PDA

Bekijk Volledige Versie : termijnen



fromalk
23/12/08, 01:13
Hallo allemaal,

ik heb me de laatste maanden & weken sterk zitten opjagen in mijn huidige host voor colocation en heb dit altijd voor mezelf willen houden. Nu zit het me echter zo hoog en is het allemaal zo een grote pot nat aan het worden dat ik graag jullie advies en expertise eens hoor.

Relevante info;
ik ben reeds 2 jaar klant schat ik bij het bedrijf
Ik neem al 2 jaar colocation af bij datzelfde bedrijf
Het gaat om e-visionz dat is overgenomen door vinzei IS
Het is een Nederlands bedrijf, ikzelf ben een meerderjarige Belg

Het verhaal dat ik hier neerzet is natuurlijk mijn kant van het verhaal, ik laat vinzei volledig vrij hier zelf te reageren en hun versie neer te zetten.

Concreet heb ik een contract bij e-visionz dat ik mijn server op een maand tot maand basis bij hun zou plaatsen,dit is eigenlijk niet meer geweest als een mondelinge overeenkomst met toenmalig e-visionz medewerker danny. Hij verzekerde me dat de server van de ene maand op de andere opzegbaar zou zijn. Ik heb hem eerder al eens willen opzeggen, onder het toenmalig bestuur van e-visionz en ze hielden zich aan hun beloftes, ik kon de server na afloop van de huidige maand gewoon keurig komen ophalen. Mooi dus, k heb hem alleen laten staan omdat k er een ander project op kon zetten

Ik ben de laatste maanden, misschien zelfs het laatste jaar een laatbetaler geweest, daar ben ik eerlijk in. Vinzei stuurt de factuur de 2de van de maand, de 10de van de maand een herinnereing en tussen de 20ste en de 30ste 1/2/3 aanmaningen tot betaling met de opmerking dat men de server uit zou zetten en je dan een kost voor hem opieuw aan te zetten moest betalen (niet administratief)

Zo ver is het eigenlijk tot nu recent niet gekomen, ik had de factuur van Oktober perongeluk niet betaald. Het probleem hier zat er blijkbaar in dat ik online de betaling had doorgegeven maar omdat ik financieel wat moeilijk zit (nog tot 08 januari) heeft mijn bank Fortis die betaling niet uitgevoerd (ik zat tegen mijn limiet)

Ik ben toen ook naar KBC overgeschakeld en zodra ik de betlaing van November wou uitvoeren (nog steeds niet wetende dat die van Oktober er nog niet was door gevoerd ij fortis) was blijkbaar de server al afgesloten, hier was ik niet van op de hoogte gesteld.

Ik heb dan verontwaardigd gemaild (omdat ik niet op de hoogte was dat hij was afgesloten) wat er gaande was en heb de factuur voor de heraansluiting en die van oktober + november betaald (inmiddels waren we wel al December)

De server staat nu nog steeds niet aan omdat men hem pas aanzet als ook de huidige factuur betaald is. Klopt dat eigenlijk wel want die factuur heeft zijn vervaldag nog niet verstreken?

Nu krijg ik vandaag alweer 2 mails ter aanmaning over de factuur van 02 December, deze zou voor woensdag 17uur op hun rekening vereffend moeten zijn (wat al niet meer mogelijk is omdat de overschrijving van mijn rek naar de hunne al 5 dagen in beslag neemt) of dat men zonder twijfel een incasso bureau inschakeld.





Ik heb er een groot probleem mee dat ik duidelijk merk dat ik anders behandeld wordt sinds ik heb willen opzeggen, ik heb ook het gevoel dat men alles doet om dit zo lang mogelijk te rekken en me nog een maand extra te kunnen laten betalen (ik spreek hen aan op msn, geen antwoord ondanks dat ze uren op status online blijven terwijl die anders overschakeld op afwezig als je er niet bent). De toon van hun conversaties als die er zijn is duidelijk anders, ze willen de pap in de mond gevoerd krijgen ivm opzeg.
Men wilt kost wat kost de server offline houden, men drijgt veel meer met incasso's etc


het bedrag is 31€ / maand, alles wat nu open staat is dus 31€ sinds 02/12

Ik heb al eerder met hen gediscutieerd dat dit niet de wettelijke termijnen zijn, bij ons in BE allesinds toch niet?... Hier wordt je normaal pas 3 maand na verzending van de factuur afgelsoten wettelijk en weer geactiveerd als je alle te late betalingen hebt bijgewerkt, hoe zit dat in NL?

