PDA

Bekijk Volledige Versie : PetitieSIDN.nl is online



Ber|Art
11/12/08, 15:18
www.petitiesidn.nl is online, nog wel in Beta maar we wilde graag voor morgen online zijn ;) inschrijven kan dus van vandaag 15:00 uur. Vragen kan je stellen op WHT (in dit topic bijvoorbeeld) of op het PetitieSIDN forum.

:lovewht:

Media: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/internet/2807602/1282763/deelnemers-niet-blij-met-veranderd-tarief-sidn.html

Computable belde me naar aanleiding van: http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/144513-sidn-petitie-we-pikken-het-niet-meer.html ;)

Webwereld: http://webwereld.nl/articles/53964/kleine-hosters-in-opstand-tegen-nieuwe-tarieven-sidn.html
Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/57284/hostingbedrijven-in-geweer-tegen-prijsverhoging-sidn.html

Erik H.
11/12/08, 15:29
En NU allemaal tekenen mensen .....

Tim.Bracquez
11/12/08, 15:31
Donatie
Betaalwijze: (klik op 1 van de icoontjes)

Er zijn helaas nog geen betaalmogelijkheden voor dit land beschikbaar.

Vanuit België, met targetpay bereik je dus niet België mee ;) (overschrijving? paypal?)

Ber|Art
11/12/08, 15:32
Ik zal het rekening nummer erbij zetten!

DutchTSE
11/12/08, 15:37
Ik heb getekend :)

Ber|Art
11/12/08, 15:50
Thx! :) de eerste donaties zijn ook al binnen, erg bedankt! :)

Ber|Art
11/12/08, 16:07
Inmiddels 25 inschrijvingen! :) nogmaals bedankt voor jullie steun!

tazmanian
11/12/08, 16:13
inmiddels 25 inschrijvingen! :) nogmaals bedankt voor jullie steun!

26 ;)

Geert-Jan
11/12/08, 16:29
27

Heb je de .co.nl ook vastgelegd? Ze zullen mogelijk weer eens gaan boycotten....

t.bloo
11/12/08, 16:32
31...

RobinJB
11/12/08, 16:33
35, een aantal willen niet gezien worden ;)

PerryKniest
11/12/08, 16:36
Ik heb me ook ingeschreven. Donatie zal ik doen op het moment dat er bekend is wat er mee wordt gedaan.

Wouter-Ospito
11/12/08, 16:45
Ik heb me ook ingeschreven. Donatie zal ik doen op het moment dat er bekend is wat er mee wordt gedaan.

Hier idem. Donatie willen wij zeer zeker aan bijdragen, echter moet het dan wel nuttig zijn, d.w.z. er moet bekend zijn op welke grond SIDN voor de rechter wordt gedaagd. Iemand aanklagen zonder een wettelijke basis om diegene aan te klagen is m.i. het nutteloos verspillen van geld.

Berrie en de rest: mijn complimenten met hoe deze actie nu wordt opgezet, ik volg het met grote belangstelling. SIDN beantwoord mijn klachten mails inmiddels ook niet meer, wellicht omdat ze er zelf ook zijn achtergekomen dat het niet meer te verdedigen is.

Ber|Art
11/12/08, 16:57
Ik heb me ook ingeschreven. Donatie zal ik doen op het moment dat er bekend is wat er mee wordt gedaanWe zijn een stukje tekst hierover aan het schrijven, het gaat allemaal erg snel nu :) maar als we het geld niet gaan gebruiken storten we het iig gewoon terug! In eerste instantie zal het zijn om eventueel een advocaat te betalen voor ondersteuning en advies. We zullen jullie via WHT, petitiesidn.nl, mail en het forum op de hoogte houden van actie en uiteraard zal er zeer verstandig worden omgesprongen met het geld. We zullen ook zeker alles open en eerlijk doen met 100% inzage in alles wat we doen.

Planera
11/12/08, 17:01
Ziet er tot dusver goed uit! Ben benieuwd wat hier van komen gaat, mijn steun heb ik in ieder geval al in de vorm van ondertekening van de petitie laten blijken.

Ber|Art
11/12/08, 17:25
Dank je! :), "we" hebben al contact met Paul (SIDN) gehad, en er zal morgen speciaal tijd vrij gemaakt woprden om alles uit te leggen. Dus de rest kan geschrapt worden :p

®on
11/12/08, 17:28
Reeds een donatie gedaan. Deze zal tzt. vermeerderd worden, indien nodig én indien voldoende steun vanuit de overige deelnemers. Want "geen woorden, maar daden" ;)

Geert-Jan
11/12/08, 17:49
Dank je! :), "we" hebben al contact met Paul (SIDN) gehad, en er zal morgen speciaal tijd vrij gemaakt woprden om alles uit te leggen. Dus de rest kan geschrapt worden :p

Uitleg, daar kan veel onder 'vallen'.....

MediaServe
11/12/08, 17:57
Reeds een donatie gedaan. Deze zal tzt. vermeerderd worden, indien nodig én indien voldoende steun vanuit de overige deelnemers. Want "geen woorden, maar daden" ;)

Zelfde hier :)

Ahmed
11/12/08, 18:02
Ik heb me ook ingeschreven. Donatie zal ik doen op het moment dat er bekend is wat er mee wordt gedaan.


Same here!

Ber|Art
11/12/08, 18:09
Dank! :W: :W:

Tim.Bracquez
11/12/08, 18:36
Ik zal het rekening nummer erbij zetten!


Of rekeningnummer: 3480961 t.n.v. Dacira B.V. te Hendrik Ido Ambacht.

IBAN, BIC, ... kan ook handig zijn.

Wacht ook op het stukje tekst, drukke dagen waarschijnlijk... :W:

Ber|Art
11/12/08, 18:41
Ja pfff, de mail en telefoon staan niet stil ;) maar het komt eraan :) eerst maar even wat eten ;)

Apoc
11/12/08, 18:41
IBAN, BIC, ... kan ook handig zijn.

IBAN: NL76 PSTB 0003 4809 61
BIC: PSTBNL21

Bron: www.ibanbic.nl ;)

pierce
11/12/08, 18:48
IBAN: NL76 PSTB 0003 4809 61
BIC: PSTBNL21

Bron: www.ibanbic.nl ;)

Hou er wel rekening mee dat het IBAN en BIC nummer per 1 januari wijzigen naar die van de ING. Het rekening nummer blijft ongewijzigd.

Tim.Bracquez
11/12/08, 18:50
Ja pfff, de mail en telefoon staan niet stil ;) maar het komt eraan :) eerst maar even wat eten ;)

smakelijk, en mooie inzet die je toont ! :thumbup:


IBAN: NL76 PSTB 0003 4809 61
BIC: PSTBNL21

Bron: www.ibanbic.nl ;)

Klopt, maar altijd handig de informatie direct bij "donatie"

Trafego
11/12/08, 18:52
bijgesloten en de nodige bijdrage gedaan :)
Ben benieuwd naar de reacties van sidn

Serveo
11/12/08, 19:04
Ondertekend, nu maar hopen dat SIDN het licht gaat zien.

