PDA

Bekijk Volledige Versie : illegaaltje gezeur melding aan interracks.com onmogelijk



rgh
04/01/09, 12:55
Hoi,

Ik kreeg heden ochtend een spam mail binnen van de website illegaaltje.nl wat dus gewoon weg een warez site is.

Die gasten hadden kennelijk CC gebruikt in plaats van BCC nu is voor mij gewoon weg zichtbaar wie allemaal deze mail ontvangen hebben, en dat zijn er een zeer groot aantal.

Ik zitten kijken in de whois van SIDN voor dit domein staat er als nameserver vermeld het volgende: h4ck.nl

Kijk ik eens voor de gein op die website, is dus ook een warez site.

Ik geprobeerd om de provider interracks.com (want bij technisch adres staat interracks.com vermeld bij SIDN) een mailtje te sturen. Eerst deed ik het naar het info adres, deze kreeg ik dus direct terug als niet afleverbaar.

Daarna heb ik naar alle drie de adressen een mailtje gestuurd die op hun website staan;

Krijg ik er weer eentje terug als niet afleverbaar, dat is het info adres. En ik krijg een zeer vreemd mailtje van hun binnen:

Geachte Ronald,

Uw e-mail met onderwerp "illegaaltje.nl en h4ck.nl" is niet in behandeling genomen.
Dit komt omdat uw e-mail adres niet in onze database voorkomt, u dient zich eerst te registreren op:
http://www.interracks.com/bestel/aanmelden.php

Wanneer u al geregistreerd staat, willen wij u vriendelijk verzoeken vanaf het mail adres te e-mailen waarop u zich heeft geregistreerd.
Mocht u nog problemen ondervinden kunt u contact opnemen met info@interracks.com.

Met vriendelijke groet,
InterRacks

Nu weer mijn tekst:

Ik ga mij toch echt niet bij die gasten registreren om een mailtje naar hun toe te sturen.

Maar kan ik nu ik dit gedaan heb Interracks.com ook aangeven bij Brein wegens het ondersteunen van warez sites?

Ik wilde hun waarschuwen en verzoeken de websites off line te halen, en de mail daardoor een paar dagen uit stellen naar Brein om hun de gelegenheid te geven naar beide websites te kijken. Maar aangezien contact opnemen via mail onmogelijk is met die gasten wil ik ze eigenlijk ook gelijk aan geven.

Is natuurlijk belachelijk dat je, je eerst bij hun moet registeren wil je pas contact met hun kunnen opnemen. Dit dacht ik toch echt niet.

Hoe staan jullie hier tegen over?

cfmweb
04/01/09, 13:31
mailtjes naar abuse komen ook niet aan?

VinceSTM
04/01/09, 13:39
5 24 ms 24 ms 24 ms icehosting.globalswitch.nl-ix.net [193.239.116.1
40]
6 24 ms 22 ms 24 ms server32.icehosting.nl [195.22.101.5]

...

rgh
04/01/09, 13:55
Abuse niet geprobeerd aangezien die niet op de website van hun staan.

Zitten ze bij icehosting?

Zowel Icehosting als Interracks zit in Haaksbergen.

Dit staat er bij SIDN:

Deelnemer InterRacks C.V.
Uitterhoevestraat 10
7481DH HAAKSBERGEN
Netherlands

Zojuist Icehosting een mailtje gestuurd. Die eigenaar ken ik wel een beetje.

Triloxigen
04/01/09, 14:20
Maar kan ik nu ik dit gedaan heb Interracks.com ook aangeven bij Brein wegens het ondersteunen van warez sites?

Vind je dat soort dingen zelf ook niet kinderachtig?

rgh
04/01/09, 14:37
Eerlijk gezegd niet.

Aangezien ik hun niet op een normale manier via interracks op de hoogte kan brengen.

Maar nogmaals ik heb icehosting nu op de hoogte gebracht en geef ze tot eind deze week de tijd om te reageren. Zo niet dan gaat direct melding naar stichting Brein, en zal ik hun melden dat ze op de hoogte zijn dat de site op hun servers staan, en er kennelijk niets aan doen of mij in ieder geval niet op de hoogte brengen dat ze dingen aan het ondernemen zijn.

Maar nu loop ik vooruit op zaken, en verwacht wel een reactie van Icehosting.