Graag jullie info, k heb dit bewust niet op een forum van bv jogeren gezet omdat k jullie (hosters) mening wil. K wil hier niet alles op vinzei steken want k geef eerlijk toe dat k een laatbetaler ben bij hun


alvast bedankt

Spyder01
23/12/08, 01:26
Je geeft in iedergeval netjes aan dat je een laatbetaler bent. Mensen die structureel te laat betalen zijn overigens wel een extra kostenpost, immers heb je als hoster je inkomsten langer niet tot je beschikking enz.

Wat de termijnen betreft, volgens mij zit er niet echt een termijn aan vast, maar moet het wel redelijk zijn. Een factuur binnen 4 dagen na factuurdatum betalen is iets dat vrijwel onmogelijk is. Bij facturen per post ben je van de 4 dagen dan al 1 kwijt.

Meestal kom je betalingstermijn van 8,14,21,30/31 dagen tegen. Voor gewone facturen zou ik persoonlijk altijd een betalingstermijn van 14 dagen aanhouden en voor herinneringen en aanmaning 8 dagen en pas na dag 10 een 2e herinnering of aanmaning o.i.d. sturen.

De factuur waar jij het over hebt is van 2 december en zou woensdag de 17e betaald moeten zijn? Dat is een nette termijn en je bent in principe dus gewoon in gebreke gebleven qua tijdig betalen. En juist omdat je elke keer te laat betaald kunnen ze nu besluiten om uberhaupt pas weer je server in te schakelen wanneer ook december betaald is.

Of het een nette manier van werken is, bemoei ik me niet mee. Ze "horen" je wel van te voren te berichten dat ze hem uitschakelen en als je na 14 dagen niet betaald hebt sowieso nog met een herinnering 8 dagen jouw de tijd te geven.

Maar dat is mijn visie :)

s2software
23/12/08, 02:02
Factuurtermijn van 8 dagen is wat kort, maar niet onredelijk.
Internationale betalingen zijn er altijd binnen 2 dagen wel.

Zeer begrijpelijk dat ze je server pas weer aanzetten als betaling binnen is, ze willen zeker zijn van betaling.

Een colocatieklant van ons is 'm laatst gesmeerd met z'n apparatuur terwijl er nog voor een groot bedrag aan facturen openstond.

Phu
23/12/08, 08:42
Factuurtermijn van 8 dagen is wat kort, maar niet onredelijk.
Internationale betalingen zijn er altijd binnen 2 dagen wel.

Zeer begrijpelijk dat ze je server pas weer aanzetten als betaling binnen is, ze willen zeker zijn van betaling.

Een colocatieklant van ons is 'm laatst gesmeerd met z'n apparatuur terwijl er nog voor een groot bedrag aan facturen openstond.

1 niet altijd waar ik krijg betalingen binnen uit frankrijk en spanje duurt toch altijd 5 tot 7 dagen

2 Alvorens je hem aanmeld controleer je dan ie of hij zijn rekeningen heeft betaald ?

martysmarty
23/12/08, 09:40
1 niet altijd waar ik krijg betalingen binnen uit frankrijk en spanje duurt toch altijd 5 tot 7 dagen



Meestal wel. Ik maak vaak betalingen over van NL naar SE, zowel van Rabobank, INGbank en SNSBank. Als ik die voor 12.00 overmaak, zijn ze er de volgende ochtend al. Elke keer.

frankske
23/12/08, 11:39
KBC van en naar Nederland is 3 dagen, vaak zelfs maar 2 of 1. Frankrijk kan wat langer duren, maar nooit langer dan een week.

TomasVL
23/12/08, 11:50
Ik vind 5 dagen ook erg lang. Zowel naar onze AXA- als KBC-account staan internationale betalingen na twee dagen op de rekening.

De manier van werken van het vernoemde hostingbedrijf is niet heel netjes, maar als je een structurele wanbetaler bent, kan ik hun houding wel begrijpen.

