PDA

Bekijk Volledige Versie : probleem met remote desktop van XP Pro naar W2k3



wmusch
09/01/09, 16:38
Vanaf mijn werkstation (XP Pro) kan ik naar 2 van de drie servers zonder problemen gebruikmaken van de standaard remote desktop van Microsoft. Op alle drie de servers staat w2k3 web edition; alle updates ed doorgevoerd.

Het probleem ligt er hier in dat ik naar een server slechts 1 keer kan connecten. Of ik nu daarna uitlog of de sessie laat verlopen maakt niets uit; ik kan nooit een 2de keer via remote desktop naar deze server toe. Tenzij ik deze server echt fysiek reboot. Ik heb al geprobeerd om via een achterdeurtje Terminal Servers opnieuw te resetten, de sessie te killen en dergelijke maar dat heeft geen effect gehad.

Bij de andere 2 servers kan ik na uitloggen of zelfs tijdens een lopende remote sessie een nieuwe sessie starten; geen enkel probleem.

Ik heb uiteraard de instellingen van alledrie de servers gecontroleerd en vergeleken; alles hetzelfde.

Als ik zoek op de getoonde foutmelding (zie onderaan) zowel in de Micorsoft Help als op het net vind ik veel maar niets wat lijkt op een oplossing. Daarvoor zijn ook de meldingen te algemeen.

Misschien dat iemand van jullie een idee heeft? Ik kan moeilijk telkens de server rebooten omdat ik remote geconnect ben geweest :-)

met dank voor de moeite
groet Walther

nb. misschien is dit niet het goede forum maar ook dit forum heb ik doorgepluisd zonder resultaat ;-)

---------------------------
Remote Desktop Disconnected
---------------------------
Your Remote Desktop session has ended, possibly for one of the following reasons:

The administrator has ended the session.
An error occurred while the connection was being established.
A network problem occurred.

For help solving the problem, see "Troubleshoot Remote Desktop problems" in Help and Support.
---------------------------
OK Help
---------------------------

Tim.Bracquez
09/01/09, 20:32
Dat heeft volgens mij te maken met het aantal maximum connecties die w2k3 web standaard toelaat. Controleer die instellingen alvast. Zorg ook altijd voor een goede firewall voor die web edition !

wmusch
09/01/09, 20:57
Dat heeft volgens mij te maken met het aantal maximum connecties die w2k3 web standaard toelaat. Controleer die instellingen alvast. Zorg ook altijd voor een goede firewall voor die web edition !

Het standaard aantal concurrent connections voor remote desktop is in de web edition 2; zoals ik al stelde zijn de instellingen op alledrie de servers identiek. Het is ook niet mogelijk om deze instelling aan te passen onder w2k3 web.

Randy
09/01/09, 23:17
Er is wel een truckje, bij WS2LK3 STD kun je drie connecties maken, terwijl deze er twee toelaat. Je neemt gewon de console-connectie erbij. Nu kun je dit met VNC doen, maar makkelijker is even een batch scriptje met daarin:


mstsc -v:servernaam /F -console

Volledigheidshalve hoef ik niet te zeggen dat dit tegen de licentievoorwaarden in gaat en hier TS cals zijn uitgevonden. Maar bovenstaande is even een educatief voorbeeld. Je kunt zelfs je consolesessie (sessie 0) schaduwen. (*klik (http://support.microsoft.com/kb/278845)*)

wmusch
10/01/09, 09:20
Er is wel een truckje, bij WS2LK3 STD kun je drie connecties maken, terwijl deze er twee toelaat. Je neemt gewon de console-connectie erbij. Nu kun je dit met VNC doen, maar makkelijker is even een batch scriptje met daarin:


mstsc -v:servernaam /F -console



Natuurlijk meteen geprobeert; echter dezelfde foutmelding terwijl er geen enkele remote sessie loopt. Het probleem is ook niet het aantal sessies maar de onmogelijkheid om na 1 keer remote te zijn ingelogd en weer uitgelogd daarna opnieuw remote desktop te gebruiken zonder de srever daadwerkelijk fysiek te moeten rebooten.

Maar de tip werkt goed bij de andere 2 servers :-)

Ingvald
10/01/09, 18:07
En welke foutmelding(en) vind je terug in de eventlog van de server in kwestie?

Kenneth
10/01/09, 18:35
Er is wel een truckje, bij WS2LK3 STD kun je drie connecties maken, terwijl deze er twee toelaat. Je neemt gewon de console-connectie erbij. Nu kun je dit met VNC doen, maar makkelijker is even een batch scriptje met daarin:


mstsc -v:servernaam /F -console

Volledigheidshalve hoef ik niet te zeggen dat dit tegen de licentievoorwaarden in gaat en hier TS cals zijn uitgevonden. Maar bovenstaande is even een educatief voorbeeld. Je kunt zelfs je consolesessie (sessie 0) schaduwen. (*klik (http://support.microsoft.com/kb/278845)*)

wel rekening houden met SP3 in XP he... /admin dan ;)

ultraserv
13/01/09, 14:32
een gok: zijn er policies actief die een disconnected sessie vast blijven houden? Controleer ook even de overige secties:

Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Terminal Services (o.a. Limit number of connections )