PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting server configureren



ypsun
27/12/08, 20:53
Hallo mensen,

Ik ben van plan om mijn huidige webserver te vervangen.

Op de nieuwe server wil ik een makkelijker systeem hebben.

Nu draai ik Windows 2003 en draai er 4 websites op, zonder control panel (alles met II6 en elke site eigen IP).

De domeinnamen zijn geregistreerd bij een webhostingbedrijf.
Via hun eigen hostingmanager, laat ik de domeinen verwijzen naar het IP adressen van de websites die op mijn eigen server draaien.
Heb géén eigen DNS server, alhoewel dat nu wel een optie is (de oude server daarvoor gebruiken). Maar ook daar weinig verstand van.

Best primitief dus :)

Heb ooit wel een Plesk pakketje van 60 euro gekocht, maar daar snapte ik niet veel van en heb het links laten liggen.

Hoe zou ik het beste de nieuwe server kunnen configureren en met welke software?


En zou ik hier een advertentie kunnen maken, dat iemand mijn server(s) volledig wilt inrichten tegen een bedrag?

Alvast bedankt.

Geert-Jan
27/12/08, 21:15
Lang verhaal kort maken: als je het zelf niet kunt, en zoals ik uit je verhaal begrijp ook niet echt vertrouwd, dan kun je het laten doen.

Hoe je het beste de nieuwe server kunt configureren is er maar 1 antwoord, zodanig dat jij er goed mee oerweg kunt. De een prefereerd dit, de ander dat....

Je laatste vraag, ja, dat kan, die advertentie. Er zijn hier enkele mensen die je daarmee prima kunnen helpen, al doe ik zelf geen windows....

//Edit aanvullig: eigenlijk een antwoord waarmee je weing kunt, maar de inhoud zegt hoop ik genoeg...

ypsun
27/12/08, 21:34
Toch thanks voor jouw antwoord G-J :)

Ik hoef niet perse weer Windows erop te hebben.

Als er bijvoorbeeld Linux met een gebruiksvriendelijke control panel erop komt, waar ik ook mijn websites kan beheren, is dat ook goed!

Als jij hier tijd/zin hebt om dit te doen, ontvang ik graag een PM van jou met de mogelijkheden en wat je ervoor wilt hebben natuurlijk.

Geert-Jan
27/12/08, 21:39
Ik wil je 100 Pm's sturen, en 100 servers voor je configureren, maar krijg dan ook 100 zweepslagen van de directie hier, dat is namelijk tegen de forumregels in om aanbiedingen via PM te doen, en ik sta daar ook achter.

Wil jij directadmin of cPanel onder CentOS, met de benodigde beveiligingen, onze dns servers, dan mag je me mailen of een advertentie plaatsen.
Wil je Windows, dan prefereer ik anderen...

Tim.Bracquez
27/12/08, 21:41
Als er bijvoorbeeld Linux met een gebruiksvriendelijke control panel erop komt, waar ik ook mijn websites kan beheren, is dat ook goed!.

Centos + Directadmin op de server en je kan zo alles snel en eenvoudig beheren.
Wel raad ik aan de eerste uurtjes zeker door iemand te laten doen die weet waarmee die bezig is... kwestie van alles op punt te zetten.

ypsun
27/12/08, 22:02
ohja de regels (ben hier al een tijdje niet meer geweest).
100 zweepslagen is niet zo fijn :)

Hierbij de advertentie:
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/145121-gez-iemand-voor-het-installeren-van-webhosting-software-op-server.html

Randy
27/12/08, 22:08
Een managed VPS niets voor je? Solidhost biedt deze aan voor zowel Windows als Linux voor lage prijzen, om maar even iemand te noemen. Een eigen server voor 4 websites lijkt me een beetje een overkill, tenzij het 'zware' websites zijn? Waarom heb je trouwens 4 IP-adressen voor 4 websites? Zelfs als alle websites SSL zouden hebben, zou je aan 1 IP adres genoeg moeten hebben in je huidige configuratie.

Geert-Jan
27/12/08, 22:15
..en voor je aanvraag, wat gaat er idd op draaien, maar ook waar komt je server te hangen i.v.m. licentie kosten.
Ik weet niet wat je met je huidige windows licentie kunt, ik doe niets met windows, Randy...??

ypsun
27/12/08, 22:35
@ Randy,
Ik heb toch al mijn co-lo ruimte die ik kan gebruiken.
En vind het wel fijn om niet beperkt te zijn qua dataverbruik en CPU gebruik.

En de IP adressen, ik wist niet hoe ik meerdere websites op 1 IP kon laten draaien met IIS (had een flinke tijd geleden hier ook een topic over gestart :))
Had er ook geen tijd voor om dat uit te zoeken.
Dit werkte en was de snelste oplossing.

Ik draai er privé websites op, zoals website van gaming clan met vbulletin forum.
Verder TeamSpeak, Ventrilo, HLstatsX en dat soort gaming dingen voor de clan.