PeterT
23/12/08, 12:58
En juist omdat je elke keer te laat betaald kunnen ze nu besluiten om uberhaupt pas weer je server in te schakelen wanneer ook december betaald is.

Dit dus. Ze hebben waarschijnlijk weinig zin om in januari wéér achter hun geld aan te gaan, zeker als jij op een gegeven moment je server weg haalt. Dan hebben ze namelijk geen dwangmiddel meer.

Netjes? Nee. Begrijpelijk? Ja.

Overigens zie ik nergens in je verhaal staan dat je daadwerkelijk opgezegd hebt dus ik denk niet dat ze proberen te rekken.
Betaal de rekening, stuur ze een screenshot van je online betaling (of laat een gewaarmerkte kopie faxen door je bank, alhoewel de kosten daarvan wel eens de kosten van je colocatie zouden kunnen overtreffen), wellicht dat ze daar genoegen mee nemen.

Wynand
23/12/08, 14:39
KBC van en naar Nederland is 3 dagen, vaak zelfs maar 2 of 1. Frankrijk kan wat langer duren, maar nooit langer dan een week.KBC -> NL voor 16 uur uitgevoerd is twee werkdagen later aangekomen, na 16 uur, 3 werkdagen.

Je hoster al eens gewoon gecontacteerd en het ganse verhaal uitgelegd?

kimhoo
06/02/09, 00:56
Klopt niets van. Laatbetalers zijn niet lastig. Te laat betalers zijn lastig en daar ben je er blijkbaar een van. Dat neemt niet weg dat je aangesloten moet worden als je weer bij bent en daarmee je intenties hebt getoond.

Ze kunnen je niet afgesloten laten, omdat je een factuur nog niet hebt betaald, waarvan de vervaldatum nog niet is verstreken. Dat is juridisch hetzelfde als het argument gebruiken als de factuur nog niet eens verstuurd is of zelfs geprint.

Wel kunnen ze bepaalde bedenkingen hebben op basis van (een misschien vertekend) beeld van je betalingsgedrag. Dan zouden ze om die reden kunnen besluiten je niet meer als klant te wensen en je contract pogen te ontbinden, afhankelijk van het contract, de algemene voorwaarden, enzovoorts. Hun argumentatie hierbij is dus onjuist en om die reden mogen ze je niet afgesloten houden.

Overigens, bij een overname heb je zelf het recht gehad om per direct op te stappen. Juridisch gezien zou je daarop gewezen moeten zijn in die tijd. Het lijkt erop dat er op vele wijzen slecht gecommuniceerd wordt door de betreffende partij. Ook hadden ze je niet zomaar af mogen sluiten zonder verwittiging; zeker niet bij co-locatie diensten.

The One Hosting
06/02/09, 01:11
Wat de termijnen betreft, volgens mij zit er niet echt een termijn aan vast, maar moet het wel redelijk zijn. Een factuur binnen 4 dagen na factuurdatum betalen is iets dat vrijwel onmogelijk is. Bij facturen per post ben je van de 4 dagen dan al 1 kwijt.

Meestal kom je betalingstermijn van 8,14,21,30/31 dagen tegen. Voor gewone facturen zou ik persoonlijk altijd een betalingstermijn van 14 dagen aanhouden en voor herinneringen en aanmaning 8 dagen en pas na dag 10 een 2e herinnering of aanmaning o.i.d. sturen.



Het wettelijke betalingstermijn is volgens mij in Nederland 14 dagen tenzij anders overeengekomen, wij gaan meestal van 30 dagen uit gezien de meeste zakelijke klanten een factuur pas een maand later betalen.

fromalk
06/02/09, 15:06
Dat die wettelijke termijnen in Nederland anders liggen neem ik ondertussen wel aan. Ik heb het ondertussen echt wel gehad en overweeg ondertussen zelf gereechtelijke stappen te ondernemen tegen mijn host.

Mijn host heeft ee onderhoud uitgevoerd aan hun server. Daar is helemaal geen probleem bij. Ik bezocht naar schatting de 9de Januari mijn bakje nog even en alles werkte naar behoren. Dat zij een onderhoud doen maakt mij eigenlijk weinig uit. Nu wilde ik pakweg 20 Januari wat nieuwe content online plaatsen. Helaas bleek mijn server volledig onbereikbaar. Ik heb daarop snel hetvolgende bericht gestuurd:


Beste,

enkele dagen geleden hebben jullie een onderhoud gedaan aan jullie
netwerk. Sindsdien is mijn colocation server echter niet meer
beschikbaar.

