PDA

Bekijk Volledige Versie : IIS naar Apache



Ploert
06/01/09, 14:43
Hallo,

Ik ben van plan om de overschakeling te maken van IIS naar Apache.

De huidige situatie is als volgt: Voorlopig draaien de websites op IIS poort 80 (default http poort) en op Apache poort 8080. Ze draaien dus tergelijkertijd maar op verschillende poorten om conflicten tegen te gaan.

Nu wat doe ik best om deze omschakeling vlot te laten verlopen?

Ik dacht aan IIS uit te schakelen in de services maar ik vind daar enkel IIS Admin Service terug (of is dit toch de juiste service?) en in mijn http.conf <VirtualHost *:8080> naar <VirtualHost *:80> te veranderen bij alle websites.

Daarnaast zit ik nog met mijn ftp-toegang via IIS die ik dan zou kwijtspelen als ik IIS zou uitschakelen, of is hier een andere oplossing voor?

Kan iemand met ervaring hierin mij eens een stappenplan voorstellen?

Alvast bedankt.

Azziej
06/01/09, 14:51
sorry ik heb het even verkeerd begrepen...
Vandaar de edit..

IIS staat in services onder World Wide Web Publishing-service als ik het goed heb.
Maar als je deze uitzet en je moet ooit de server opnieuw opstarten zal deze waarschijnlijk automatisch weer activeren. Ik zou, indien mogelijk, IIS verwijderen als je het niet meer nodig hebt en volledig naar apache wilt.

Apache document root zet je dan naar waar je websites nu staan.
FTP kan je dan doen via een ander programma bv. Filezilla.

TCM
06/01/09, 15:46
Gewoon als stopcommando gebruiken: iisreset /stop
Daarna de services die IIS gebruikt uitzetten of heel IIS eraf gooien.. ;)
In de tussentijd Apache configureren en het zou theoretisch goed moeten gaan ;)

gjtje
06/01/09, 17:57
Als je alle websites weghaalt zou poort 80 vrij moeten zijn. De www service en ftp service zijn apart dus je kan de ene ook stoppen zonder dat de ander daar last van heeft.

Je kan ook een extra IP toevoegen op je server (bijv 192.168.0.1) en daar alle IIS websites op binden, dan kan je altijd nog met mod_proxy .asp pagina's naar IIS intern doorverwijzen. In de tijd van IIS5 heb ik dat wel gebruikt omdat statische content vanuit Apache enorm veel sneller was.