PDA

Bekijk Volledige Versie : Silent Mini-rack voor kantoorserver



GS2K1
15/12/08, 13:24
Wij hebben sinds kort een Dell PowerEdge 2900 III tower / 5u voor op kantoor (vmware esxi, domain controller, testserver, stagingserver). Deze maakt net iets te veel herrie.

Er zijn verschillende "silent racks" op de markt, maar die beginnen vaak bij 2000 euro, en dat is nu voor 1 servertje...

Zijn er hier mensen die een oplossingen tussen de 500 en 1000 euro weten? Of "bouw project" ideeën?

Het ziet er zeker niet naar uit dat er snel nog een server bij komt, dus 12u is eigenlijk overdreven qua grootte...

Deze site heb ik al gevonden: http://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/182237-building-silent-rack-cabinet.html

t.bloo
15/12/08, 13:27
steenwol, heel veel steenwol er om heen...

Tim.Bracquez
15/12/08, 13:37
steenwol, heel veel steenwol er om heen...

En dat mooi verpakken in een ikea kastje... (had ergens zo'n threads gezien op een ander forum met wat ze allemaal van deze kastjes konden maken...)

JanSmit
15/12/08, 13:43
kan je de ventilatoren die te veel herie maken niet vervangen voor stille types? Lost je probleem waarschijnlijk zo op.

su6

Jan

GS2K1
15/12/08, 13:44
En dat mooi verpakken in een ikea kastje... (had ergens zo'n threads gezien op een ander forum met wat ze allemaal van deze kastjes konden maken...)

Dan ga ik toch liever voor deze optie:
http://www.xrackpro.com/XRackPro2-6U-Noise-Reduction-Enclosure-Cabinet-BLK-p/xr-nre2-6u-us-blk.htm

(nadeel.. geen NL reseller, dus wordt duur grapje als het niet bevalt, en weet nog niet of ze naar NL shippen).

GS2K1
15/12/08, 13:49
kan je de ventilatoren die te veel herie maken niet vervangen voor stille types? Lost je probleem waarschijnlijk zo op.

su6

Jan

Heb ik aan zitten denken, moet ik alleen kijken hoe het met de garantie zit.

Tim.Bracquez
15/12/08, 14:13
Dan ga ik toch liever voor deze optie:
http://www.xrackpro.com/XRackPro2-6U-Noise-Reduction-Enclosure-Cabinet-BLK-p/xr-nre2-6u-us-blk.htm

(nadeel.. geen NL reseller, dus wordt duur grapje als het niet bevalt, en weet nog niet of ze naar NL shippen).

Ik ook, maar het was een antwoord op dit

Of "bouw project" ideeën?
:lovewht:

Randy
15/12/08, 14:54
Gewoon bij me in het datacentrum hangen Arnold, net als de rest van de servers :)
Wat je zou kunnen doen, is enkele ventilators gewoon uit zetten. Er zitten er niet voor niets meerdere in, redundacy enzo. Dus kan wel iets minder. Via SNMP houd ik de temperatuur in de zomer wel in de gaten. Mocht het te warm worden kun je altijd nog kijken...

GS2K1
15/12/08, 14:57
Ik ook, maar het was een antwoord op dit

:lovewht:

Ikea kastje + zware server = voor mij niet "bouw project" maar meer "failure waiting to happen" ;)

GS2K1
15/12/08, 14:58
Gewoon bij me in het datacentrum hangen Arnold, net als de rest van de servers :)
Wat je zou kunnen doen, is enkele ventilators gewoon uit zetten. Er zitten er niet voor niets meerdere in, redundacy enzo. Dus kan wel iets minder. Via SNMP houd ik de temperatuur in de zomer wel in de gaten. Mocht het te warm worden kun je altijd nog kijken...

Dat was ik vanplan zodra er glasvezel ligt.. krijg nu maximaal 8mbit/1mbit ADSL houd niet techt over dan denk ik? Zeker met grotere photoshop files enzo wordt ik daar niet blij mee.

Apoc
15/12/08, 15:15
Is het niet veel logischer om de server zelf stiller te maken (door middel van stillere fans en dergelijke) en daarbij voor nog geen honderd euro een tweedehands rackje te kopen?

GS2K1
15/12/08, 15:23
Is het niet veel logischer om de server zelf stiller te maken (door middel van stillere fans en dergelijke) en daarbij voor nog geen honderd euro een tweedehands rackje te kopen?

Ik ga in ieder geval achter de fans aan.
2e hands "silent" rack heb ik nog geen goede gevonden, maar zal wat actiever zoeken.

t.bloo
15/12/08, 16:48
deur van het serverhok dicht doen?

GS2K1
15/12/08, 17:21
deur van het serverhok dicht doen?

serverhok.. voor 1 server? .... heb maar 1 kantoortje :D
zijn maar met z'n 3en meestal :P

Desmond
16/12/08, 09:20
Meter kast misschien inzetten ?

GS2K1
16/12/08, 12:10
Meter kast misschien inzetten ?

We zitten (naja per 1 januari officiel) in een bedrijvencentrum, gewoon 1 unit voor 3 personen. Dat maakt het een en ander wat lastiger.

MartijnRouwen
26/12/08, 21:34
Wat dacht je van je oude P3 server dumpen..en een HP ML350 G5 Aanschaffen. Zijn de laatste tijd leuke actiemodelletjes van.
Ik vind persoonlijk dat deze weinig geluid maken (als ze opgestart zijn iig, bij het opstarten wil die nog wel redelijk kabaal maken)