Randy
11/12/08, 19:05
Wij hebben besloten (2x cat.1 account) niet te tekenen. In een ander topic is gevraagd of de initiatiefnemer, Berrie, de moeite neemt om vrijdag op de SIDN relatiedag te komen. Dit werd negatief beantwoord.
Ik blijf erbij dat het voor ons makkelijker gaat werken. De 50,- per kwartaal extra en vervallen mutatiekosten. Over de korting laat ik me niet uit, omdat hier de details nog niet bekend van zijn. Het lijkt me dan ook erg ongepast om nu al een petitie te tekenen.

martysmarty
11/12/08, 19:15
Randy,

Het gaat hier, zoals vaker gezegt, niet om de 50 euro en mutatie kosten, maar juist om de korting.

Hoezo de details zijn nog niet bekend? Volgensmij hebben ze het vrij duidelijk aangegeven.

Jammer dat je niet meedoet. Maar iedereen zijn/haar eigen mening.

Ber|Art
11/12/08, 21:33
Wij hebben besloten (2x cat.1 account) niet te tekenen. In een ander topic is gevraagd of de initiatiefnemer, Berrie, de moeite neemt om vrijdag op de SIDN relatiedag te komen.Ik ben slecht één van de initiatiefnemers er zullen 4 mensen van ons team morgen aanwezig zijn! Ruim voldoende lijkt mij. Het heeft niet met moeite te maken dat ik er morgen niet ben. Als je iets niet helemaal weet moet je het niet posten! Ik vind het ook een goede reden van je, omdat ik morgen niet kan tekenen jullie niet, dat tekend jullie meer denk ik :)


Over de korting laat ik me niet uit, omdat hier de details nog niet bekend van zijn. Het lijkt me dan ook erg ongepast om nu al een petitie te tekenen.Niet bekent de SIDN is meestal niet duidelijk maar over die korting waren ze erg duidelijk, ik weet niet over welke details je het hebt dan? Komt er nog meer informatie waar we nog niets van weten? Ben benieuwd!

Randy
11/12/08, 22:46
De korting en de hogere bijdrage in combinatie met de vervallen mutatiekosten zijn twee los van elkaar staande dingen. De tweede levert me administratief veel voordelen op, zelfs met de hogere bijdrage.

Over de korting wil ik me nog niet uitlaten. Ik kan me er wel in vinden. De groep die in aanmerking komt, heeft ~80% van de domeinen in beheer en is dus ook verantwoordelijk voor ~80% van alle SIDN-inkomsten. Persoonlijk vind ik er niets mis mee, om deze actieve groep te belonen.

Over de reserves Het ergste wat de SIDN kan overkomen is een faillissement. Hier hebben alle deelnemers last van en dit heeft verregaande economische gevolgen. Ik vind het n iet gek dat de SIDN een goede liquiditeit heeft. Waar het getal 12 miljoen vandaan komt, is mij een raadsel. Wellicht worden de afschrijvingen op de hardware meegeteld Ik zie het in ieder geval niet, maar ben de laatste die me hier over uit zal laten.

Dan de RvT (ex RvD). Hierover is gesproken tijdens de ALV van ISP-Connect heb ik ergens gelezen. Wellicht dat je je tot hen kan keren om hier meer informatie over te krijgen. 1+1 zou 2 kunnen zijn in dit geval. Tijdens het ex-Hostmerk gebeuren heb ik hier weinig van gehoord. Enkel dat Berrie Pelser namens die Hostmerk altijd als afwezige genoemd werd was tijdens bijeenkomsten van ECP en het MinEZ. Dit blijft een gemiste kans. Een nieuw jaar, nieuwe kansen laat ik maar zeggen. Ik hoop dat partijen er nu samen wel uit komen. Dan pas, zal ik kijken of ik een petitie teken. Nu is het gewoon te vroeg. Ik heb niet de juiste en volledige informatie en wil zeker eerst de deelnemersbijeenkomst afwachten.

(Geen Hostmerk bash, maar dit was een goed initiatief om dit op te pakken. Jammer dat het ter ziele is gegaan. Daarom pak ik het draadje even weer op.)

Berrie Wellicht kun je eens duidelijk maken wie we en 4 is Naast Berrie en Robin, zie ik er twee over het hoofd denk ik

RobinJB
11/12/08, 23:02
Om je een idee te geven van degene die vooral meewerken:

http://www.petitiesidn.nl/forum/memberlist.php?mode=leaders

Natuurlijk is dit niet iedereen, wel degene die op dit moment het meeste voor de petitie betekenen.

Apoc
11/12/08, 23:13
Over de korting wil ik me nog niet uitlaten. Ik kan me er wel in vinden. De groep die in aanmerking komt, heeft ~80% van de domeinen in beheer en is dus ook verantwoordelijk voor ~80% van alle SIDN-inkomsten. Persoonlijk vind ik er niets mis mee, om deze actieve groep te belonen.

Dat vind ik regelrechte onzin, om twee redenen.

1. De SIDN is geen commercieel bedrijf. Als commercieel bedrijf is het inderdaad logisch om grotere afnemers meer korting te geven. Maar de SIDN is een semi-overheid stichting met een monopoliepositie. Vergelijk het met hondenbelasting; als jij 25 honden neemt krijg je ook geen korting omdat je meer geld in het laatje brengt dan iemand met 1 hond. Ik vind dat je naar de bijdrage aan de SIDN voor een domeinnaam, zou moeten kijken als een soort belasting.

2. Er is geen enkele reden om grotere afnemers van een partij met een monopoliepositie te belonen met een korting. Eindgebruikers zullen de domeinnamen toch wel kopen, of grotere afnemers nu korting krijgen of niet. Als de motivatie zou zijn dat de SIDN de positie van de .nl extensie wil versterken, dan moeten ze iedereen 8% korting geven.

Ik kan absoluut geen motivatie bedenken waarom een grotere afnemer meer recht heeft op 8% korting dan een kleinere deelnemer - zeker niet zo lang de kwartaal bijdragen voor iedere deelnemer hetzelfde zijn.

Buiten dat; grotere deelnemers hebben sowieso al het voordeel dat ze meer omzet draaien, simpelweg om het feit dat ze meer domeinen hebben (er vanuit gaande dat ongeveer dezelfde prijzen per domein gehanteerd worden - maar dat is uiteraard aan de deelnemer).

Door grotere deelnemers korting te geven, versterk je hun concurrentiepositie nog meer dan voorheen al het geval was. Dat valt - hoe je het ook wendt of keert - niet goed te praten.

Al het bovenstaande gaat overigens over de kortingsregeling, niet over de hogere kwartaalbijdrage en het wegvallen van de mutatiekosten. Ook in dat geval geldt dat de grotere deelnemers meer van profiteren dan de kleinere, maar dat valt nog wel redelijk te verantwoorden. Wel zal de SIDN met een een verklaring moeten komen over waarom de kwartaalbijdrage uberhaubt verhoogt. Als ze daadwerkelijk 12 miljoen (of iets anders met 6 nullen) in kas hebben, dan lijkt het me logischer om simpelweg de mutatiekosten te laten vallen en daarnaast de kwartaalbijdrage hetzelfde te laten.


Over de reserves Het ergste wat de SIDN kan overkomen is een faillissement. Hier hebben alle deelnemers last van en dit heeft verregaande economische gevolgen. Ik vind het n iet gek dat de SIDN een goede liquiditeit heeft.

De overheid zal het nooit zo ver laten komen. Ik wil nu niet zeggen dat je daar vanuit moet gaan, maar miljoenen in kas is nergens voor nodig.

systemdeveloper
11/12/08, 23:54
Ow, idd, zet mij maar op 'zichtbaar op website'.
Anders kan ik wel 100 keer kijken of ik erbij sta...