Kunnen jullie dit even bekijken

MVG Stijn

Een uurtje ater kreeg ik het volgende antwoord



De onderhoud was niet aan het netwerk, maar aan de webserver van VinzeiR,
dit staat los van uw server.

De reden dat uw server onbereikbaar is, u heeft een betalingsachterstand
waardoor uw server vannacht is uitgeschakeld.


Geen goeiedag geen vriendelijke groet nee lekker kort en bondig. lekker professioneel.

Ik heb geen enkele melding ontvangen dat men mijn server wederom had afgesloten en men mij vervolgens heraansluitingskosten ging aanreken, kan dit?

Ik spreek hierop vervolgens de zaakvoerder aan en samen zoeken we naar een reden waarom dat de server niet bereikbaar is. Hij zei dat de server pas net uitstond (de 22ste) maar ik had nochtans eerder al geen content meer voorgeschoteld gekregen. De laatste pagina's die ik zag waren overigens gewoon 'apache is functioning normally'. Beetje bij beetje kwam dan ook naar boven dat de nameservers niet op mijn server zelf draaiden maar ergens op de hunne. Er kan dus toch wat zijn misgegaan met hun onderhoud. Tevens had ik expliciet gevraagd de server met eigen nameservers te laten draaien, ik heb nog een medewerker van hen betaald om de server zo te configureren.

Nuja swoit, via msn spreken we af dat ik een screenshot van de betaling zal maken de volgende dag (ik had de digipas niet bij de hand). Deze screenshot heeft echter langs mijn kant langer op zich laten wachtten omdat ik die digipas ook gewoon niet vond (heb een nieuwe auto gekocht en heb me daar ook vooral bij beziggehouden). Ik heb toen de 28ste om 11u een mail verstuurd met mijn bewijs van betaling. Dit bewijs toonde aan dat het geld ook van mijn rekening was etc.

Een uur later ontvang ik opnieuw een aanmaning met daarin de mededeling dat men een incasso bureau etc zal inschakelen (dat stond anders ook nooit in die mail). Teven zet men in die mail ook nog hetvolgende:


LET OP! Bij uitblijven van betaling bestaat de kans dat u afgesloten wordt, hiervoor brengen wij heraansluitkosten inrekening, deze zijn:
Dedicated & Colocation € 35,- excl btw
Webhosting € 15,- excl btw
VPS € 10,- excl btw

Nu maakte ik me daar geen zorgen om, de factuur was al betaald. Het bewijs was al gestuurd en bovendien sprak ik met de eigenaar af dat hij de server gewoon weer zou starten.

Tevens wens ik hier nog bij op te merken dat dit volgens mij een standaardbericht is. Dat zou dan ook bevestigen dat men mij niet naar behoren behandeld. Mijn server was nl al lang voor die aanmaning afgesloten.

Nu heb ik op 2 Februari de factuur van deze maand keurig op tijd betaald. Gisteren heb ik nog een extra factuur voor heraansluitingskosten mogen ontvangen. Dit is tegen onze afspraak in, en volgens hun eigen aanmaning ook tegen hun beleid in.



Nu heb ik er ook meer als genoeg van en ga ik de rest van het verhaal hier ook nog neerzetten.

Ik heb bij het afleveren van de server een Directadmin Lifetime Licentie gekocht. Ik zei toen dat ik hun de serail zou bezorgen voor installatie. Hun medewerker zei me toen dat zij die serial voor 100€ konden bezorgen en dat dat maar 1/3de was van de prijs normaal. Dit omdat zij die licentie al hadden gekocht en er nu mee zaten. Goed mooie deal dus heb ik die meteen gekocht. Heb daar ook de facturen nog van.

