PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruimte Datacenters (Regio Amsterdam)



XF-RICK
07/01/09, 20:31
Hi allen,

Wij zijn voor uitbereiding opzoek naar ruimte binnen een datacenter in de regio Amsterdam (buiten DCG/EvoSwitch).

Ik heb zo'n vermoeden dat we gezamelijk meer overzicht hebben over de ruimte, hebben jullie tips welk datacenter te contacteren die nog ruimte heeft voor een 25-50 tal racks (+/- 100m2).

Thanks voor de suggesties alvast.

Ryan Kalkhoven
07/01/09, 20:49
Rokscom Reassonet zijn bezig met een flinke uitbreiding. Deze zou uit mijn hoofd over niet al te lange tijd klaar moeten zijn.

gjtje
07/01/09, 20:50
Volgens mij heeft eunetworks boven nog een heleboel ruimte.

Phu
07/01/09, 21:48
<knip>
Taalgebruik.

djalken
08/01/09, 00:22
Volgens mij heeft eunetworks boven nog een heleboel ruimte.

Klopt, ruimte zat, maar daar zijn de prijzen helaas ook naar. Durf ook niet te zeggen of de bovenverdieping eindelijk actief gemaakt wordt (daar was een X percentage reeds verhuurd voor nodig dacht ik.

hoorde laatst ook dat level3 nog wel ruimte heeft (en is carrier neutral!)

gjtje
08/01/09, 01:03
Boven is al actief, die knakkers die achterin zitten hebben ook boven een ruimte.

Mark17
08/01/09, 04:51
Laatste keer dat ik bij Telecity-Redbus 3 (oude Redbus ;)) was zag ik daar nog vrij veel lege ruimte. Geen idee wat ze ervoor vragen. Interxion 5 heeft mogelijk ook nog ruimte over (is sterk uitgebreid).

djalken
08/01/09, 09:13
Boven is al actief, die knakkers die achterin zitten hebben ook boven een ruimte.

Dat was idd de bedoeling, die nemen echt veel ruimte af ;)

phreak
08/01/09, 09:34
Genoeg ruimte, Equinix, InterXion AMS5, etc.

Piwi-Web
08/01/09, 10:49
Telecity 4 binnenkort.
EUNetworks boven is nog niet helemaal klaar zover ik ervan begrepen heb. Tenminste wij zouden naar boven gaan maar dat kon nog niet...

peertje
09/01/09, 17:10
NIET spammen op dit forum

Mikej0h
09/01/09, 23:19
Interxion AMS-3, sowiezo zijn er twee suites vrij (oude InterXS suites).

Gwen
09/01/09, 23:59
Interxion AMS-3, sowiezo zijn er twee suites vrij (oude InterXS suites).


InterXS had maar 1 ruimte, en die is reeds bezet.... :yes:

Phu
10/01/09, 00:00
InterXS had maar 1 suite. Die is nu weer bezet.

Edit gwen was me voor

Mikej0h
10/01/09, 00:01
InterXS had maar 1 ruimte, en die is reeds bezet.... :yes:

Ik hoop voor Interxion dat ze deze maal wel een klant hebben die zijn rekeningen voldoet... ;)

Gwen
10/01/09, 00:02
Ik hoop voor Interxion dat ze deze maal wel een klant hebben die zijn rekeningen voldoet... ;)

Uiteraard, al ben ik meer benieuwd naar de status met de huidige partij waar de *heer* Croese & Co nu ge-colocate staat.

Phu
10/01/09, 00:03
Ik hoop voor Interxion dat ze deze maal wel een klant hebben die zijn rekeningen voldoet... ;)

Dit topic gaat over coloruimte niet over rekeningen betalen toch ?

Gwen
10/01/09, 00:04
Dit topic gaat over coloruimte niet over rekeningen betalen toch ?

Ach, van het een kom je bij het ander zie je wel. Goed, genoeg, ontopic dan:

InterXion AMS5 nog genoeg vrij, Telecity in 3 en 4 nog genoeg vrij. Bel eens met George zou ik zeggen, die kan vast een leuke prijs voor je maken.

mdf
13/01/09, 16:49
Je zou kunnen proberen contact op te nemen met Schuberg Philis, maar ik denk dat het aantal racks dat je af wilt nemen te weinig is.

Piwi-Web
13/01/09, 19:27
Ach, van het een kom je bij het ander zie je wel. Goed, genoeg, ontopic dan:

InterXion AMS5 nog genoeg vrij, Telecity in 3 en 4 nog genoeg vrij. Bel eens met George zou ik zeggen, die kan vast een leuke prijs voor je maken.

Telecity 4?
Vanaf wanneer is die geopend dan? Dacht dat deze nog in aanbouw was!

Gwen
14/01/09, 00:00
Telecity 4?
Vanaf wanneer is die geopend dan? Dacht dat deze nog in aanbouw was!