My mistake :)

RobinJB
11/12/08, 23:55
Ow, idd, zet mij maar op 'zichtbaar op website'.
Anders kan ik wel 100 keer kijken of ik erbij sta...

My mistake :)
Done :thumbup:

westm003
12/12/08, 00:04
Signed sealed and delivered (payment)

:W:

Marinus
12/12/08, 00:10
Goed initiatief! Ik heb namens Cillix ook getekend.

VinceSTM
12/12/08, 08:46
Ik zou het prettig vinden als je kon aangeven of je deelnemer cat 2 bent. Immers, voor de SIDN hebben wij wel stemrecht.

Ber|Art
12/12/08, 09:30
Ik zou het prettig vinden als je kon aangeven of je deelnemer cat 2 bent. Immers, voor de SIDN hebben wij wel stemrecht.Goed plan, ik zal kijken wat ik kan doen...

Ber|Art
12/12/08, 10:10
Webwereld: http://webwereld.nl/articles/53964/kleine-hosters-in-opstand-tegen-nieuwe-tarieven-sidn.html
Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/57284/hostingbedrijven-in-geweer-tegen-prijsverhoging-sidn.html

:)

eweps
12/12/08, 10:30
"Men vindt dat iedereen maar gelijk moet zijn. Maar wij maken onderscheid tussen partijen die echt meerwaarde bieden voor het .nl domein en bijdragen aan het succes, en partijen die dat wat minder doen."

Wat een onzin, op het moment dat je grotere bedrijven stimuleert door kortingen, hebben kleinere bedrijven minder kansen om groot te worden en uiteindelijk dus minder mogelijkheden het .nl domein te stimuleren.

Trouwens, als ik een landelijke .nl domeinnaam campagne opzet, heb ik in het begin nog geen enkele korting. Toch help ik al wel mee het .nl domein te stimuleren. Ik zou dan de eerste periode geen korting krijgen.

®on
12/12/08, 10:33
Netjes gedaan Berrie. Wie werken er naast Robin en jouw persoontje nog meer mee? De lijst op je forum is niet toegankelijk voor niet geregistreerden.

(Wel geregistreerd, maar account nog niet geactiveerd ;))

janneman
12/12/08, 10:35
"Men vindt dat iedereen maar gelijk moet zijn. Maar wij maken onderscheid tussen partijen die echt meerwaarde bieden voor het .nl domein en bijdragen aan het succes, en partijen die dat wat minder doen."


Hiermee zegt Roelof dus letterlijk dat de circa 2.000 kleine deelnemers niets of te weinig bijdragen aan het .nl domein.

Mij verbaast dit - gezien eerdere ervaringen met de SIDN en Roelof persoonlijk - in z'n geheel niet, maar het is leuk dat hij het zelf ook nog even publiekelijk uitspreekt.

Ber|Art
12/12/08, 10:37
Netjes gedaan Berrie. Wie werken er naast Robin en jouw persoontje nog meer mee? De lijst op je forum is niet toegankelijk voor niet geregistreerden.

http://www.petitiesidn.nl/forum/memberlist.php

De groene en de paarse ;) en nog wat mensen die liever anoniem willen blijven, we plaatsen zo een FAQ op de site daar staat meer info :)

Ber|Art
12/12/08, 10:40
Hiermee zegt Roelof dus letterlijk dat de circa 2.000 kleine deelnemers niets of te weinig bijdragen aan het .nl domein.Ja fijn hé zo'n directeur die gwoon zegt we hebben nu geld genoeg aan jullie verdient, rot nu maar op we kunnen het nu wel af met alleen de grote, fijne stichting!

Pirus
12/12/08, 10:50
Klasse ! super gedaan

Jesperw
12/12/08, 12:58
Nou Berrie, we zijn erg benieuwd naar wat je allemaal gaat vertellen. :chinese:

Ber|Art
12/12/08, 13:01
Ik zal niet zo veel vertellen want ik kan er om privé omstandigheden niet bij zijn (mijn zoontje ligt ziek op bed) maar zoals gezegd zijn er 4 mensen uit ons team aanwezig. Wij willen eerst alles op een rij hebben en als de tijd daar is gaan we wat vertellen. Vandaag is gewoon te vroeg... ik heb de webcast wel aan staan ;)

Jesperw
12/12/08, 13:03
Ah oke, dan moet je idd bij je zoontje zijn. Anders had ik wel wat verwacht. ;)

Ber|Art
12/12/08, 13:05
Ik was het in eerste instantie niet van plan want ik weet hoe het gaat, maar omdat alles zo snel is gegaan had ik er anders toch wel heen gegaan iig de middag. Hoewel ik er erg weinig van verwacht.

DutchTSE
12/12/08, 13:18
Ik ga via de webcast maar eens kijken wat die joker te zeggen heeft :w00t:

adknoth
12/12/08, 13:19
Word pas interessant vanaf 15.15 uur heb ik het idee... althans dan zal het pas betrekking hebben op het onderwerp waar we het hier over hebben...

maartenb
12/12/08, 13:20
De webcast is alleen beschikbaar voor deelnemers toch?

Domenico
12/12/08, 13:20
Volgens mij is de url van de webcast nog niet geplaatst dus bij deze -> mms://WMS.BIT.NL/SIDN

DutchTSE
12/12/08, 13:21
Word pas interessant vanaf 15.15 uur heb ik het idee... althans dan zal het pas betrekking hebben op het onderwerp waar we het hier over hebben...
Zo een idee heb ik ook ja :)

Ber|Art
12/12/08, 13:24
Nu is het idd erg saai :( ik schakel straks wel weer in :)

adknoth
12/12/08, 13:30
Nou ik heb hem hier aanstaan op 1 scherm en ondertussen word er wel doorgewerkt... dan hebben we straks even de tijd om serieus te luisteren en kijken ;-)

adknoth
12/12/08, 15:27
Hij is vrij scherp ... en meijer zit zich weer in een uitweg te draaien.

Ber|Art
12/12/08, 15:51
De conclusie was vooraf al duidelijk hij heeft niets gezegd en niet eens antwoord gegeven op de vragen ik vond het zeer onder de maat, te weinig aandacht en het interesseert hem geen zak wat wij vinden.

RobinJB
12/12/08, 15:51
Amen Berrie.

adknoth
12/12/08, 16:00
Nee het interesseert hem ook geen zak, wat gedaan is is gedaan en word niet teruggedraaid. En we kunnen in de ... zakken. Ik heb toch aardige alternatieven uit de zaal gehoord vooral de jonge met de staart voorin de zaal had een aardige opzet om het voor iedereen voordeliger te maken.

Overigens leuke reclame banner van Transip op het forum ;-)

Planera
12/12/08, 16:02
Ik heb het gedeelte over de kortingsregeling van de webcast gekeken en heb besloten om naast het ondertekenen van de petitie binnenkort ook een financiele bijdrage te leveren. Ik heb met verbazing zitten kijken.

eweps
13/12/08, 09:56
Op basis van de e-mail met vragen (eerder genoemd in dit topic), kreeg ik de volgende reactie:

----------
Hierbij willen wij u graag uitnodigen op onze relatiedag op 12 december. Hier zal dit onderwerp ter sprake komen en wordt u in de gelegenheid gesteld om de vragen te stellen. U kunt zich hiervoor aanmelden via de deelnemerssite.
----------

Daarop heb ik maar weer geantwoord:

---------
Helaas hebben de antwoorden, gegeven tijdens de relatiedag, geen juist en direct antwoord gegeven op mijn vragen, zoals deze werden gesteld in mijn vorige e-mail.