Een paar maanden later viel het me in DA echter op dat de licentie niet op mijn naam stond zoals gevraagd was. Ik heb daar toen via msn wat over geklaagd en dat zou allemaal geregeld worden. Paar maanden later was dat nog steeds niet in orde en heb ik het telefonisch 2 maal meegedeeld en zeker 10* via msn aan zowel de nieuwe eigenaar als de persoon die mijn server installeerde

Ik citeer dan ook uit mijn e-mail op 2 April 2008:

ik heb een eigen directadmin licentie aangekohct via jullie, zet je die ook even op mijn naam nog?

Dat was voor de rest een zeer korte mail die men ook zeker heeft gehad want alle info voor het formateren van de server stond erin

Via msn werd mij ook weer beloofd dat het in orde zou komen. Mooi mooi

Nu tot op heden is dat nog altijd niet gebeurd! En de kat is uit de mouw gekomen want ik citeer uit hun e-mail van 09/12:


Betreft het DirectAdmin licentie, dit is een internel lifetime licentie, dat wil zeggen, dat deze alleen zal werken binnen Vinzei’s netwerk, echter kan ik u aanbieden om de licentie van u over te nemen.

waarop ik tegen 17/12 antwoorde:

Wat betreft de licentie zit ik wel verveeld nu. Mijn voorstel is een terugbedtaling van een gedeel van de aanschafprijs, in verhouding met wat ik dacht te betalen voor een lifetime licentie.

Concreet:

Lifetime licentie: 299€
Prijs die ik betaalde: 100€
verhouding: 1/3

Internal licentie: 89€ > er vanuitgaande dat het niet om de dure lifetime licentie gaat
Prijs volgens verhouding: 30€ > dit was dus de prijs die ik diende te betalen volgens mijn redenering

Terugbetaling: 70€ of een creditering van 2 maanden webhosting

Waarop ik dezelfde dag een positief antwoord krijg:

Betreft DA licentie, ik zie dat u in 2007 een Internal lifetime licentie heeft afgenomen, voor de som van € 100,- , deze licentie in alleen binnen Vinzei’s netwerk toegankelijk, ik kan u hier € 50,- voor bieden, en deze zal dan naar afdracht van licentie van uw server verwijderd moeten worden ( clean install is dan noodzakelijk )
Mocht u akkoord gaan, zal dat bedrag naar uw rekening worden overgeschreven, en een clean install uitgevoerd moeten worden.

Erg vervelend voor mij want om nu de server ergens anders te gaan zetten moet ik volledig van 0 beginnen en verlies ik een pak tijd. Alleen door leugens langs hun kant...



Nu heb ik hen op 28/01 ook hetvolgende via mail gestuurd:

Tevens heb ik besloten de server op te zeggen. Dit enkel en alleen omdat hij geen enkele waarde meer leverd voor mij. Normaal gezien is hier een opzegtermijn van 3 maand voor van toepassing. Nu stel ik voor dat ik de volgende maand nog betaal en vervolgens de server kom ophalen. De andere 2 maanden nemen jullie voor jullie rekening als vergoeding voor de verkeerd verkochte licentie. Op die manier lopen jullie geen kost op en beschik ik sneller over de server.

Hier heb ik tot heden nog geen enkele reactie op gekregen. Ik stel dan morgen ook een aangetekende brief voor. Vanavond komt de bedrijfsadvocaat van mijn vader ook langs en zal ik deze kwestie ook eens met hem bespreken. Ik laat gewoon niet meer met mijn voeten spelen, ze proberen zoveel mogelijk eruit te persen en het is gewoon genoeg geweest

Mijn bezwaren:
ik wordt niet verwittigd dat mijn server is afgesloten
ik krijg een aanmaning ondanks een betalingsbewijs dat eerder verzonden is
ik krijg een mail met het bericht dat mijn server zal worden afgesloten terwijl dit al lang is gebeurd
ik vind dat ik hiermee kan aantonen dat mijn server niet afgesloten had mogen worden

BsHosting
06/02/09, 15:52
De communicatie verdient uiteraard geen schoonheidsprijs, maar van de andere zijde jij bent keer op keer zoals ik uit je verhaal opmaak veel te laat met betalen.

Kan me op een gegeven moment best voorstellen dat een bedrijf dit niet blijft accepteren.
Je kunt gerechterlijke stappen ondernemen maar denk niet dat je er iets mee opschiet, jij bent immers telkens degene die in gebreke is gebleven.

