PDA

Bekijk Volledige Versie : Magento hosting



jackaars
04/01/09, 20:23
Op dit moment zijn wij voor ons bedrijf op zoek naar een betrouwbare Nederlandse partner die voor ons Magento Commerce kan laten draaien en installeren. Wij zijn van plan om meerdere shops in 1 grote shop te plaatsen. Wij hebben hier een mooi voorbeeld gezien op de website van Magento en daarom sprak ons dit het meeste aan.

Wij maken momenteel gebruik van 1 webshop die momenteel al uit zijn jas groeit en de bezoekers soms in de steek laat door eruit te klappen. Wij hopen met Magento dit probleem deels te kunnen ondervangen en wij zijn daarom ook op zoek naar een account met veel dataverkeer.

Onze eisen op een rij:
- Magento installatie
- +/- 50 Gb dataverkeer

Uiteraard hebben wij al een beetje rondgekeken op het internet, en wij kwamen er zelf achter dat het lastig is om een goede partner te vinden. We willen best betalen voor de mogelijkheden, maar het moet niet te gek worden. Het script is immers open source, maar we zijn ons wel bewust van de capaciteit die het vergt van de server.

Wij maken momenteel gebruik van enkele betaalmethodes. Zo kan de klant standaard betalen met een bankoverboeking, PayPal en Ideal via Multisafepay. Nu zag ik dat het laatste wel eens een probleem kon zijn ivm de standaard pakketten van Ogone. Wij zijn echter erg tevreden over Multisafepay en we willen daarom kijken of er hier ook niet een implementatie voor gemaakt kan worden. Naast deze betaalmethodes komt er per 1 februari ook de mogelijkheid tot afhalen in onze winkel. Ik weet niet in hoeverre dit te regelen is in Magento. Betalen onder rembours wordt later in het jaar mogelijk.

Onze standaard vervoerders zijn UPS, DPD en Dachser. Later komt hier ook een eigen koeriersdienst bij. Zijn deze vervoers makkelijk te integreren in Magento. Dit is mij namelijk tijdens de zoektocht ook niet echt duidelijk geworden.

ik zie graag jullie antwoorden en offertes tegemoet. Wellicht kunnen wij zaken doen!

Tim.Bracquez
04/01/09, 20:40
Ik denk dat je ook best eens een toppic opent in 'aanbiedingen gezocht' omdat hier niemand aanbiedingen mag doen.
Wel kan er informatie gegeven worden over de implementaties van de betaaldiensten (door mensen met ervaring hierin) zoals in je toppic gevraagd is.

Randy
04/01/09, 21:12
Hoi,

De genoemde aanpassingen moeten geen probleem zijn, mits de leverancier een _goede_ documentatie van zijn API beschikbaar kan stellen en zelf ook een testoptie / testplatform heeft. Ikzelf heb al eens een Magento module aangepast voor een klant en ben daarbij verder gaan ontwikkelen vanaf een bestaande module. Dit scheelt veel tijd dan het wiel opnieuw uitvinden, inderdaad het mooie van open source.

Voor de hosting zijn er een 10-15 tal partijen in Nederland. De ene biedt het op een normale shared webserver aan, de ander op een cluster en weer een ander in een HA-setup. Je zou even moeten kijken naar hoeveel groei je verwacht. Ook zijn er partijen die MySQL dedicated draaien, waar een ander het weer op dezelfde machine draait. De eerste optie is bij drukke webservers uiteraard veel beter. Het verschil zal hem voornamelijk in de snelheid zitten.

Wanneer wil je de omgeving live hebben en hoeveel uur verwacht jezelf dat de ontwikkeling van modules gaat kosten?