PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan HOSTING2GO zomaar mijn account disabelen ??



martijncsmit
21/12/08, 20:43
Ik kreeg vanavond een mailtje van het bedrijf Hosting2go, waar ik een van mijn websites, recepten-company.nl heb gehost. Nu is het normaal dat tijdens feestdagen het verkeer toeneemt op mijn site, maar is dit een reden om zonder enige waarschuwing vooraf mijn site in 1 keer te blokkeren omdat ik teveel load zou vragen van de server. En weet iemand misschien waar ik op dit moment die gasten kan bereiken ???

Ik loop op deze manier behoorlijk wat inkomsten mis.

Wynand
21/12/08, 20:49
Uit de whois: +31 (0)765436059

Piwi-Web
21/12/08, 21:01
Heb mijn eigen site er ook gedraaid gehad een aantal jaar geleden toen ze pas begonnen waren.
Toen had ik ook vele bezoekers per dag erop en heb deze jaar erna ook moeten verhuizen tot mijn spijt. Ze zijn goedkoop, daar ging het mij toen ook nog om maar na een tijd krijg je stank voor dank en krijg je een mail. Heb toen ook nog een waarschuwing eerst gekregen van ze maar op een reactie reageerden ze niet. Ze hadden namelijk geen support wat ook duidelijk was aangegeven op de website. Ik weet niet als dat reeds veranderd is? Anders hebben ze nog altijd een ticketsysteem waar je om tekst en uitleg kan vragen!

Veel succes en ik hoop voor je dat het opgelost kan worden en anders overstappen en bijvoorbeeld in het advertentiegedeelte van dit forum een aanvraag plaatsen :)

Triloxigen
21/12/08, 21:14
Als je website hinderlijk is voor andere klanten dan mag dat als dit in de voorwaarden of productomschrijving staat.
Maar het is natuurlijk niet netjes dit van de een op andere dag te doen (tenzij het echt extreem is).

Maar voor een bedrag dat ze per jaar vragen kun je natuurlijk ook niet alles verwachten. Als je eisen hoger worden dan worden de kosten ook eenmaal hoger.

DeziWeb
21/12/08, 21:15
Als een site op een server loopt die ineens teveel load veroorzaakt dan gaat die natuurlijk uit.
Dus niet een beetje load, dat heeft elke site wel eens, maar zoveel load door bijv krom scripting...dat een hele server niet meer wil laden, ja dan gaat die site offline. Lijkt me niets meer dan normaal.
Na het offline halen is een mail wel op zijn plaats, incl de reden, en wanneer de site weer online komt.

Geert-Jan
21/12/08, 21:26
http://www.tbforum.com/thread/120937.html

t.bloo
21/12/08, 21:26
helemaal eens met DeziWeb

het DNS ligt er overigens uit



imacg5:~ t.bloo$ dig recepten-company.nl

; <<>> DiG 9.3.5-P2 <<>> recepten-company.nl
;; global options: printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached

Xeron
21/12/08, 21:27
Volgens mij staat Hosting2Go gewoon in zijn recht volgens hun algemene voorwaarden zover ik deze weet. Wanneer je dit wilt voorkomen voor volgende jaren is het misschien verstandig om te gaan kijken naar een andere hosting.

Maar zoals DeziWeb al gezegd heeft het is inderdaad wel zo klantvriendelijk om even een mailtje te sturen waarom je website offline gehaald wordt.

Tim.Bracquez
21/12/08, 21:28
Wat ik het eerste dacht:

Ja, natuurlijk is dit mogelijk, echter de vraag hoe het gebeurd kan in twijfel getrokken worden.

Sommige websites kunnen niet in (gewone) shared omgevingen gedraaid worden, hiervoor bestaand VPSen, Dedi's, Speciale load balanced setups etc... Uiteraard kost dit per maand minimum het jaarbedrag wat je nu waarschijnlijk betaald.

