PDA

Bekijk Volledige Versie : Legale torrent site



marco9000
07/01/09, 20:26
Beste mensen,

Dit is mijn eerste vraag op dit forum en gaat over het hosten van een torrentsite.

Ik ben amateurfilmer die veel eigen films maakt over treinen en beroemde spoorlijnen. Nu liep ik met het idee rond om via een torrentsite mijn eigen gemaakte films van treinen en spoorlijnen te delen. Het gaat dus puur om eigen gemaakte films en eventueel films van andere amateur films (bestanden waar dus geen auteursrechten op rusten. Ik had hierover de volgende twee vragen:

1) Is het bovenstaande legaal?
2) Indien het legaal is hebben jullie dan eventueel advies voor een bepaalde webhoster?

Alvast bedankt voor jullie antwoord;

DiedX
07/01/09, 20:51
1) Ja. Je hebt de copyright, dus waarom zou het niet legaal zijn?
2) Ik zit me af te vragen of het niet handig is om meerdere sites te hebben. BitTorrent moet "geseed" worden, en volgens mij kan je 1 tracker, en meerdere seeds hebben. Zelf zou ik voor "snel en goedkoop" gaan, en dan meerdere ervan nemen. Laat BitTorrent het zelf maar uitzoeken :)

Triloxigen
07/01/09, 20:55
Ja, het is legaal.
Nee, het kan niet op shared webhosting omdat het geseed wordt zoals DiedX meld.

Is het geen idee om het te uploaden op YouTube?

marco9000
07/01/09, 21:04
1) Ja. Je hebt de copyright, dus waarom zou het niet legaal zijn?
2) Ik zit me af te vragen of het niet handig is om meerdere sites te hebben. BitTorrent moet "geseed" worden, en volgens mij kan je 1 tracker, en meerdere seeds hebben. Zelf zou ik voor "snel en goedkoop" gaan, en dan meerdere ervan nemen. Laat BitTorrent het zelf maar uitzoeken :)

Echt bedankt voor je antwoord, heb je dan ook toevallig een aantal namen van webhostingsbedrijven die hiervoor in aanmerking komen?

Tim.Bracquez
07/01/09, 21:11
Het is legaal zoals hierover al gezegd.