PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows XP/Vista SPLA



ju5t
25/12/08, 15:28
We willen binnenkort een normale machine plaatsen bij een klant waarbij streaming vanaf een XP machine gaat plaats vinden. De machine valt onder ons beheer en wij regelen alles wat betreft hard- en software.

Is hier nu wel of geen SPLA licentie voor nodig? Of eventueel server web edition? Zolang er maar gebruik gemaakt kan worden van Windows Media Encoder en/of Flash Media Encoder en de Pinnacle PCI kaart wordt ondersteund, het laatst is alleen op XP waarschijnlijk.

Randy
25/12/08, 15:40
Thomas,

XP/Vista zijn enkel als VL te krijgen, niet via SPLA. Daarom zie je ze waarschijnlijk bij je in de lijst op licensing.microsoft.com. Voor SPLA geldt: enkel op eigen hardware. In dit geval, zou je dus aan een OEM licentie genoeg hebben met Windows XP als jullie eigen hardware plaatsen, of een WS2003WEB via SPLA. (Test even of MCE hierop werkt en er 2K3 drivers beschikbaar zijn, Pinnacle is niet echt voor de enterprise markt gemaakt)

gjtje
25/12/08, 17:58
XP en Vista zijn wel via SPLA te krijgen, je moet er echter een aparte licentie code voor aanvragen bij je leverancier, misschien dat dit nu ook via de website kan. Wanneer je complete beheerde desktops verhuurt aan klanten zou je daar ook de SPLA structuur voor mogen gebruiken.

Randy
25/12/08, 18:00
XP en Vista zijn wel via SPLA te krijgen, je moet er echter een aparte licentie code voor aanvragen bij je leverancier, misschien dat dit nu ook via de website kan. Wanneer je complete beheerde desktops verhuurt aan klanten zou je daar ook de SPLA structuur voor mogen gebruiken.

Mijn excuus, nieuw voor mij. Heb jij de tarieven ergens liggen Gert-Jan?

gjtje
25/12/08, 18:05
Vista staat in de SPLA prijslijst volgens mij, waar dit gebruikt wordt doe ik de rapportage niet.
Zoals gewoon geldt voor een ouder OS de prijs van de opvolger. ;)

Randy
25/12/08, 18:08
Heb enkel 66J-02096 / Windows Vista Business Upgrade (SAL) hier staan. Zal maandag eens bellen naar Insight.

AB-Systems
25/12/08, 19:46
Zo ver mij bekend is kan je gewoon gebruik maken van de SPLA licenties, deze zijn hier ook voor ingericht om bijvoorbeeld werkstations te 'verhuren' met SPLA software maar wel gelimiteerd aan wat regeltjes.. in de bijlage vind je wat insight hierover zegt tijdens hun 'SPLA training'...