Je hebt wel tijd en geld om een auto te kopen, maar geen tijd cq geld om je rekeningen op tijd te voldoen.
Dat is uiteraard je eigen verantwoordelijkheid maar een bedrijf is geen filantropische instelling.

Persoonlijk zou ik gewoon het laten zoals het is, zoek een andere coloboer, en betaal je rekeningen op tijd dat voorkomt dit soort problemen.

Jij bent kwaad op hun, maar hun zijn kwaad op jou omdat je gewoonweg betaald wanneer het jouw eens uitkomt.

reef
06/02/09, 16:19
Eigen schuld. Jij bent keer op keer te laat met betalen en nu dreig JIJ met gerechterlijke stappen? Ik wens je veel succes. Je moet gewoon op tijd netjes alles betalen, net zoals iedereen.

Klanten die hier keer op keer te laat zijn met betalen knikker ik er gewoon uit. Het is erg rottig als je jaar in jaar uit (in jouw geval zelfs maand in maand uit) constant maar weer herinneringen en aanmaningen moet sturen. Daar kan zoveel tijd in gaan zitten dat het niet meer rendabel is om zo'n wanbetaler aan te houden.

fromalk
06/02/09, 17:58
Eigen schuld. Jij bent keer op keer te laat met betalen en nu dreig JIJ met gerechterlijke stappen? Ik wens je veel succes. Je moet gewoon op tijd netjes alles betalen, net zoals iedereen.

Klanten die hier keer op keer te laat zijn met betalen knikker ik er gewoon uit. Het is erg rottig als je jaar in jaar uit (in jouw geval zelfs maand in maand uit) constant maar weer herinneringen en aanmaningen moet sturen. Daar kan zoveel tijd in gaan zitten dat het niet meer rendabel is om zo'n wanbetaler aan te houden.

Dit is eigenlijk net het tegengestelde van wat ik zeg. Ik WIL er weg, ik stuur mails voor alles qua opzegging te regelen maar die negeert men. Ik wil sowieso gewoon een brief sturen ter opzegging maar wil dat ineens juist. En ik wil ook mijn vergoeding voor die licentie want daar hebben ZIJ de bal duidelijk misgeslagen.

Vorige maand was keurig op tijd betaald. De heractivatie inclusief. Deze maand opnieuw hetzelfde liedje en dan komt aan het licht dat het allemaal niet gebeurd is zoals ik, de klant, het heb gevraagd. Als jij dit goedkeurd behoord jij voor mij zonder enige twijfel tot de groep oplichtende hosters.

Ik heb niets liever op dit moment dan dat men mij buitensmijt. Ik ben al meer als een jaar niet meer tevreden over de service maar veranderen is zo een inefficient werk. Het is tevens ook sindsdien dat de betalingen pas zijn gaan mislopen want in het begin waren die wel nog mooi op tijd.

En dat van die aanmaningen, sorry maar als jouw infrastructuur nog altijd manueel elk aanmaningetje moet verwerken dan wordt het toch eens tijd om die te herbekijken... (Ik bedoel hiermee, een betaald bedrag geef je gewoon in, je script controleerd automatisch wel wat niet betaald is en zou automatisch die aanmaningen moeten gaan sturen, zelfs de ingave kan automatisch gebeuren.)

Wat ik hierboven heb gepost is bedoeld om aan te tonen dat ik ook ergens vast zit. Ik wil echt weg maar wil ook de vergoeding van de verkeerde licentie hebben. Zoiets mag van mijn part bestempeld worden als oplichting

Geert-Jan
06/02/09, 18:07
Ik heb niets liever op dit moment dan dat men mij buitensmijt.

waarom vertrek je zelf dan niet?

fromalk
06/02/09, 18:37
waarom vertrek je zelf dan niet?

dat is het toch net, ik wil gewoon dat we nu kunnen afspreken hoeveel ik nu moet betalen. Ik betaal, zij boeken het en ik ga de bak halen. Mijn host geeft gewoon geen gehoor aan mijn mails hiervoor

BsHosting
06/02/09, 18:38
Er bestaan ook nog telefoons.
Kortom als je er samen uit wilt komen doe ff wat moeite en bel op.

reef
06/02/09, 19:01
En dat van die aanmaningen, sorry maar als jouw infrastructuur nog altijd manueel elk aanmaningetje moet verwerken dan wordt het toch eens tijd om die te herbekijken...

