PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruimte dedicated Server



Roow
02/01/09, 14:32
Ik wil een applicatie laten maken zoals http://www.pimpyourboard.nl/cubecart/index.php?act=viewCat&catId=5 maar dan voor andere producten. Nou zou ik willen weten hoeveel ruimte zo'n applicatie inneemt en als ik ongeveer 400 mensen bij de applicatie krijg, wat voor server heb ik dan nodig?

-Flip-
02/01/09, 16:01
Net de site bezocht, en jouw vraag lijkt me toch erg moeilijk te antwoorden.
Een dedicated server lijkt mij eerlijk gezegd overkill.
Het lijkt me niet dat deze applicatie zoveel resources slurpt dus een shared account lijkt mij zwaar genoeg.
Zelfs een VPS lijkt me teveel van het goede ;-)

Mikej0h
03/01/09, 02:39
Ik denk dat je rekening moet houden met uploads tussen de 700KB - 4.000KB, neem hiervan een gemiddelde, zeg 2.350KB.
Kom ik uit rond de 920MB.

Oftewel; als jij een server kiest met een schijf tussen de 80-160GB zit je goed...
Bedenk wel even van te voren of je dit spul in je (uitgaande van Linux) /tmp of een aparte partitie wilt plaatsen (met groei in het achterhoofd).

Het blijft allemaal speculatie natuurlijk, ik denk echter dat de praktijk zal uitwijzen dat mensen over het algemeen kleinere foto's uploaden als ik als gemiddelde heb aangegeven.
Meten is weten, dus kies sowiezo voor een partij waarbij je gemakkelijk kan uitbreiden indien mogelijk!

pinkbigfoot
28/01/09, 16:32
dedi lijkt me in eerste instantie ook wel overkill hiervoor, denk dat shared beginnen al voldoende is, maar je moet dan idd zeker weten dat uitbreiding mogelijk is. (of een eventuele overschakeling naar dedi vlot kan verlopen) Ik denk voor een dedicated server dat je bij de meesten al snel mag rekening houden met een nette 100€ per maand (en dan ben je al goedkoop denk ik) als je in het eerste jaar niet boven de 10Gb disk raaakt bijvoorbeeld, dan heb je ferm teveel centen betaald