Graag zie ik alsnog de juiste antwoorden tegemoet.
---------


Overigens zal mijn financiële bijdrage pas aankomende week gebeuren.

Ber|Art
13/12/08, 10:26
Tja, op basis wat we gister gezien hebben sturen ze je naar de Mercedes dealer! :p

VinceSTM
13/12/08, 10:37
heeft iemand de stream opgenomen wellicht?

Ber|Art
13/12/08, 11:30
http://www.webhostingtalk.nl/sidndag/

xserve
13/12/08, 12:14
Ik ben gisteren bij de relatiedag geweest en daar heb ik door het praten met verschillende mensen inmiddels toch een iets andere mening. Daarom wil ik hier toch mijn eerdere schrijven in dit en andere topics enigszins nuanceren.

Overigens is denk ik praktisch iedereen het er wel over eens is dat het weghalen van de transactiekosten een goede beslissing is en dat die omzet met iets meer vaste kosten weer terug moet komen. Daarom heb ik het alleen over de staffelkorting.

Wat me nog het meeste opvalt is dat de mensen die er echt boos over zijn geen ander geluid willen horen dan het terugtrekken van alle kortingen. Wat dat betreft zijn jullie minstens net zo vasthoudend als Roelof. Ik zou iedereen willen aanraden om het ook eens van de andere kant te bekijken, ongeacht of je dan een andere mening krijgt, begrijp je het standpunt van de ander misschien iets meer. Volgens mij doen de mensen die er het meest boos over zijn, ook gisteren in de zaal, dat maar niet of weinig.

Ik kan me vinden in de uitleg van de SIDN dat grotere deelnemers minder kosten per domeinnaam maken bij de SIDN dan een kleine partij. Dat zouden jullie als ondernemers ook allemaal logisch kunnen beredeneren lijkt me. Onder andere minder telefonische support per domeinnaam, minder facturen sturen, minder mensen die naar de relatiedag komen, etc. Uiteraard betaal je daarvoor ook de vaste bijdrage om dat te vereffenen. Maar ik kan me voorstellen dat door de groei van .nl de verschillen in aantal domeinnamen tussen kleine partijen en de grote partijen zoveel groter zijn geworden dat dit niet meer met alleen de vaste bijdrage te vereffenen is. Als je dat wel zou doen zou het wellicht onbetaalbaar worden voor de kleine ondernemers.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze nu pas met deze uitleg komen. Als men dit in de e-mail van 9 december had uitgelegd waren er al een stuk minder vraagtekens geplaatst, ik denk dat wat dat betreft de communicatie van de SIDN nog niet helemaal optimaal is.

Ook blijkt dat de staffelkorting alleen geldt voor het aantal domeinnamen boven die limiet. Als je dus 12.000 domeinnamen hebt, krijg je maar voor 2000 domeinnamen 2% korting. (De SIDN zou het makkelijker maken toch?) Daarmee wordt de korting een flink stuk minder. Op basis van 130.000 domeinnamen zou je met volledige 8% korting ongeveer 38.000 euro korting krijgen, met alleen de korting op wat je er boven zit nog maar 24.000 euro. Nog een boel geld, maar als je kijkt dat je in dat geval 480.000 euro per jaar betaald aan de SIDN is dat slechts een korting van 5%. Omgerekend 18,4 cent per domeinnaam. Ik denk dat je dat niet als oneerlijke concurrentie kunt bestempelen.

Ook het verhaal van de Mercedes klopt natuurlijk wel een beetje. Mensen willen een auto kopen en hebben dan keuze uit verschillende merken. Net zoals met een domeinnaam dat je uit verschillende TLD's kunt kiezen. Als een Mercedes populairder is dan een Lada, dan doen ze dat gewoon goed. Het is niet zo dat ze dan een monopolist zijn in mijn ogen. Om je te vervoeren kun je gewoon meerdere automerken kiezen, om je website bereikbaar te maken kun je meerdere TLD's kiezen. Als je het als dealer niet eens bent met de inkoopsprijs van Mercedes dan kun je daar niet zo veel aan doen, enkel kiezen om misschien BMW dealer te worden. Ook de staffelkorting is hiermee wel een beetje te vergelijken: Als iemand 10 Mercedesen koopt, hoeft diegene misschien maar 10 bakjes koffie en 4 keer een bezoek. Iemand die 1 Mercedes koopt misschien 2 bakjes koffie en 1 of 2 bezoeken. Beide zijn ze misschien met dezelfde reclamecampagne naar de dealer gegaan... Het klinkt misschien flauw, maar je moet erkennen dat daar wel een vergelijking te trekken is.

Wat ik wel nog steeds heel vreemd vind, is dat de korting met terugwerkende kracht over heel 2008 ook nog wordt teruggegeven. Dat vind ik niet kunnen. Maar de korting vanaf 1 januari 2009 kan ik me inmiddels wel in vinden.

Uiteraard mogen jullie boos zijn om jullie eigen redenen, maar ik wilde mijn eigen mening hier nog even nuanceren omdat ik er nu toch iets anders tegenaan kijk. En nu niet allemaal boos worden op mij omdat ik het niet volledig met jullie eens ben, ik ben ook niet boos op jullie. :)

ju5t
13/12/08, 12:40
De vergelijking van de Mercedes dealer klopt natuurlijk niet. Je hebt keuze bij welke dealer je gaat inkopen. De ene is wel bereid korting te geven, de andere niet. Dus loop je door. Bij SIDN gaat dat niet.

Wat betreft de staffelkorting, SIDN mag wat mij betreft komen met harde cijfers waaruit blijkt dat de grotere organisaties voor minder support aanvragen zorgen. En dan ook hoe dit inzichtelijk gemaakt wordt. Bijvoorbeeld, een klant heeft een probleem met zijn .nl, maar neem direct contact op met SIDN in plaats van zijn provider. Hier zijn ook andere situaties voor te bedenken.

Dan de kosten die SIDN moet maken per deelnemer. Zijn deze uberhaupt inzichtelijk? Is er duidelijk hoeveel kosten het factureren, administreren en beheren van klanten daadwerkelijk kost? Daarbij is dit veelal geautomatiseerd.

Ik begrijp het idee van SIDN, alleen de uitleg mist argumentatie.

De tweede presentatie vind ik overigens wel erg interessant. Maar dat komt ook door mijn achtergrond. De toelichting van SIDN moet ik nog zien.

Ber|Art
13/12/08, 12:46
Ik ben gisteren bij de relatiedag geweest en daar heb ik door het praten met verschillende mensen inmiddels toch een iets andere mening. Daarom wil ik hier toch mijn eerdere schrijven in dit en andere topics enigszins nuanceren.

Overigens is denk ik praktisch iedereen het er wel over eens is dat het weghalen van de transactiekosten een goede beslissing is en dat die omzet met iets meer vaste kosten weer terug moet komen. Daarom heb ik het alleen over de staffelkorting.Dat is dus niet zo, men vind het minder belangrijk maar het blijft een beslissing waar wij (van petitiesidn) niet achter staan, een prijs verhoging van 33% wat zo maar even tussen neus en lippen door via e-mail kernbaar gemaakt slaat gewoon nergens op. De reden die ze hier aanvoeren is eigenlijk sorry dat we zo’n brak systeem hebben daar moeten jullie voor betalen dan daarbij zou dit bij de invoering van EPP toch wegvallen (zou dit meegespeeld hebben in het uitstellen van EPP?)