Aan Nederlandse spam probeer ik altijd wel een klein beetje tijd in te steken om die proberen tegen te gaan, zeker nog als het warez sites betreft of iets dergelijks. En zeker nu heel duidelijk te zien is wie allemaal de mail gekregen hebben.

®on
04/01/09, 14:48
Vind je dat soort dingen zelf ook niet kinderachtig?
Even los ervan of het kinderachtig is, maar om er nu een topic voor aan te maken.... Meld het, en laat het daarbij. Je loopt zelf geen schade of verlies op, dus wat is je probleem? Moraal ridder uithangen?

DutchTSE
04/01/09, 14:51
Even los ervan of het kinderachtig is, maar om er nu een topic voor aan te maken.... Meld het, en laat het daarbij. Je loopt zelf geen schade of verlies op, dus wat is je probleem? Moraal ridder uithangen?
Spammers horen aan de hoogste boom van nederland te hangen.. dus in principe doet rgh wel goed werk :yes:

rgh
04/01/09, 14:52
Geen morraalridder uithangen. Heb er inderdaad geen schade van zelf, maar heb er wel een bloedhekel aan. En wil niet dat mijn mail adres zomaar weg gegeven wordt aan jan alleman door het zichtbaar te verzenden voor iedereen. Maak er dan nog een BCC van. Zo kom je wel heel erg makkelijk aan enkele honderden mail adressen.

Er zijn genoeg sites waar mail adressen allemaal te koop aangeboden worden.

Maar kennelijk keuren jullie dit soort acties van die warez sites gewoon weg goed met dit soort reacties van jullie.

Ron, jij zegt wel, meldt het maar als interracks niet te bereiken is via mail, hoe moet ik het dan melden?

Moet ik dan soms maar direct de juridische kant op zoeken?

®on
04/01/09, 14:58
Spamcop, abuse@ etc.

Spammers horen minimaal gestenigd te worden, maar om nu voor iedere spammail afkomstig uit NL een topic aan te maken :dots:

Wynand
04/01/09, 15:11
Ben waarschijnlijk blind of heb mezelf niet lang genoeg op de website kunnen houden vanwege al dat irritante geflash, maar ik vind er niet bijster veel warez op.

Neem natuurlijk niet weg dat spam sturen niet netjes is. Google'ns op je eigen email adres en kijk is of je wat vind. :)

joriz
04/01/09, 15:15
Dit had ik ook 2 maanden terug. Ook een van mijn e-mail adressen stond in een hele CC waslijst. Daarna netjes contact opgenomen met Icehosting.


Helaas kunnen we uw klacht niet in behandeling nemen. In de mail staat duidelijk een afmeld link vermeld, en is de mail bovendien door een van uw contactpersonen verzonden via een website.

Zeer vaag. Ken die hele illegale website niet. Blijkbaar mag je spam verzenden zolang je een afmeld link toevoegt.

Ik altijd maar denken dat je enkel spam/nieuwsbrieven mag verzenden indien iemand zich daar voor via opt-in heeft aangemeld.

Piwi-Web
04/01/09, 15:21
Illegaaltje.nl, daar krijg ik zelf ook veel spam van op mijn privé emailadres. Enkel belanden ze nu direct in de spambox en kijk ik er niet naar om.

@iedereen die die mailtjes krijgt:
afmeldlink => http://www.illegaaltje.nl/page/index.php?id=afmelden

Heb het net ook maar eens gedaan :)

rgh
04/01/09, 15:22
Zie je mij voor ieder spam mailtje een topic openen alhier?

Nee dus.

Ik kan geen contact opnemen met Interracks vandaar de vraag alhier. En hieruit is dus komen te staan dat ze bij Icehosting zit.

Als ik net zo'n mail krijg als jij Joriz, dan zal ik direct hierna contact opnemen met Brein. Icehosting is al vaker in contact geweest met Brein over warez sites.

Ik ken die site zelf ook niet tot ik het mailtje dus vandaag kreeg met enkele honderden CC's. Dit is dus niet toegestaan ook al staat er netjes een afmeld link. En dit zal ik Icehosting dan ook wel heel duidelijk kenbaar maken als ze net zo reageren als bij jou Joriz.

