PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe kan ik E.T. Quake Wars ranked hosten?



GameHosting
18/12/08, 22:15
Ik heb geen enkel probleem met het runnen van unranked Quake Wars servers, maar nu wil ik een ranked server opzetten.

Wat is hiervoor precies nodig en gebruikt dit meer CPU & RAM dan unranked servers?

Stewie
18/12/08, 22:37
Je hebt daarvoor geen contract en dus kan je dit niet opzetten noch aanbieden.

GameHosting
18/12/08, 23:57
Oke, dat is dan jammer. Met wie moet je dan een contract hebben om dit te kunnen hosten? De uitgevers van Quake Wars?

Stewie
19/12/08, 11:31
Met de uitgever, kans dat je nu nog een contract krijgt lijkt mij nihil.

Piwi-Web
19/12/08, 12:48
Inderdaad, is hetzelfde als BF2, BF2142 ranked hosten. Contract krijg je er niet meer voor. Je zou ze eens kunnen bellen maar meestal is het unaniem "nee".

SF-Jeroen
19/12/08, 12:52
En als je al een contract zou krijgen, willen ze niet dat je maar een paar servers afneemt

GameHosting
19/12/08, 14:22
Oke en dat geld dus ook voor America's Army "Honor"?

Piwi-Web
19/12/08, 14:28
Oke en dat geld dus ook voor America's Army "Honor"?

Nee, daar geven ze GELOOF ik wel nog licenties voor uit. Maar dan betaal je geloof ik per licentie.
Kan stewie dat bevestigen?

Stewie
19/12/08, 14:31
AA Honor kost geld, rond de $3100 minimaal per jaar.

GameHosting
19/12/08, 16:43
Oke, bedankt voor de info.. Das behoorlijk dan heb je wel aardig wat servers nodig om het eruit te kunnen halen.

Stewie
19/12/08, 16:46
Dat is voor 5 game servers.
10 game servers kost $5200, etc etc

GameHosting
28/12/08, 00:36
Hoe zit dat dan met Far Cry 2 ranked?

McG_NL
28/12/08, 12:09
Hoe zit dat dan met Far Cry 2 ranked?


Dat mag gewoon, maar of je dat wilt.

GameHosting
28/12/08, 14:36
Hoe bedoel je of je dat wilt? Omdat het meer data gebruikt?

ps. is er nog iemand die de start command line voor de server heeft voor FC2?

Stewie
29/12/08, 15:18
Wat heb je zelf al geprobeerd? Readme.txt is een leuk startpunt ;)
Veel plezier met FC2, je zal vanzelf merken wat McG_NL bedoelt.

Randy
29/12/08, 17:00
Wat heb je zelf al geprobeerd? Readme.txt is een leuk startpunt ;)
Veel plezier met FC2, je zal vanzelf merken wat McG_NL bedoelt.

:lovewht:

(Also love dual Quadcore Xeons with SAS disks...)

Piwi-Web
29/12/08, 19:36
Wat heb je zelf al geprobeerd? Readme.txt is een leuk startpunt ;)
Veel plezier met FC2, je zal vanzelf merken wat McG_NL bedoelt.

Dat je hem zeker niet kan runnen zonder weet ik wat allemaal te doen? :P
Heb het hier ooit eens proberen te runnen maar dat lukte ook niet :)

GameHosting
29/12/08, 19:41
Wij hebben zelf al heel veel geprobeerd en de server start ook via command line, maar niet helemaal goed. FC2 kostte erg veel tijd om werkend te krijgen, maar het lijkt alsof die alleen onder LAN wil startten en niet online.

Wat is trouwens de tegenovergestelde command van "SetSetting".
Want ik wil settings ophalen, maar dat lukt niet met "SetSetting"

Bedankt alvast!

Triloxigen
29/12/08, 21:59
Dat mag gewoon, maar of je dat wilt.

Geen verstand van gameservers, maar wat is het verschil dan tussen ranked en unranked?

Wynand
30/12/08, 12:15
Geen verstand van gameservers, maar wat is het verschil dan tussen ranked en unranked?Speler statistieken. BF2 is daar een makkelijk voorbeeld van.
http://bf2stats.nl
Spelers spelen op ranked servers, en krijgen per kill/assist/... in het spel een of meerdere punten bij, die punten worden samengeteld en worden aan het einde van een spelronde/map toegevoegd aan de statistieken van die speler.
Zaken als "rewards" (nieuwe wapens, hogere rangen) volgen uit dit aantal punten.
BF2 gaat daar nog een stapje verder in (is eerlijk gezegd het enige spel dat ik speel waar men spreekt van ranked servers, dus geen idee of dat 'standaard' te noemen is), en deelt extra badges naargelang hoe lang je in een bepaald voertuig zit, hoeveel kills je op een rij haalt, etc.

Speel je op non-ranked servers, krijg je wel punten, maar worden die niet toegevoegd aan je statistieken. Maar goed ook, anders kan iedere idioot zelf een server starten en op een tweede computer een dummy-speler ("pop") zetten om zich op uit te leven en punten op te strijken. Zo zijn er ook ranked servers, padding servers, maar die zijn officieel verboden.

McG_NL
31/12/08, 04:12
Wij hebben zelf al heel veel geprobeerd en de server start ook via command line, maar niet helemaal goed. FC2 kostte erg veel tijd om werkend te krijgen, maar het lijkt alsof die alleen onder LAN wil startten en niet online.

Wat is trouwens de tegenovergestelde command van "SetSetting".
Want ik wil settings ophalen, maar dat lukt niet met "SetSetting"

Bedankt alvast!

Ben in gesprek met Aymar (Atmon) en Kimi (UBIsoft devs)over wat een gamehoster en een clan/serveradmin nou wil van een gameserver. Ik heb ze het basic verhaal uitgelegt.

Meerdere poorten kunnen gebruiken, ip's kunnen binden, en natuurlijk rcon voor gameserveradmins. Ze hebben nu een team verzamelt en zullen een update uitbrengen voor de dedicated server. Ik zit in het beta team, zodra ik meer weet laat ik dat hier wel weten.