Wat me nog het meeste opvalt is dat de mensen die er echt boos over zijn geen ander geluid willen horen dan het terugtrekken van alle kortingen. Wat dat betreft zijn jullie minstens net zo vasthoudend als Roelof. Ik zou iedereen willen aanraden om het ook eens van de andere kant te bekijken, ongeacht of je dan een andere mening krijgt, begrijp je het standpunt van de ander misschien iets meer. Volgens mij doen de mensen die er het meest boos over zijn, ook gisteren in de zaal, dat maar niet of weinig.We hebben gister allemaal kunnen zien wat er gedaan werd met een ander geluid dit werd lachend en arrogant van de hand gewezen zonder enige uitleg, ik heb niets gehoord wat we nog niet wisten. In één woord en wanvertoning. Als we niet vasthouden zijn maken we minder kans. De andere kan is discriminatie en concurrentie vervalsing en zelfs meer dus nee die kant willen we niet zien vandaar onze actie!


Ik kan me vinden in de uitleg van de SIDN dat grotere deelnemers minder kosten per domeinnaam maken bij de SIDN dan een kleine partij. Dat zouden jullie als ondernemers ook allemaal logisch kunnen beredeneren lijkt me. Onder andere minder telefonische support per domeinnaam, minder facturen sturen, minder mensen die naar de relatiedag komen, etc. Uiteraard betaal je daarvoor ook de vaste bijdrage om dat te vereffenen. Maar ik kan me voorstellen dat door de groei van .nl de verschillen in aantal domeinnamen tussen kleine partijen en de grote partijen zoveel groter zijn geworden dat dit niet meer met alleen de vaste bijdrage te vereffenen is. Als je dat wel zou doen zou het wellicht onbetaalbaar worden voor de kleine ondernemers.De meningen zijn verdeeld of dat nu wel zo is maar goed laten we dat in het midden, hoe je het ook uitlegt (wat op de relatiedag dus duidelijk niet gelukt is) het blijft oneerlijk!


Wat ik wel vreemd vind is dat ze nu pas met deze uitleg komen. Als men dit in de e-mail van 9 december had uitgelegd waren er al een stuk minder vraagtekens geplaatst, ik denk dat wat dat betreft de communicatie van de SIDN nog niet helemaal optimaal is.Dat is een understatement IMO


Ook blijkt dat de staffelkorting alleen geldt voor het aantal domeinnamen boven die limiet. Als je dus 12.000 domeinnamen hebt, krijg je maar voor 2000 domeinnamen 2% korting. (De SIDN zou het makkelijker maken toch?) Daarmee wordt de korting een flink stuk minder. Op basis van 130.000 domeinnamen zou je met volledige 8% korting ongeveer 38.000 euro korting krijgen, met alleen de korting op wat je er boven zit nog maar 24.000 euro. Nog een boel geld, maar als je kijkt dat je in dat geval 480.000 euro per jaar betaald aan de SIDN is dat slechts een korting van 5%. Omgerekend 18,4 cent per domeinnaam. Ik denk dat je dat niet als oneerlijke concurrentie kunt bestempelen.Niet? waar heb je gister gezeten? Ze krijgen voordeel boven de rest FEIT! Dat is oneerlijk! FEIT dus is dat concurrentie vervalsing! FEIT


Ook het verhaal van de Mercedes klopt natuurlijk wel een beetje. Mensen willen een auto kopen en hebben dan keuze uit verschillende merken. Net zoals met een domeinnaam dat je uit verschillende TLD's kunt kiezen.Dit is complete onzin we hebben helemaal niet te maken met andere TLD’s we willen een .nl en die is alleen te koop bij de monopolist SIDN (en voor wie het nog niet wist de S van SIDN betekend STICHTING) en als we een .nl met een Mercedes gaan vergelijken want dit wil Roelof blijkbaar graag, dan kan ik hier bij mijn dealer een Mercedes kopen die 10.000 euro goedkoper is als bij een andere dealer in Amsterdam. Omdat ik namelijk de keus heb uit 200 Mercedes dealers in Nederland. Er is maar één SIDN dus die vergelijking sloeg helemaal nergens op. Tuurlijk Roelof zou dit wel willen (en ze doen het ook gewoon want ze luisteren toch niet en niemand controleert ze) maar als STICHTING en monopolist mag dit gewoon niet!


Als een Mercedes populairder is dan een Lada, dan doen ze dat gewoon goed. Het is niet zo dat ze dan een monopolist zijn in mijn ogen. Om je te vervoeren kun je gewoon meerdere automerken kiezen, om je website bereikbaar te maken kun je meerdere TLD's kiezen. Nogmaals we hebben niets met andere TLD’s te maken klanten willen en .NL en die kunnen ze maar op één plek krijgen!


Als je het als dealer niet eens bent met de inkoopsprijs van Mercedes dan kun je daar niet zo veel aan doen, enkel kiezen om misschien BMW dealer te worden. Ook de staffelkorting is hiermee wel een beetje te vergelijken: Als iemand 10 Mercedesen koopt, hoeft diegene misschien maar 10 bakjes koffie en 4 keer een bezoek. Iemand die 1 Mercedes koopt misschien 2 bakjes koffie en 1 of 2 bezoeken. Beide zijn ze misschien met dezelfde reclamecampagne naar de dealer gegaan... Het klinkt misschien flauw, maar je moet erkennen dat daar wel een vergelijking te trekken is.Nee, het klinkt niet alleen flauw het klopt gewoon niet!


Wat ik wel nog steeds heel vreemd vind, is dat de korting met terugwerkende kracht over heel 2008 ook nog wordt teruggegeven. Dat vind ik niet kunnen. Maar de korting vanaf 1 januari 2009 kan ik me inmiddels wel in vinden.De staffel klopt in zijn geheel niet en al zeker het belachelijke kerscado wat sommige krijgen, mss moet Roelof zich maar eens afvragen waarom die top 100 (op een of twee na) er gister niet waren. Mss moet is sowiezo maar eens achter de oren krabben.


Uiteraard mogen jullie boos zijn om jullie eigen redenen, maar ik wilde mijn eigen mening hier nog even nuanceren omdat ik er nu toch iets anders tegenaan kijk. En nu niet allemaal boos worden op mij omdat ik het niet volledig met jullie eens ben, ik ben ook niet boos op jullieWel fijn dat we boos mogen worden van je, en als ik alle reactie van gister lees en hoor denk ik dat er nu nog meer mensen boos zijn, dit was ook duidelijk toen gister de tellen op petitiesidn.nl omhoog ging. Boos op jou? Waarom ieder zijn mening :)

xserve
13/12/08, 12:59
De vergelijking van de Mercedes dealer klopt natuurlijk niet. Je hebt keuze bij welke dealer je gaat inkopen. De ene is wel bereid korting te geven, de andere niet. Dus loop je door. Bij SIDN gaat dat niet.
Je ziet de klant als de deelnemer, maar dat is niet helemaal waar. Je hebt Mercedes -> Dealer -> Klant. Zo heb je ook SIDN -> Deelnemer -> Klant. Dus het gaat er om dat je als dealer niet naar een andere Mercedes kan en als deelnemer niet naar een andere SIDN. Een klant heeft dus wel een keuze. Ze kunnen bij alle verschillende deelnemers een .nl domein kiezen, net zoals een klant bij Mercedes naar verschillende dealers kan gaan. De deelnemer kan wel wat doen met de prijs voor de klant, maar daar veranderd de inkoopsprijs niet van.