Die afmeld link moet je nu juist niet gebruiken voor dit soort gasten, dan weten ze dat jouw e-mail adres nog steeds in gebruik is en krijg je drie keer zo veel mail binnen op dat mail adres.

Bij mij staan die gasten nu ook op de blacklist en verdwijnen ze vanaf nu ook gewoon in de spamfighter map die ik altijd direct leeg.

Arjen @ ARKOis
04/01/09, 15:23
Zelf vind ik dit nogal wat overdreven en het is niet echt een warez site. Deze site beschikt over tools en uitleg om te hacken en om eventueel aan bepaalde informatie te komen. Een warez site is meer een site die illegale downloads aanbiedt met daarbij een crack of key.

Heb je de titels gelezen?
- Youtube hoge kwaliteit bekijken!
- Windows 95 login hack
- Vista proefperiode verlengen
- Gratis mp3's downloaden! (via google)

Zo luiden al die titels en dan zal je denken, gratis MP3 downloaden!
Ja weet je hoe dat werkt? Open directory, is een bekend verhaal en het probleem ligt dat ook bij de aanbieder.


Het spijt me, maar als u zo'n hekel heeft aan warez, dan zal ik wel even gaan kijken bij de grote partijen. Deze sites helpen alleen maar de kleine hacker een beetje op weg en daar zijn we weer blij mee.

Zonder hackers zullen we zoveel moois missen wat fabrikanten niet mee geven..
Voorbeeld is een HTC Tytn II zonder video drivers!


Succes


ps. ik heb mij alleen even uitgelaten over de melding van warez, dat het e-mail adres zichtbaar is voor overige lezers en dat men zich moet aanmelden voordat ze terug mailen.. Dat is idd niet zo slim, maar dat heeft weer weinig met Brein te maken.

rgh
04/01/09, 15:41
Daar gaat dan Brein over die site of die mag ja of de nee. Wij hebben hier niet genoeg kennis over.

Waar het mij ook om draait is gewoon weg die spam mail met die honderden CC mail adressen die je zo maar spontaan cadeau krijgt.

TCM
04/01/09, 16:07
http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp

Veel plezier met melden.. ;)

Lite-On
04/01/09, 16:28
Ik vind het persoonlijk wel kinderachtig om contact op te nemen met brein voor dit soort activiteiten.
Aan de andere kant.... DDoS attack kits (die waarschijnlijk niet eens werken) op internet als download vermelden voor een "X" bedrag vind ik ook niet kunnen.

Ik krijg zelf gelukkig geen spam mails binnen van illegaalte.nl :)

rgh
04/01/09, 17:15
Dat soort zaken bedoek ik dus Lite-on, waarom ik het dus eigenlijk gewoon wil aangeven. Zeker ook als ze er niets aan doen qua hosting provider. Dan vind ik hun mede schuldig aan dit soort praktijken, maar goed dat is mijn mening.

MediaServe
04/01/09, 17:18
Zeer vaag. Ken die hele illegale website niet. Blijkbaar mag je spam verzenden zolang je een afmeld link toevoegt.

Daar heb ik mij ook altijd bont en blauw aan geërgerd. Spam versturen is illegaal in Nederland, dus daarom worden complete lijsten met e-mailadressen toegevoegd aan nieuwsbrieven, met een afmeldlink. De spam blijft gewoon binnenkomen, alleen heet het tegenwoordig een nieuwsbrief.

Kortom, tijd dat OPTA hier iets voor gaat bedenken :)

Julian
04/01/09, 17:26
@iedereen die die mailtjes krijgt:
afmeldlink => http://www.illegaaltje.nl/page/index.php?id=afmelden


Wat dus niet werkt. In de meeste gevallen bevestig je hierbij ook dat je emailadres ook daadwerkelijk bestaat. Maar het is en blijft irritant.

rgh
10/01/09, 09:37
Afgelopen week dus helemaal niets gehoord van die gasten. Begin komende week volgt de aangifte bij brein. En daarin zal ik heel duidelijk maken dat icehosting weet dat die site op hun server draait.

Nu voor het eerst een mailtje gehad van mijnsletjes.nl van dezelfde eigenaar als illegaaltje.nl

Deze zit bij deziweb, dus hopelijk gooien die waardeloze zooi nou eens off line.

Wie heeft de mail ook gehad van mijnsletjes.nl vandaag?