Dingen waaruit je geld haalt moet eenmaal goed geregeld zijn.

(hadden ook een klantje die met zijn site verhuisde van provider naar provider puur omdat die elke keer werd weggestuurd door een te zware joomla website met 10tallen modulen... nooit iets zeggend tegen de nieuwe hoster...)

EDIT: ik lees net op tbforum dat je joomla hebt, Joomla is niet van de lichtste ... dit kan je véél performanter maken door modules uit te zetten, caching etc

martijncsmit
21/12/08, 21:32
ze hebben ook een mail gestuurd nadat ze deze offline hadden gehaald. Maar ik had nog geen 5000 bezoekers gehad vandaag over de hele dag heen, ik kan me niet voorstellen dat deze een dusdanige overlast veroorzaakte.

Freezer
21/12/08, 21:37
Dat jij het je niet kan voorstellen, wil niet zeggen dat het niet zo kan zijn. 5000 bezoekers a 10/15 pagina's per bezoek a 30 queries per page en xx hits, en je hebt opeens een flinke site...

Triloxigen
21/12/08, 21:37
Aantal bezoekers zegt niks. Ik heb websites die met 500 bezoekers makkelijk op een shared an draaien, maar ook met 500 die dat bij lange na niet zouden kunnen.

Tim.Bracquez
21/12/08, 21:37
ze hebben ook een mail gestuurd nadat ze deze offline hadden gehaald. Maar ik had nog geen 5000 bezoekers gehad vandaag over de hele dag heen, ik kan me niet voorstellen dat deze een dusdanige overlast veroorzaakte.

Hangt af, Joomla met een paar zware module en enkel module met wat foutjes erin kan toch al tellen hoor.

Ben zelf niet zo een Joomla fan voor dergelijke dingen..

DeziWeb
21/12/08, 21:40
Wij maken dan altijd een screenshot van de load + de gebruiker die dat veroorzaakt. Dan ziet men ook altijd wel in dat dat inderdaad niet kan en de site met een terechte reden offline is gehaald en gaat men akkoord met de beslissing.

Met Joomla kan het inderdaad wel door een bepaalde plugin komen. Zelf weet men vaak het beste waardoor het komt. Dan herstel je dat, en loopt je site weer.

t.bloo
21/12/08, 22:16
zou het niet iets technisch kunnen zijn, die DNS servers zijn al een uur niet aan het DNS serven



server9:/home/admin# dig recepten-company.nl @ns1.hosting2go.nl
; <<>> DiG 9.3.4 <<>> recepten-company.nl @ns1.hosting2go.nl
; (1 server found)
;; global options: printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached

martijncsmit
21/12/08, 22:54
Ok prima, duidelijk dat ik moet opstappen bij deze hoster. Ik heb 2 opties gevonden die mij wel aanspreken, dit is FXW.nl of quickservers.nl, welke verdienen jullie voorkeur ??

t.bloo
21/12/08, 22:57
je zoekt nu een vps? je zou een aanvraag kunnen doen in http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Freezer
21/12/08, 23:01
Je vraagt nu aan bakkers welke bakker het lekkerste brood verkoopt ;) Je trekt zelf een conclusie dat je wegmoet, maar je kijkt niet of het eventueel aan je script ligt? Lijkt me vervelend als je volgende maand bij je nieuwe hoster hetzelfde probleem ondervind.

Maar, concreet antwoord op je vraag: google, ispgids?