Overigens ben ik het wel met je eens dat de SIDN dat met cijfers mag onderbouwen. Als ze dat goed kunnen onderbouwen op basis van echte euro's per gemiddelde top 100 deelnemer en gemiddelde deelnemer waar dat uit blijkt hebben ze iets tastbaars.

xserve
13/12/08, 13:09
Niet? waar heb je gister gezeten? Ze krijgen voordeel boven de rest FEIT! Dat is oneerlijk! FEIT dus is dat concurrentie vervalsing! FEIT
Ik ben van mening dat dit geen concurrentievervalsing is. Zij hebben (door hun succes) meer marketingbudget en kunnen daardoor weer meer klanten aantrekken. Is dat dan ook concurrentievervalsing? Of hebben ze het dan gewoon goed gedaan. Juist bij een stichting gaat het er natuurlijk om dat de kosten gedekt worden en zoals je al aanhaalt 'eerlijk'. Als zij minder kosten genereren per domein, dan zou het eerlijk zijn dat ze ook korting krijgen. Op deze manier is het ook te verklaren. En of ze met 18 cent minder inkoop ook echt een betere concurrentiepositie hebben weet ik niet.


...dan kan ik hier bij mijn dealer een Mercedes kopen die 10.000 euro goedkoper is als bij een andere dealer in Amsterdam. Omdat ik namelijk de keus heb uit 200 Mercedes dealers in Nederland. Er is maar één SIDN dus die vergelijking sloeg helemaal nergens op. Tuurlijk Roelof zou dit wel willen (en ze doen het ook gewoon want ze luisteren toch niet en niemand controleert ze) maar als STICHTING en monopolist mag dit gewoon niet!
Zie mijn post hiervoor, het gaat niet om de klanten versus dealers. Want dat is hetzelfde als de klanten versus deelnemers. Er zijn dan in Nederland 200 Mercedes dealers en aan de andere kant 2200 SIDN deelnemers! Dus een klant heeft meer keus. Als een domein bij XS4ALL 30 euro kost, dan kan een klant naar TransIP waar een domein goedkoper is. Het gaat er dus om de inkoop die een dealer van Mercedes heeft bij Mercedes Nederland.


De staffel klopt in zijn geheel niet en al zeker het belachelijke kerscado wat sommige krijgen, mss moet Roelof zich maar eens afvragen waarom die top 100 (op een of twee na) er gister niet waren. Mss moet is sowiezo maar eens achter de oren krabben.
Ik heb gisteren al met vier mensen gesproken uit de top 100, los van de mensen die tijdens de sessie met Roelof aan het woord waren. Daarnaast waren er ook nog mensen die ik heb zien lopen maar waar ik niet mee heb gesproken uit de top 100. Ik denk dat er in totaal 10-20% van de top 100 aanwezig was!


Wel fijn dat we boos mogen worden van je, en als ik alle reactie van gister lees en hoor denk ik dat er nu nog meer mensen boos zijn, dit was ook duidelijk toen gister de tellen op petitiesidn.nl omhoog ging. Boos op jou? Waarom ieder zijn mening :)
Zijn we het in ieder geval ergens over eens. :)

ju5t
13/12/08, 13:48
Het artikel van Arnoud Engelfriet is interessanter voor de discussie. Zie: http://blog.iusmentis.com/2008/12/12/sidn-biedt-bulkkorting-voor-grote-domeinboeren-mag-dat/.


Ook korting voor bulkafname is in het algemeen geen probleem, tenminste als de korting overeenstemt met de besparingen voor de verkoper voor de bulkafname.

Zijn de SIDN-kortingen objectief gerechtvaardigd? Daarvoor zouden we meer feiten moeten hebben. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat domeinregistratie in bulk heel veel besparingen oplevert. Dat is toch allemaal geautomatiseerd?

En dat is nu juist de reden dat SIDN met cijfers moet komen. Welke concrete besparingen zijn er? Dan pas kunnen we zien of kortingen op bulk-afname van domeinregistraties gerechtvaardigd is.

Daarbij is .nl een service en geen product. Je kunt daarom .nl ook moeilijk vergelijken met Mercedes. Ook al om het feit dat bij een Mercedes veel meer zaken meespelen bij dealers. Zo zal er gedegen kennis van het product moeten zijn voordat je Mercedes dealer kunt worden. Dat is bij SIDN wel anders. Zolang je geld hebt, kun je deelnemer worden. Iets wat in mijn optiek ook totaal verkeerd is.

Dan blijft er natuurlijk nog over dat SIDN een stichting is. Ook dat moet meespelen in een beslissing als deze. Een stichting heeft een doel, wat waarschijnlijk bij SIDN de waarboring van de .nl namespace is (even te lui om dit op te zoeken, sorry). Draagt deze korting bij aan het behalen van dit doel? Op het eerste gezicht lijkt mij hier geen sprake van.

MediaServe
13/12/08, 14:26
Sorry, ik vind het vergelijk met Mercedes heel vreemd, want je kunt ook prima in een BWM of Audi rijden. Maar je gaat natuurlijk niet als alternatief voor .NL maar een .KR of .SA domeinnaam gebruiken. Er wordt nou eenmaal van bedrijven verwacht dat ze een website met .NL-domeinnaam hebben.

Bollocks37
13/12/08, 14:41
Dag Casper,

Ik vind je stuk een goed en genuanceerd stuk.
Indien Dhr Meijer dit gisteren op deze manier had verteld was er een basis van discussie geweest. Die was er gisteren absoluut niet.

Terug naar de basis:
Moet de SIDN bedrijven belonen voor hun commercieel succes?
Moet de SIDN zich op deze manier bemoeien met concurrentie tussen bedrijven of zou ze toch beter voor alle deelnemers (die allemaal evenveel contributie betalen) dezelfde regels moeten laten gelden?

De SIDN begeeft zich op een hellend vlak. Het is nu 24.000 euro, wie zegt mij dat over twee jaar iemand bij de SIDN niet besluit de top 10 gewoon 50 korting op al hun domeinen te geven? Los van of je gelooft of dat gebeurt of niet is er een stap in deze richting gezet.

Er is ook geen enkele reden voor de SIDN om een deel van de deelnemers korting te geven.
Zelfs als het waar is dat sommige providers goedkoper zijn voor de SIDN.
Ze hadden net zo goed kunnen besluiten boetes te gaan uitdelen als je te vaak een beroep op hun support doet. Of wanneer je (zoals veel groten) standaard protest aantekent tegen verhuizingen. En weet je, dat was nog eerlijker geweest ook!

De SIDN moet ervoor zorgen dat het een (goed) systeem in stand houdt/opbouwt voor de .nl zone en dat de kosten gedekt worden door de deelnemers punt.
Daarbij dient eerlijkheid en gelijkheid tussen de deelnemers voorop te staan.
DE SIDN zou ten koste van ALLES moeten voorkomen dat ze zelfs maar de schijnt wekt sommige deelnemers te bevoorrechten en zich te bemoeien met de concurrentiepositie van zijn deelnemers onderling.

Ik hoor graag jouw mening hierover.
Liever nog had ik van Dhr Meijer een weerwoord op bovenstaande zorgen gehad, ik sta absoluut open voor andere meningen, maar hoe de zaken nu lopen vind ik ronduit eng.

