PDA

Bekijk Volledige Versie : Suggesties inkomsten genereren gratis hosting



Mastje
23/12/08, 23:49
Kleine intro
Gezien ik ongeveer al een kort jaar bezig ben met een eigen virtual hosting configuratie i.c.m. een eigen geschreven controle paneel, wil ik dit eens live gaan brengen om de configuratie live te testen met vele andere gebruikers.

Punten waar mijn configuratie voornamelijk voor gemaakt is:
- Betere beheermogelijkheden voor zowel de admin als de normale gebruikers.
- Meer rechten voor de normale gebruikers.
- Betere mogelijkheden voor gebruikers met meerdere websites.
- Betere controle op misbruikers
- Makkelijke mogelijkheden voor multi-server setups.
- Modulair uitbreidbaar
- Multi-website omgevingen vanaf 1 source.

Wat voor gebruikers zoek ik dus voornamelijk:
- Gebruikers met meerdere websites,
- Gebruikers met meerdere websites die vanaf 1 source werken
- Zware en veeleisende gebruikers
- Misbruikers (Tot op zekere hoogte)
- Veel gebruikers

Wat is hier nu beter voor dan het aanbieden van gratis hosting?

Wat heb ik ervoor over?
Gezien dit een wat groter project is, waarvan ik als optie hebt om het controle paneel commercieel aan te bieden, heb ik hier eenmalig en maandelijks een bedrag voor over. Er zal dus ook een investering worden gemaakt in:

- Een productieserver, met minimaal 7 virtuele machines (ivm. clustering test)
- Een backupserver, met veel opslagruimte

Nu is mijn maandelijkse budget uiteraard beperkt, maar voldoende om een groot aantal gebruikers onderdak te geven. Laten we het erop houden dat ik 150 websites kwijt kan qua dataverkeer (uitgaande van 2GB dataverkeer per website)

Waarom wil je inkomsten?
Dit om verdere uitbreiding te kunnen veroorloven. Uiteraard wil ik testen houden met veel meer websites en zwaardere gebruikers.

De pakketten die ik wil gaan aanbieden zijn als volgt:
128MB webruimte
FUP dataverkeer (op basis van algoritme)
gebruikelijke als emailadressen, php, mysql, postgresql, enz. enz. met bijbehorende limieten.

Gebruikers mogen zoveel websites aanvragen als ze willen. Dit moeten echter aparte websites zijn. (Ze mogen niet doorlinken qua plaatjes ed.)

Gezien de pakketten wat groter zijn, is het dus ook onvoorspelbaarder wat voor gebruikers ik krijg.

Welke manieren hebt je al overwegen?
- Reclame op de website: Dit wil ik niet gaan doen. Hierdoor gaan de gebruikers zich ergeren en dit kan bezoekers schelen. Niet erg geschikt voor een testomgeving. Wel krijgen de gebruikers een mogelijkheid om reclame op de website te plaatsen als "sponsoring".
- Advertenties in het controle paneel: Dit zal er ook komen.
- Advertenties op het supportforum: Dit zal er ook komen.
- Advertenties in emails/nieuwsbrieven die er verstuurd worden: Dit is zeker een optie.
- Donaties: Zal zeker beschikbaar zijn.
- Aanbieden van uitbreidingen tegen betaling: Dit zal zeker worden aangeboden, maar naar verwachting zal er weinig verkocht worden. De pakketten inkorten is geen optie, gezien dit voornamelijk is om te testen.

Al met al geloof ik niet dat dit voldoende zal zijn om alle onkosten te betalen zodra ik meer gebruikers hebt. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar nog meer mogelijkheden om wat extra inkomsten te genereren. Zijn er nog ideeen vanuit de kant van de professionele hosters?

//edit: woordfout gefixed

t.bloo
24/12/08, 00:19
Zijn er nog ideeen vanuit de kant van de professionele hosters?
niet testen met klanten, mogelijke toekomstige klanten, mensen die mogelijke toekomstige klanten kunnen vertellen hoe slecht het testen een keer ging

wat iemand voor een dienst betaalt maakt niets uit, als het niet werkt dan krijg je altijd problemen

Planera
24/12/08, 00:53
Ik ben geen hoster, en misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal (misschien omdat ik geen hoster ben) maar ik snap niet helemaal dat je een pakket van 128 MB aan wil bieden (je noemt dit zelf 'een wat grote pakket') en dan opzoek bent naar:

- Gebruikers met meerdere websites,
- Gebruikers met meerdere websites die vanaf 1 source werken
- Zware en veeleisende gebruikers

Ik vind mezelf geen grote, zware of veeleisende gebruiker maar vind 128 MB toch wel wat weinig...