hoeveel gameservers je precies wilt hosten en hoeveel stroom je server gaat gebruiken. Aan de hand daarvan moet een coloboer wel een prijs kunnen vaststellen.

Virtualisatie i.c.m. gameservers is af te raden, door de striktere timing requirements van gameservers is het geen lekkere combo.

Dillondarko
11/01/09, 17:37
Aanvragen forum, dat was ik nog niet tegengekomen. Kom hier niet zo vaak, vandaar. Ik zal daar ook even een vraag stellen voor colocatie.

Die timings had ik niet aan gedacht, maar is geen ramp hoor. Er komt maar 1 gameserver, virtualisatie was meer voor het testen.

Verder weet ik wel wat het verbruikt en wat ik nodig heb, zie TS.

Phu
11/01/09, 19:10
Wil je dit doen als prive persoon of meer als zakelijk ?

Anders kan je misschien gewoon beter een dedicated server huren.
bij i3d zelf bijvoorbeeld.

Aangezien je nog niet voldoende ervaring hebt met colocatie raadt ik je een VPS of Dedicated server aan.

In het aanbiedingenforum zie je met regelmaat een beter server die jij hebt
vanaf 50 euro de specs die jij hierboven hebt vreten gewoon stroom dus denk dat het je zal tegen vallen met het zoeken naar colocatie partij.

McG_NL
11/01/09, 19:56
Wedare is inderdaad niks mis mee voor een gameserver.

Maar als je inderdaad maar 1 gameserver gaat draaien, zou ik opzoek gaan andere oplossing, desnoods een 1u server met wat mindere specificatie's. Of inderdaad een complete dedi.

WeServIT
11/01/09, 20:05
Als je echt maar een gameserver wilt hosten, heb je aan een dedicated of misschien zelfs een VPS genoeg. Ik weet niet hoe je met het vervoer etc zit maar zodra er iets met je server is zul je zelf naar het Datacenter moeten houdt hier rekening mee. Een dedicated server is misschien een betere oplossing.

spatieman
19/01/09, 18:17
Wil je dit doen als prive persoon of meer als zakelijk ?

Anders kan je misschien gewoon beter een dedicated server huren.
bij i3d zelf bijvoorbeeld.

Aangezien je nog niet voldoende ervaring hebt met colocatie raadt ik je een VPS of Dedicated server aan.

In het aanbiedingenforum zie je met regelmaat een beter server die jij hebt
vanaf 50 euro de specs die jij hierboven hebt vreten gewoon stroom dus denk dat het je zal tegen vallen met het zoeken naar colocatie partij.

soms is het voordeliger om een doos te huren.
i3d is niet misselijk met de prijs, en je moet voornamelijk per slot betalen..

rensariens
19/01/09, 18:28
Ik zou ieder geval niet voor dual xeons van de oude generatie gaan. Kosten qua stroom worden dan nogal hoog. Verder zeg je graag dicht bij huis te zoeken, waar is dit ? :) Hier kan je vragen of men je een aanbieding kan doen: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/