Nou, we zien wel met wat voor een figuur we hier te maken hebben zeg. Wat een lapzwans. Meestal checken die personen ook hun mail niet eens waardoor het toch weer per post moet en je weer moet gaan kloten met het uitprinten op papier, in brief doen, postzegel plakken en wegbrengen. Ik heb hier geen robot voor hoor. Moeten wij onze zaakjes dan alleen afstemmen op mensen zoals jij die het keer op keer verdommen op tijd te betalen? Dacht het niet!

Geert-Jan
06/02/09, 19:13
// pakt popcorn, en vermijdt de (anonieme) 1U colo aanvragen \\

Tim.Bracquez
06/02/09, 20:54
// pakt popcorn, en vermijdt de (anonieme) 1U colo aanvragen \\
Smakelijk :)

Wat betreft die directadmin licentie, hierin geven ze nog aan jou toe. Ze zijn niet verplicht dit terug te betalen aangezien dergelijke licenties altijd internal zijn en vermoedelijk ook vermeld op de website.

Die licenties mag je in het netwerk gebruiken, wil je die erbuiten gebruiken dan heb je gewoon pech.

Ik raad aan, koel een beetje af. Bel eens heel vriendelijk naar daar en vraag om een afspraak te maken.

Phu
06/02/09, 21:00
// pakt popcorn, en vermijdt de (anonieme) 1U colo aanvragen \\

Gezellig zal straks ook en bak popcorn pakken
de budget hosting blijft na 7 jaar hosten nog steeds een soap:)

reef
07/02/09, 14:56
<knip>
Grappig doen en flamen tegelijkertijd werkt niet.

reef
07/02/09, 17:27
<knip>
Joh, ga iets zinvollers doen op je vrije zaterdag middag.

universal
23/02/09, 12:17
Ik heb met dit hosting bedrijf ook veel problemen gehad, vaak reageerde ze niet op emails. Of als je eindelijk contact met hun had kreeg je te horen "lees de algemene voorwaarden"

PS: leuk punt uit de algemene voorwaarden
28.6 Men dient ten alle tijden te luisteren naar het personeel van Vinzei

Hun administratie en meting van dataverkeer is behoorlijk verkeerd. Alleen hun eigen meet apparatuur mag worden gebruikt (dit zullen ze vast wel kunnen beïnvloeden).

Kort samengevat, leuke website, leuke prijzen. Maar klote service

Vinzei®, een nieuwe dimensie in hosting cultuur!
(lijtk wel een zwart GAT)

Groet, Universal B.E.

Piwi-Web
23/02/09, 16:39
<knip>
Ga jij even wat anders doen aub.

universal
23/02/09, 18:52
En wie mag jij zijn?

jeffrey
23/02/09, 19:45
Als ik ISPGids mag geloven zijn er toch voldoende tevreden klanten;
http://www.ispgids.com/ervaringen/vinzei-internet-diensten-services

Ik moet zeggen dat de aanpak niet heel erg netjes is maar late betalers wel vervelend zijn i.v.m. de werkzaamheden die het met zich meebrengt.

Mocht je echt de diensten willen opzeggen stuur dan een aangetekende brief met daarin de opzegging en de vraag om een afspraak om de apparatuur op te halen (en vermeld desnoods dat je bij geen gehoor 14 dagen na de dagtekening zelf telefonisch contact opneemt voor het maken van een afspraak). Bewaar het bewijs van de aangetekende brief ook even.

Betreft de licentie;
Dit is vervelend, ik zou het aanbod gewoon accepteren.

Sterkte hiermee.

eMiz0r
23/02/09, 21:48
Heren, ik snap dat gezeik om die aangetekende opzeggingen niet. Waarom is dit zo'n probleem?!

Stel je voor dat ik jou laat afsluiten omdat ik je emailadres heb gefaked en de boel voor je opzeg. Is dat dat je wil dan? Zou zo geregeld kunnen worden, zo makkelijk is frauderen met een lullig emailtje ;)

Beetje moeilijk doen over een aangetekende brief als het om contracten gaat van 1000+ euro per jaar: ongeschikt