Weer zo'n grote CC lijst erbij.

rgh
10/01/09, 10:26
aangepast

DeziWeb
10/01/09, 10:37
Ehm.... stel je niet zo aan?
Ik heb je gemailed wat wij doen. Een account word niet afgesloten omdat jij een keer boe roept, of ons wil aangeven....
Beide maken geen indruk op me.

Pas bij herhaling en geen reactie van de klant sluiten we iets af ...

jeroen2496
10/01/09, 10:48
TS: Stel je niet zo aan....een hoster kan niet zomaar een site afsluiten omdat er mensen het niet eens zijn met de bedrijfsvoering!

Dan moet er toch echt eerst een gerechtelijk bevel oid zijn.

rgh
10/01/09, 10:55
aangepast

tvm
10/01/09, 11:00
@ rgh Stel je niet zo aan, deziweb kan ook beginnen met laster en eerroof. Zo komen we neer op puberfight van hosters, echter is deziweb volwassen en houden zij zich hier niet mee bezig.

Stop aub met uw gezeik en kan deze topic svp gesloten worden? Waar gaan we naartoe tegenwoordig!

Wynand
10/01/09, 11:00
Goh, via mailnotificatie zie je nog eens wat meer dan er in het topic zelf nog blijft staan. :lovewht:

@TS: kom is met een concreet wetsartikel waarna we gezamelijk kunnen vaststellen dat die website wel degelijk illegaal is. Kosjer is het niet, maar illegaal ook niet. Waar ben je in 's hemelsnaam mee bezig? Je raakt niet aan de beheerders dus probeer je het maar even via de hoster? En als die niet wil meewerken dreigen we even om hem failliet te laten gaan met ultra-hoge boetes? :double fuck:

jeroen2496
10/01/09, 12:06
Goh, via mailnotificatie zie je nog eens wat meer dan er in het topic zelf nog blijft staan. :lovewht:

@TS: kom is met een concreet wetsartikel waarna we gezamelijk kunnen vaststellen dat die website wel degelijk illegaal is. Kosjer is het niet, maar illegaal ook niet. Waar ben je in 's hemelsnaam mee bezig? Je raakt niet aan de beheerders dus probeer je het maar even via de hoster? En als die niet wil meewerken dreigen we even om hem failliet te laten gaan met ultra-hoge boetes? :double fuck:


Graag op pm! :D

PeterT
10/01/09, 12:35
p.s. InterRacks CV is ook eigendom van Roland, ik meen me te herinneren dat zijn vader een stille vennoot is hierin.

martysmarty
10/01/09, 12:42
Graag op pm! :D

Second that :thumbup:

Verder, laat het lekker achter je liggen. Dat soort sites rapporteren helpt niet. Volgensmij is dat veel te klein voor Brein etc..

PS. Doet Brein niet alleen muziek en film websites?

mijnsletjes
10/01/09, 12:51
Aan RGH :

Beste,

Bij deze bied ik mijn excuses aan voor het doormailen van de website.
Het was echt niet mijn bedoeling om te spammen.
Een paar vrienden vroegen naar mijn website.
Ik had het weekend te veel gedronken, en heb toen wat impulsief gehandeld.
Dit omdat het mijn eerste website is die veel bezocht word, en ik dacht: laat ik het even vieren:unsure:
Op gebied van bedrijven en internet heb ik nog helemaal geen kennis.

Ik zal het vanaf nu echt nooit meer doen!

Hopelijk op je begrip...

Met vriendelijke groet,

Paul Hupkens
mijnsletjes.nl

Trafego
10/01/09, 12:51
Sommige mensen slapen nu eenmaal niet als ze een email krijgen die ze liever niet willen. Dan moeten ze eerst juridische stappen ondernemen....

Kuch :)

rensariens
10/01/09, 12:56
Er staat niks illegaals op de website? Spam is inderdaad irritant, bij mij staat het domain in de blocklist nadat ik 10x dezelfde mail binnen 5 min kreeg.

mijnsletjes
10/01/09, 13:01
Oja,

En ik ben nog steeds wakker van het feestje van gister:eek:

tvm
10/01/09, 13:23
proficiat jongen, heel stoer

mijnsletjes
10/01/09, 13:45
Dankje :W:

Wynand
10/01/09, 14:13
Graag op pm! :D
Second that :thumbup:Nee. Verwijderde teksten terug bovenhalen lijkt me niet de bedoeling.
Vind het alleen wel vaker grappig om een mailnotificatie te krijgen, en vervolgens een totaal ander bericht te zien staan op het forum. Vreemd genoeg meestal beleefder/minder dreigend.

