PDA

Bekijk Volledige Versie : backup mogelikheden



nepstar
11/12/08, 17:19
Hoi allen,

Ik ben opzoek achter een back-up mogelijkheid voor volgende situatie :

Centrale server verschillende clients
server : Windows server 2003 ent
clients : vista 32 bit

dus een applicatie waarmee ik op bepaalde tijdstippen kan gaan back-uppen eerst naar disk en dan naar tape , met of zonder client voor op de clients dat maakt niet uit.

Iemand hier ervaring mee ,

pierce
11/12/08, 17:49
Elk fatsoenlijk backupprogramma zal dit kunnen.
Zelfs met ntbackup en een beetje creativiteit(lees scripten(batch, kixtart etc.)) ;)

Ingvald
11/12/08, 19:20
En erg goed (en betaalbaar) programma is Backup for Workgroups. Je hebt een centrale data repository waar alle clients (computers) hun backup naar wegschrijven. Daarna kan je eventueel nog de data repository naar tape / externe locatie backuppen.

Bij de eerste backup wordt alles gebackupped. Daarna enkel nog de gewijzigde bestanden. Je kan uiteraard ook retentie ed. instellen. Is ook handig om een bare-metal restore te doen (migreren van een bestaande server naar nieuwe hardware).

Er zijn ook plugins beschikbaar om open files te backuppen, Exchange, SQL, enz.

gjtje
11/12/08, 19:33
Een iets minder betaalbaar programma is Symantec BackupExec. ;)
Dat kan dit ook allemaal, het doorzetten naar tape kan automatisch gebeuren aan de hand van bepaalde criteria. Ik zou dan zeker voor de continuous protection service gaan, hierbij wordt er constant een back-up gemaakt van gewijzigde bestanden, de back-up 's nachts wordt dan lokaal op de back-up server gemaakt a.d.h.v. de data in CPS i.p.v. dat alles over het netwerk wordt gehaald, je hebt hier dus veel minder last van een bottle neck in de bandbreedte.
Gebruikers kunnen ook makkelijk via een website x versies terugzetten.

Randy
11/12/08, 20:10
Met de ingebakken ntbackup kom je een heel eind. Er zijn genoeg voorbeelden en scripts hiervoor online te vinden. Zelf gebruik ik Acronis True Image, maar reken op een 1000 euro per server. Vrij kostbaar (maar wel het snelst). Ikzelf heb die optie enkel om downtime te voorkomen.