Ijsbox
13/12/08, 17:38
http://www.webhostingtalk.nl/sidndag/

THNX!

Het eerste deel is neem ik aan voor de pauze dus dat heb ik niet bekeken, maar het tweede deel houd er helaas bij 5:31 mee op.

xserve
13/12/08, 18:25
Moet de SIDN bedrijven belonen voor hun commercieel succes?
Moet de SIDN zich op deze manier bemoeien met concurrentie tussen bedrijven...?
Op beide is mijn persoonlijke antwoord: nee. Maar ik heb ook niet het gevoel dat dat gebeurd, of dat het in onredelijke mate zou gebeuren. Als je dit onder "bemoeien met concurrentie" zou scharen, dan valt de vaste bijdrage en de domeinprijs daar ook bij. Want die zorgen er ook voor dat de prijs per domein al naar beneden gaat naar mate je er meer af neemt. Door de oude prijs heb je al een dalende lijn. Als de SIDN (op basis van de ook daadwerkelijke kosten per domein) die lijn sneller wil laten dalen dan kunnen ze dat doen met de kortingsstaffel, of door de prijs per domein omlaag te doen en de vaste deelnemersbijdrage te verhogen. Bijvoorbeeld de deelnemerbijdrage naar € 20.000 per jaar en de kosten per domeinnaam € 0,50-0,60. Dat zou voor de top ook iets schelen, voor de middenmoot gelijk blijven en voor de kleine desastreus zijn. Persoonlijk denk ik dat van de kortingsstaffel als oplossing de kleine deelnemers juist de minste last hebben.


De SIDN begeeft zich op een hellend vlak. Het is nu 24.000 euro, wie zegt mij dat over twee jaar iemand bij de SIDN niet besluit de top 10 gewoon 50 korting op al hun domeinen te geven? Los van of je gelooft of dat gebeurt of niet is er een stap in deze richting gezet.
Ik zie wat je bedoeld. Lastig punt, maar ik zie er wel wat in inderdaad. Zoiets lijkt me onredelijk, ook omdat ik denk dat de kosten per domein niet zo laag zijn. Ik denk dus niet dat ze dat dan zouden kunnen verantwoorden. Dat doen ze nu overigens ook niet, waar ik wel van vind dat ze dat moeten aantonen.


Er is ook geen enkele reden voor de SIDN om een deel van de deelnemers korting te geven.
Zelfs als het waar is dat sommige providers goedkoper zijn voor de SIDN.
Ze hadden net zo goed kunnen besluiten boetes te gaan uitdelen als je te vaak een beroep op hun support doet. Of wanneer je (zoals veel groten) standaard protest aantekent tegen verhuizingen. En weet je, dat was nog eerlijker geweest ook!
Ik denk dat je de korting los moet zien van boetes. De SIDN heeft aangegeven dat men de kwaliteit van de .nl zone wil verbeteren. Daartoe hebben ze nu ook een nieuwe tool om de DNS kwaliteit te meten. In dat kader zie ik wel ruimte voor boetes voor onnodig protest. Boete voor te veel support gebruik zie ik niet zitten. Ik denk dat de vaste deelnemerskosten de kosten van de support zouden moeten dekken.


De SIDN moet ervoor zorgen dat het een (goed) systeem in stand houdt/opbouwt voor de .nl zone en dat de kosten gedekt worden door de deelnemers punt.
Daarbij dient eerlijkheid en gelijkheid tussen de deelnemers voorop te staan.
DE SIDN zou ten koste van ALLES moeten voorkomen dat ze zelfs maar de schijnt wekt sommige deelnemers te bevoorrechten en zich te bemoeien met de concurrentiepositie van zijn deelnemers onderling.
Ik zie in de kortingsregeling juist wel iets van eerlijkheid en gelijkheid zitten namelijk. Beetje de OHRA gedachte uit de reclames: je betaalt voor wat je gebruikt/kost.


Ik hoor graag jouw mening hierover.
Liever nog had ik van Dhr Meijer een weerwoord op bovenstaande zorgen gehad, ik sta absoluut open voor andere meningen, maar hoe de zaken nu lopen vind ik ronduit eng.
Ik hoop dat ik hiermee mijn zicht op jou woorden heb kunnen geven. Het is een lastige materie en het is ook lastig om 2200 verschillende partijen het naar de zin te maken. Uiteraard laat 95% niets van zich horen. Maar 5% is toch al 110 verschillende deelnemers, die meestal ook hele uitgesproken meningen hebben.

Bollocks37
13/12/08, 20:57
Ik zie in de kortingsregeling juist wel iets van eerlijkheid en gelijkheid zitten namelijk. Beetje de OHRA gedachte uit de reclames: je betaalt voor wat je gebruikt/kost.


Tja daar verschillen we dus van mening, eerlijkheid vind ik dat iedereen dezelfde inkoop prijzen heeft.
Met hetzelfde gemak draai je de hele redenatie om.
Het systeem wordt vooral in stand gehouden voor de grootste bedrijven die de meeste .nl domeinen hebben en de grootste belangen erbij hebben. Toch betalen die net zoveel contributie als de kleine providers. Die kleine zouden eigenlijk korting op hun contributie moeten krijgen omdat ze met weinig domeinen maar weinig vragen van de systemen van de SIDN.
En nu niet zeggen dat dat de kleine de grootste last op de SIDN leggen want dat is niet zo ;)
Ik zat naast een man tijdens de vergadering die maar 50 domeinen had. Het was een marketing man die het prettig vond dat hij op deze manier alles zelf in de hand had. Dat het hem nu wat extra's kostte gaf niet. In absolute zin gebruikt hij nog geen 0.0001 procent van resources van de SIDN en hij betaald er het meest voor. De postzegel en enveloppe voor de factuur van die man kan er vast wel vanaf voor die 205,- die hij per kwartaal neerlegt. Als stichting zou deze manier van benaderen logischer zijn dan wat er nu gebeurd.

Ber|Art
14/12/08, 09:35
idd, helemaal mee eens, en dan te bedenken dat dit stap één is wat is de volgende stap? Roelof zei het zelf "we doen toch wat we zelf willen en we draaien niets terug"

EERLIJKHEID DUURDT HET LANGST!!

Ber|Art
14/12/08, 10:44
OPROEP!

Nog ff een oproep we kunnen nog steeds hulp gebruiken, er is veel werk te verzetten en nu komt alles neer op een paar man. Dus a.u.b. sluit je aan en denk en werk mee aan een betere .NL we zoeken mensen die gaan bellen, schrijven, mailen, mensen die ervaring hebben met de NMA (goed invullen van de formulieren), ICANN en OPTA. Ook is er juridische kennis nodig, mocht iemand dit weten graag. Verder willen we in contact komen met de top-100 en we willen een soort van Survey starten om te peilen wat de meningen zijn van en nog grotere groep als dat er nu aan aangesloten bij petitiesidn.nl

Ook zou het fijn zijn als er mensen zijn de weten hoe om te gaan met de politiek. We hebben inmiddels ook hiermee contact gelegd.

Als afsluiting de erg goede samenvatting van dit probleem van Bollocks37
De SIDN moet ervoor zorgen dat het een (goed) systeem in stand houdt/opbouwt voor de .nl zone en dat de kosten gedekt worden door de deelnemers PUNT.