VinceSTM
21/12/08, 23:19
menelaos:~# nslookup
> server ns1.server2go.nl
Default server: ns1.server2go.nl
Address: 83.137.192.205#53
> recepten-company.nl
Server: ns1.server2go.nl
Address: 83.137.192.205#53

** server can't find recepten-company.nl: SERVFAIL

> hosting2go.nl
Server: ns1.server2go.nl
Address: 83.137.192.205#53

Name: hosting2go.nl
Address: 83.137.192.205


Ze hebben zijn domein uit de dns geknikkerd...

t.bloo
21/12/08, 23:24
nee, op ns1.server2go.nl draait helemaal geen DNS daemon (of die is niet bereikbaar in ieder geval)

martijncsmit
21/12/08, 23:34
Heren,
Ik heb helaas geen verstand van DNS etc. Wat kan dit betekenen voor mijn domein. Ik hoop dat dit niet mijn zorgvuldig opgebouwde links en SEO in de soep gaat gooien ...
Wie kan me hier meer over vertellen.?

Triloxigen
22/12/08, 00:08
zou het niet iets technisch kunnen zijn, die DNS servers zijn al een uur niet aan het DNS serven

Bij sommige CPs is het zo dat de DNS ook uitgeschakeld wordt als je het pakket uitschakeld, niet erg handig.


Heren,
Ik heb helaas geen verstand van DNS etc. Wat kan dit betekenen voor mijn domein. Ik hoop dat dit niet mijn zorgvuldig opgebouwde links en SEO in de soep gaat gooien ...
Wie kan me hier meer over vertellen.?

Als de dns te lang niet bereikbar is zal je email gebounced worden door een niet bestaande mailserver.
Voor je SEO is het ook niet altijd even best, als Google langs wil komen als jou website niet bereikbaar is scoor je er niet goed mee.

t.bloo
22/12/08, 10:18
hee, de DNS doet het weer

site is wel bere traag



vaartbroek:~ tbloo$ dig recepten-company.nl @ns1.hosting2go.nl

; <<>> DiG 9.4.2-P2 <<>> recepten-company.nl @ns1.hosting2go.nl
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 34026
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 0
;; WARNING: recursion requested but not available

;; QUESTION SECTION:
;recepten-company.nl. IN A

;; ANSWER SECTION:
recepten-company.nl. 900 IN A 83.137.194.18

fwv-webhosting
22/12/08, 10:20
En ik zag dat de website ook weer werkt.

Piwi-Web
22/12/08, 12:35
En ik zag dat de website ook weer werkt.

En hier ook, enkel een beetje sloom?

Triloxigen
22/12/08, 12:52
Wellicht moet de website inderdaad geoptimaliseerd worden ;)

Serveo
22/12/08, 17:26
We hebben 84 gasten online

Op een shared omgeving. :) Zou niet blij zijn als ik ook op die shared server stond met mijn site.

Tim.Bracquez
22/12/08, 20:47
Op een shared omgeving. :) Zou niet blij zijn als ik ook op die shared server stond met mijn site.


ja en nee, je hebt Joomla's die traag zijn op een dual core server met nog geen 5 bezoekers online(zelfs traag met 1 bezoeker, gewoon altijd ;)). Waarschijnlijk zal de shared nu wel goed vol zitten maar ik denk toch dat hij eens naar zijn joomla modules etc moet kijken... vaak trage sites zijn op te lossen door de scripting.

martijncsmit
22/12/08, 22:32
goedenavond,
ik ben vandaag druk bezig geweest om de site te verhuizen naar een andere partij. Nu heb ik helaas door wat fouten in de instellingen van de nieuwe hoster mijn site weer moeten activeren bij Hosting2go. De problemen zijn inmiddels verholpen en heb in de DNS instellingen de site weer verwezen naar de nieuwe lokatie. Helaas wil dit niet lukken. Hoe kan ik zien of de DNS voor deze site weer actief is. Gisteren hebben mensen hier gekeken, alleen ik weet niet hoe je dit doet. Zou iemand mij daar even mee kunnen helpen.