Euh sinds midden vorig jaar kon je er al plaatsen. Toen was het nog wel in aanbouw, maar al wel ruimtes die in productie waren. Dus je kan er gewoon gaan staan als je wil ja :), zit allemaal prima in elkaar.

Serve-xs
14/01/09, 10:42
Hoe zit het met de ruimte en aanwezigen netwerken in Telecity 3? Dit was voorheen Redbus als ik me niet vergis?

Gwen
14/01/09, 20:22
Hoe zit het met de ruimte en aanwezigen netwerken in Telecity 3? Dit was voorheen Redbus als ik me niet vergis?

Daar zitten vrij weinig ISP's nog, veel corporate klanten wel. ISPs die er zitten met hun netwerk: True en IS en wellicht nog enkele.

Wouter-Ospito
15/01/09, 09:38
Voor zover ik begrepen heb wordt de ruimte boven in euNetworks voorlopig niet gebruikt, dit was wel de bedoeling maar deze ruimte moet nog geschikt gemaakt worden en daar zijn flinke inversteringen mee gemoeid, die ze nu niet willen doen omdat ze in een ander dc (dacht in Duitsland) eerst willen uitbreiden. Er zit zover ik weet nog niemand boven en die komen voorlopig dus ook niet. Achterin de hal zitten naar mijn weten XS4ALL en ING, XS4ALL heeft begreep ik 'maar' 1 suite, dus enkel beneden. En ING heeft er 1 of 2 beneden dacht ik. euNetworks is voor zover ik begrepen heb met de huidige capaciteit helemaal vol.

Piwi-Web
15/01/09, 10:31
Voor zover ik begrepen heb wordt de ruimte boven in euNetworks voorlopig niet gebruikt, dit was wel de bedoeling maar deze ruimte moet nog geschikt gemaakt worden en daar zijn flinke inversteringen mee gemoeid, die ze nu niet willen doen omdat ze in een ander dc (dacht in Duitsland) eerst willen uitbreiden. Er zit zover ik weet nog niemand boven en die komen voorlopig dus ook niet. Achterin de hal zitten naar mijn weten XS4ALL en ING, XS4ALL heeft begreep ik 'maar' 1 suite, dus enkel beneden. En ING heeft er 1 of 2 beneden dacht ik. euNetworks is voor zover ik begrepen heb met de huidige capaciteit helemaal vol.

Dat dacht ik dus inderdaad ook. We zijn namelijk aan het kijken voor een nieuwe locatie (naar boven gaan duurt te lang). Zal waarschijnlijk telecity4 worden :)

djalken
15/01/09, 10:43
XS4ALL heeft gewoon een cage in de ruimte, staan nog wat andere partijen (ook corporate). Probleem met de bovenverdieping was idd de dikke investering (er zijn alleen geen ruimtes, geen airco en stroomvoorziening tbv racks, is gewoonweg nog nooit gebruikt), euNetworks wil dus zekerheid hebben van een aantal partijen die er willen afnemen (opzich logisch). Beneden zit alles vol, dus ik ben benieuwd hoe snel boven erbij gaat komen. Ruimte in Amsterdam wordt iig schaars, TC4 zal net als euN erg prijzig zijn denk ik.

Piwi-Web
15/01/09, 10:50
TC4 gaat ook voor kwaliteit ;)
Ik betaal liever iets meer dan ... :)

Serve-xs
15/01/09, 11:55
TC4 gaat ook voor kwaliteit ;)
Ik betaal liever iets meer dan ... :)

Zelfde hier, welke netwerken zijn er zoal aanwezig in TC 4? Ik ben namelijk liever een directe klant dan via een colo boer.

Lite-On
15/01/09, 11:58
Ik heb het idee dat het nog lang gaat duren voordat er extra ruimte in euNetworks beschikbaar is. Sinds ik daar zit is de 1ste etage al te vaak uitgesteld.
Begin 2008 had euNetworks eerst "beloofd", naderhand weer bijgesteld richting Maart/April... vervolgens eind 2008... en op het moment van schrijven nog steeds niks ;-)

Telecity 4 lijkt inderdaad de beste oplossing. Prijzen zullen ongeveer rond hetzelfde liggen als euNetworks. Maar dat heb ik er gerust voor over :)

Gwen
15/01/09, 17:13
Ik heb het idee dat het nog lang gaat duren voordat er extra ruimte in euNetworks beschikbaar is. Sinds ik daar zit is de 1ste etage al te vaak uitgesteld.
Begin 2008 had euNetworks eerst "beloofd", naderhand weer bijgesteld richting Maart/April... vervolgens eind 2008... en op het moment van schrijven nog steeds niks ;-)

Telecity 4 lijkt inderdaad de beste oplossing. Prijzen zullen ongeveer rond hetzelfde liggen als euNetworks. Maar dat heb ik er gerust voor over :)

Volgens mij is TC4 ietsje duurder, maar niet veel inderdaad. Wij betalen per rack 34.000 EUR annual fee en c.a. 5.000 EUR set-up (is met 8x 16A feed).

djalken
15/01/09, 17:21
34.000 EUR per rack p/j ? hoeveel stroom zit daar al bij over die 8 feeds?