Cybafish
10/01/09, 15:26
traceroute to www.illegaaltje.nl (195.22.101.5), 30 hops max, 38 byte packets
...
5 jointtransit.icehosting.nl (217.170.9.157) 1.489 ms 1.401 ms 1.263 ms
6 server32.icehosting.nl (195.22.101.5) 1.339 ms 1.346 ms 1.243 ms



inetnum: 195.22.100.0 - 195.22.103.255
netname: INTERRACKS
descr: InterRacks C.V.
country: NL
org: ORG-IC22-RIPE
admin-c: RK3144-RIPE
tech-c: RK3144-RIPE
status: ASSIGNED PI
mnt-by: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-by: OPENPEERING-MNT
mnt-lower: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-routes: OPENPEERING-MNT
mnt-domains: OPENPEERING-MNT
source: RIPE # Filtered

organisation: ORG-IC22-RIPE
org-name: InterRacks C.V.
org-type: OTHER
address: Uitterhoevestraat 10
address: 7481 DH Haaksbergen, The Netherlands
phone: +31 (0) 53-8508812
fax-no: +31 (0) 84-7473294
abuse-mailbox: abuse@interracks.com
admin-c: RK3144-RIPE
tech-c: RK3144-RIPE
mnt-ref: OPENPEERING-MNT
mnt-by: OPENPEERING-MNT
source: RIPE # Filtered

person: Roland Kamphuis
address: Uitterhoevestraat 10
address: 7481 DH Haaksbergen, The Netherlands
phone: +31 (0) 53-8508812
fax-no: +31 (0) 84-7473294
nic-hdl: RK3144-RIPE
mnt-by: OPENPEERING-MNT
source: RIPE # Filtered

% Information related to '195.22.100.0/22AS42093'

route: 195.22.100.0/22
descr: IceHosting
origin: AS42093
mnt-lower: OPENPEERING-MNT
mnt-routes: OPENPEERING-MNT
mnt-by: OPENPEERING-MNT
source: RIPE # Filtered


Het is allemaal zo moeilijk nog niet ;)

rgh
10/01/09, 21:36
Diverselab,

Je leest kennelijk niet goed. Ik onderneem geen juridische stappen, heb alleen die site gemeld bij Brein en spamcop, niet meer en niet minder en hier is de kous voor mij eraf.

Wynand
10/01/09, 21:40
Diverselab,

Je leest kennelijk niet goed. Ik onderneem geen juridische stappen, heb alleen die site gemeld bij Brein en spamcop, niet meer en niet minder en hier is de kous voor mij eraf.Stond daar in die mail naar diverselabs toch effe wat anders. :lovewht:

rgh
10/01/09, 22:37
Aangepast

Trafego
10/01/09, 23:14
Stond daar in die mail naar diverselabs toch effe wat anders. :lovewht:

euh wynand,, vraagje (2 eigenlijk)

wie ben jij?
en sinds wanneer mail ik jou?

Ik vermoed dat je op een mail notificatie doelt. maar bon.. Mijn post was dus sarcastisch bedoeld..
Ron (mod hier) zal wel weten waar ik dan op doel.

Ik reageer op TS (Ronald) aangezien hij weer eens de moraal ridder op fora uithangt zoals meerdere hem kennen van andere fora (TB/SD)

Wynand
10/01/09, 23:17
wie ben jij?
en sinds wanneer mail ik jou?Zei ik ooit dat jij mij mailde? Ik stel gewoon vast dat er wat geknip geweest is. Niets verkeerds bedoeld in jou richting hoor.

Trafego
10/01/09, 23:19
Nee maar ik werd net even aangevallen door TS :D

Daarom dat ik even vraag, Hij is er stellig van overtuigd dat ik hem zwart maakte in een email die ik jou gestuurd zou hebben ;)

janneman
11/01/09, 01:05
Zeg dames, jullie vinden het toch niet heel erg dat ik de boel op slot gooi?
Ik heb ook weleens heel even niets te doen, maar om je tijd dan zo te besteden...