t.bloo
22/12/08, 22:53
je gaat naar de command line (op Linux of Mac OS X natuurlijk) en typt dig recepten-company.nl

en dan zie je dat er geen werkende DNS is voor je site



imacg5:~ t.bloo$ dig recepten-company.nl

; <<>> DiG 9.3.5-P2 <<>> recepten-company.nl
;; global options: printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached



normaalgesproken helpt je hoster je hier mee

martijncsmit
22/12/08, 22:57
mijn hoster kan alleen als de site te veel traffic heeft zonder pardon uitzetten. Ik zou zeggen zet dan alleen de site zelf uit en niet de complete DNS. Ik heb al uren alles klaarstaan om live te gaan, maar deze gasten flikken dit weer. En wederom zonder enige reactie vooraf.

reef
22/12/08, 23:29
Dat zou ik ook zeggen. Verhuis anders je domeinnaam meteen naar Transip ofzo, je hebt je eigen DNS dan in beheer en die is niet meer afhankelijk van de webhoster waar je site draait. Zo kan je altijd snel schakelen en voorkom je dit soort afhankelijkheden.

Jesperw
23/12/08, 11:12
Op een shared omgeving. :) Zou niet blij zijn als ik ook op die shared server stond met mijn site.
Het zijn maar 84 actieve bezoekers, da's toch niet zo spannend?

Al is 't natuurlijk wel zo dat Joomla sites vaak brak en lek zijn. Het feit dat 't laagdrempelig is maakt vaak dat mensen niet updaten en allerhande vage plugins installeren.

martijncsmit
23/12/08, 11:20
Ik heb mijn site na wat kleine startup problemen op een VPS overgezet. Nu is hij gelukkig weer in de lucht. Een site als deze doet het altijd zeer goed tijdens de feestdagen.

Tim.Bracquez
23/12/08, 14:16
Al is 't natuurlijk wel zo dat Joomla sites vaak brak en lek zijn. Het feit dat 't laagdrempelig is maakt vaak dat mensen niet updaten en allerhande vage plugins installeren.
Vooral het laatste :thumbup:

Trouwens aan de TS: nog veel succes met uw site.
(ga hier ook met kerst iets lekker maken)

Planera
23/12/08, 16:56
Ik heb mijn site na wat kleine startup problemen op een VPS overgezet. Nu is hij gelukkig weer in de lucht. Een site als deze doet het altijd zeer goed tijdens de feestdagen.

Hij is er niet echt sneller op geworden helaas, ik moet wel heel erg hongerig zijn zou je mij als bezoeker vast kunnen houden. Zeker als je je bedenkt dat er heel veel andere sites zijn waar ik ook lekkere receptjes kan vinden.

Mijn punt: Je hebt aardige bezoekersaantallen, maar dat zou nog veel beter kunnen als je een goed geoptimaliseerde website hebt. Wellicht het overwegen waard.

martijncsmit
23/12/08, 17:21
Ik heb nu wat aanpassingen gedaan in de cache. Nu gaat hij als een speer.

ilnee
23/12/08, 17:46
Da's natuurlijk niet veel meer dan symptoombestrijding. De pagina's in de cache laden nu inderdaad vlot, maar de pagina's die daar niet in zitten doen er nog steeds zo'n drie seconden over.

Mike P.
23/12/08, 23:58
Uit de whois: +31 (0)765436059

Veelgestelde vragen (3/11)

Waarom kan ik jullie niet bellen?
Wij hebben er bewust voor gekozen onze dienstverlening tegen een absolute bodemprijs aan te bieden. Telefonische ondersteuning is daarom niet beschikbaar.

Bron: http://hosting2go.nl/?refid=200&s=faq3

:whistling:
Ik ben op geen enkele manier verbonden met Hosting2GO, niet flamen dus. (;

Wynand
24/12/08, 10:40
We zullen het dan maar houden op hopelijk "les geleerd".

martijncsmit
24/12/08, 13:23
Zeker weten, deze site was een van mijn eerste sites die goed zijn gaan lopen. Dus dit was ook de eerste keer dat ik hier tegenaan liep. Maar inderdaad, les geleerd..

Bedankt iedereen voor de reacties.

Martijn