Piwi-Web
15/01/09, 20:53
34.000 EUR per rack p/j ? hoeveel stroom zit daar al bij over die 8 feeds?

16A Per feed zegt hij.
Maar denk dat hij zich vergist... beetje absurde prijzen voor 1 rack (EDIT: Tuurlijk, als er stroom in zit niks gezegd!):)

djalken
15/01/09, 20:54
Naja, als hij voor die prijs 8 Feeds x 16 amp heeft..... ;)

fennes
16/01/09, 11:23
volgens mijreageer ik de op een reactie vanjaar terug


nvm :)

Serve-xs
16/01/09, 12:17
5000 euro setup kosten per rack is alsnog erg hoog. Ongeacht hoeveel feeds erbij zitten.

PeterT
16/01/09, 13:29
Volgens mij is TC4 ietsje duurder, maar niet veel inderdaad. Wij betalen per rack 34.000 EUR annual fee en c.a. 5.000 EUR set-up (is met 8x 16A feed).

Mag toch hopen dat dat een vergissing is, zelfs met stroom erbij lijkt mij 2833 euro/maand voor een rack+stroom wat aan de hoge kant (spot het eufemisme).
En 8x 16A feed voor 1 rack lijkt me een beetje overdreven?

rensariens
16/01/09, 13:51
8*14A*25 euro is €2800 ;)

Swiftway-UK
17/01/09, 17:55
Mag toch hopen dat dat een vergissing is, zelfs met stroom erbij lijkt mij 2833 euro/maand voor een rack+stroom wat aan de hoge kant (spot het eufemisme).

Als de stroom erbij zit, dan is het juist een hele goede prijs.



En 8x 16A feed voor 1 rack lijkt me een beetje overdreven?

Niet als je het rack volstopt met blades.

mousehouse
26/03/09, 11:44
We zijn al sinds begin vorig jaar met euNetworks bezig om naar de eerste etage te verhuizen. Na initiele toezeggingen (en een getekende intentieverklaring!) gaat het feest gewoon niet door - daar kun je veilig vanuit gaan.

Als je vervolgens kijkt welke Datacenters er zijn waar je voor een nette prijs veel power-per-rack kunt verbruiken (>= 5KVA) wordt de spoeling vrij dun in mijn ervaring. Telecity4 zijn we (uiteraard) ook geweest, maar van de pricing gaat mijn hartspier gek doen. Mooi DC, dat wel.

Stewie
26/03/09, 12:39
We zijn al sinds begin vorig jaar met euNetworks bezig om naar de eerste etage te verhuizen. Na initiele toezeggingen (en een getekende intentieverklaring!) gaat het feest gewoon niet door - daar kun je veilig vanuit gaan.


Waarom gaat het niet door?

mousehouse
26/03/09, 12:48
Ik denk dat ze tegen de investering aanhikken... er zal nog aardig wat gedaan moeten worden aan power en cooling ;-)

Piwi-Web
26/03/09, 20:45
EU belooft al een dik jaar wat (want ik zit er ook en zitten ook vol).
We hebben nu een datacenter op het oog waar ik komende donderdag een kijkje ga nemen als alles goed gaat :)

Hosted
26/03/09, 20:48
EU belooft al een dik jaar wat (want ik zit er ook en zitten ook vol).
We hebben nu een datacenter op het oog waar ik komende donderdag een kijkje ga nemen als alles goed gaat :)

Welke zaal zit je ?
Ik kan namelijk gewoon nog nieuwe racks afnemen in EUnetworks in de zaal van True.

mousehouse
26/03/09, 20:55
In dezelfde zaal als TRUE... Van TRUE kun je nog racks huren, en je kunt ze ook via euNetworks van TRUE huren. Maar de prijzen zijn gezien aangepaste omzet doelstellingen per rack een stuk hoger geworden.

Piwi-Web
26/03/09, 21:57
In dezelfde zaal als TRUE... Van TRUE kun je nog racks huren, en je kunt ze ook via euNetworks van TRUE huren. Maar de prijzen zijn gezien aangepaste omzet doelstellingen per rack een stuk hoger geworden.

En dat is nou net het probleem ;)
Ja we zitten in TRUE

Randy
27/03/09, 00:14
EUN heeft toch al deels een voorbereiding met een 10Kv ring voor de stroom. Er zijn de laatste tijd best wat nieuwe datacentra bijgekomen in Amsterdam. Mogelijk wachten ze tot een tweede partij ook wil committen om zo de investering te rechtvaardigen?
Ik wist trouwens niet eens van de eerste verdieping, maar kom nooit verder dan de suite van True of Proserve.

ascent
23/10/09, 17:22
<knip>