PDA

Bekijk Volledige Versie : Sidn waarschuwt voor 'frauduleuze' webtoeslag Coweto.nl



pdu
24/12/08, 01:00
bron: http://tweakers.net/nieuws/57482/sidn-waarschuwt-voor-frauduleuze-webtoeslag-coweto-punt-nl.html


Wat ik me afvraag waarom ze niet tegen co.nl zijn opgetreden, veel landen verbieden het verkoop van subdomeinen van hun cctld.

Freakingme
24/12/08, 01:23
Het zal vast aan mij liggen, maar ik heb vandaag dat ding al meerdere keren naar die website gekeken, en het zal vast aan mij liggen maar wat ze nou verkopen etc is voor mij niet duidelijk. Als je in die onzin trapt ben je bij deze wat mij betreft genomineerd voor de grootste **vulZelfMaarIn** van het jaar...

Wido
24/12/08, 08:24
De teksten zijn al aardig aangepast, het is nu iets minder dwingend. Maar wat mij betreft de reinste oplichting dit. Ze proberen gewoon de wat minder ervaren domein eigenaren een poot uit te draaien door hen te laten lijken alsof ze nog een extra toeslag moeten betalen.

Geert-Jan
24/12/08, 08:29
Hebben we dit ook via de deelnemrs mail ontvangen, of mis ik iets?

Ber|Art
24/12/08, 09:19
Nee, wij hebben niets ontvangen, wij worden gewaarschuwd via de Media :(

PeterT
24/12/08, 09:57
http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/145011-toeslagen-voor-nl-al-voldaan.html

MediaServe
24/12/08, 10:34
De teksten zijn al aardig aangepast, het is nu iets minder dwingend.

Inderderdaad :)

Nu staat er bijvoorbeeld dit:


Waarom moet ik mijn “slapende” NL-extensie ook registeren bij het COWETO?
Omdat het dan duidelijk is welke website actief is zodat u niet in het volgende kalenderjaar een rekening krijgt, door het in het juiste vak te plaatsen.

En eerder stond dit er:


Waarom moet ik mijn “slapende” NL-extensie ook registeren bij het COWETO?
Omdat elke NL-extensie vastgelegd moet zijn en bij steekproeven kunt u hoge boetes voorkomen of juist toeslagen die niet voor u bestemd zijn, door deze extensie in het juiste vak te plaatsen.

:X

Wido
24/12/08, 11:03
Gelukkig heeft oa Tweakers.net ze al goed te pakken gehad, zoek eens op Google naar "coweto" kan je lachen :)

Triloxigen
24/12/08, 11:59
Wat ik me afvraag waarom ze niet tegen co.nl zijn opgetreden, veel landen verbieden het verkoop van subdomeinen van hun cctld.

Zoals welke?

Ik neem aan dat je je domeinnaam naar eigen inzicht mag exploiteren?

Jesperw
24/12/08, 12:30
Met dat co.nl doet toch bijna geen enkele ISP mee en daar hebben ze al duidelijkheid over gegeven. Lijkt me de aandacht niet waard.

Betreft dit Coweto geneuzel vraag ik me altijd af wat die mensen willen bereiken. Google heeft ze in ieder geval voor altijd in memorie :P

Planera
24/12/08, 14:45
Gelukkig heeft oa Tweakers.net ze al goed te pakken gehad, zoek eens op Google naar "coweto" kan je lachen :)

De resultaten zijn leuk ja, Retecool / Blik op Nieuws staan bovenaan met wel een heel verhelderende titel... :thumbup:

@ Freakingme: Ik vind het opzich niet eens zo heel gek dat mensen in dit soort dingen trappen. Toeslag voor dit, toeslag voor dat... Ik kreeg ooit een brief voor één of andere vage retailtoeslag ofzo, ik heb niet eens een winkel! Maar dat scheen dus wel echt te zijn. En de brieven of je even wil betalen voor de muziekjes die je op kantoor draait enzo. Tsja...

pdu
24/12/08, 19:35
Het zal vast aan mij liggen, maar ik heb vandaag dat ding al meerdere keren naar die website gekeken, en het zal vast aan mij liggen maar wat ze nou verkopen etc is voor mij niet duidelijk. Als je in die onzin trapt ben je bij deze wat mij betreft genomineerd voor de grootste **vulZelfMaarIn** van het jaar...

Ik heb getracht het te lezen, alleen ik snap niet waar het over gaat het is een soort van basisschool Nederlands bestaande uit vage zinnen die geen samenhang hebben met de context.

Ik vind het dus knap indien je vol overtuiging hier in bent gestapt, dan zul je op zijn minst een psycholoog moeten zijn.

Planera
24/12/08, 20:29
Ik heb getracht het te lezen, alleen ik snap niet waar het over gaat het is een soort van basisschool Nederlands bestaande uit vage zinnen die geen samenhang hebben met de context.

Ik vind het dus knap indien je vol overtuiging hier in bent gestapt, dan zul je op zijn minst een psycholoog moeten zijn.

Volgens mij valt er inmiddels weinig meer te lezen op de website ;)

dreamhost_nl
25/12/08, 12:41
Inderdaad is de web site nu alleen nog een wit scherm... beter...