Daarbij dient eerlijkheid en gelijkheid tussen de deelnemers voorop te staan. DE SIDN zou ten koste van ALLES moeten voorkomen dat ze zelfs maar de schijnt wekt sommige deelnemers te bevoorrechten en zich te bemoeien met de concurrentiepositie van zijn deelnemers onderling.

brinkie
14/12/08, 21:07
Een heel goed initiatief, ik heb me ook ingeschreven op de petitie, maar daarnaast ook persoonlijk bezwaar gemaakt bij de SIDN en tevens een cc gedaan naar de voorzitters van de fracties in de 2e kamer. Dit omdat de SIDN een overheidstaak uitvoert!

Ter info hieronder m'n (persoonlijke) bezwaar aan de SIDN.



Deelnemer : BrinkhostDotCom
Nummer : xxxxxx

Hierbij deel ik u mede bezwaar te maken tegen uw voorgenomen

(a) verhoging van de deelnemersbijdrage Categorie I en
(b) kortingsregeling voor grote(re) afnemers van de SIDN.

Tot mijn ergernis heb ik namelijk moeten constateren dat de SIDN kleine(re) deelnemers -zoals ons bedrijf en vele anderen- al tijden volstrekt negeert en nu zelfs (gedeeltelijk?) voor de kosten laat opdraaien van het verlenen van kortingen aan onze branchegenoten c.q. concurrenten middels toepassing van een kortingsregeling welke aanzienlijk kan zijn en voor een aantal deelnemers zelfs 8% (ettelijke tienduizenden euro’s op jaarbasis) is. Dit terwijl de dienstverlening van de SIDN de afgelopen tijd alleen maar afneemt en er voor ons geen alternatief is aangezien u een monopoliepositie hebt in de uitgifte van NL-domeinen.

Ik maak bij deze dan ook ernstig bezwaar tegen de voorgestelde tariefswijziging en kortingsregeling, mede omdat deze leidt tot concurrentievervalsing en een onevenredige prijsstijging voor kleinere partijen. Daarnaast is de SIDN een uitvoeringsorgaan van de overheid c.q. een overheidstaak (uitgifte domeinnamen) en mijns inziens kan een overheid niet toestaan dat door dergelijke tariefswijzigingen oneerlijke concurrentie en lastenverzwaring wordt doorgevoerd voor- en afgewenteld op de kleinere, zelfstandige, ondernemers, ten gunste van grotere ondernemers in deze branche.

Het verbaast mij dat de SIDN zonder overleg tientallen, zoniet honderden, providers benadeeld op deze manier.

Volgens een snelle globale berekening stijgt de prijs van een NL-domein voor mijn bedrijf (en klanten, derhalve) door de verhoging van de deelnemersbijdrag met € 200 per jaar met ca € 0,40 per jaar/per domein. Nu is dat maar een klein bedrag maar wel een bedrag dat ik niet kan doorberekenen naar mijn klanten, omdat die bij een andere, grotere, registrar goedkoper terecht kunnen omdat deze van u een korting (kunnen) krijgen (en wel zullen en kunnen doorberekenen naar hun klanten).. nota bene een korting door mij en vele andere kleinere hosters meegefinancieerd!

De prijsstijging is daarmee onevenredig, concurrentievervalsend en bevoordelend voor grotere registrars en daarom mijns inziens ook juridisch zeer aanvechtbaar. Mede omdat er geen legitieme redenen of argumenten anders dan 'vereenvoudiging' van de tarieven voor de tariefswijziging zijn gegeven door u. Er liggen dus geen bedrijfseconomische redenen aan ten grondslag en tevens geen administratieve lastenverlichting voor SIDN danwel deelnemers (integendeel!) aan ten grondslag. Dit kan ook niet, aangezien het aanvraagproces volledig geautomatiseerd is. Dit brengt mij dan ook bij de vraag of stelling dat de kortingsregeling nergens op gebaseerd kan zijn c.q. elke grondslag mist anders dan een niet te verdedigen bevoordeling van grotere partijen "omdat ze nu eenmaal groter zijn".

Ik sluit mij dan ook aan bij de eisen zoals geformuleerd op http://www.petitiesidn.nl/ en verlang dat u de tariefswijziging niet doorvoert en tevens de leden weer een stem geeft in het beleid van de SIDN.

Dit bezwaar is tevens in kopie verzonden naar diverse volksvertegenwoordigers, via de fractievoorzitters, aangezien u een overheidstaak uitvoert en deze mijns inziens nu niet op de juiste manier waarneemt!

Rudy Brinkman
BrinkhostDotCom


Mijns inziens zou het goed zijn als meerderen dergelijke bezwaren zouden uiten richting de SIDN. Overspoel ze gewoon met mail! Laat ze weten dat dit gewoon onacceptabel gedrag is!

Geert-Jan
14/12/08, 21:11
Mijns inziens zou het goed zijn als meerderen dergelijke bezwaren zouden uiten richting de SIDN. Overspoel ze gewoon met mail! Laat ze weten dat dit gewoon onacceptabel gedrag is!

Waarom niet gezamelijk vanuit de petitie, of wil je ze gewoon doodziek maken?

brinkie
14/12/08, 21:34
Als zij minder kosten genereren per domein, dan zou het eerlijk zijn dat ze ook korting krijgen. Op deze manier is het ook te verklaren. En of ze met 18 cent minder inkoop ook echt een betere concurrentiepositie hebben weet ik niet.

Oh, is dat zo? Waarom tikken andere registry's dan gewoon per domein een vast bedrag af "en klaar", zonder zo'n belachelijke, hoge, deelnemersbijdrage? En daar komt bij, voor een .COM kan je bij diverse registry's terecht, voor de .NL maar bij één. Ik zou graag zien dat hier marktwerking à la de buitenlandse (lees: Amerikaanse) tld's voor komt. Moet je eens zien hoe snel de prijs naar beneden kan en de hele SIDN-structuur op z'n gat gaat.

Overigens valt de "klap" voor mijn bedrijf wel mee. Het is 'maar' een € 0,40/domein (rond de 500+ NL-domeinen) en is het n.m.m. zo dat wanneer je dat als bedrijf niet kunt trekken je volgens mij iets principieel onjuist doet in je bedrijfsvoering. Waar ik mij 'druk' (slechts minimaal overigens) om maak is dat er iets niet deugt in met name de kortingen-structuur.


Waarom niet gezamelijk vanuit de petitie, of wil je ze gewoon doodziek maken?

Eén petitie kan je in één keer afwijzen. Tweehonderd bezwaren heb je tweehonderd keer werk van. Onder het motto: ze zullen werk hebben ook van die €200,- van me.

WH-Tim
14/12/08, 23:32
Ik ben gisteren bij de relatiedag geweest en daar heb ik door het praten met verschillende mensen inmiddels toch een iets andere mening. Daarom wil ik hier toch mijn eerdere schrijven in dit en andere topics enigszins nuanceren.

Ik heb respect voor wat je doet xserve. Ik heb niet al je reacties gelezen maar ik sta pal achter je zover ik ze wel gelezen heb. Ik ben vrijdag ook aanwezig geweest en heb met veel verschillende partijen gesproken, inclusief het SIDN management. Ik ben daar ook een heel stuk rijker aan informatie geworden en heb begrip voor de situatie (die op dit forum totaal uit zijn verband wordt gerukt). Jammer dat vrijwel iedereen die hier klaagt geen deelnemer is, of nooit aanwezig is op de relatiedag. Zegt wel genoeg toch?

WH-Tim
14/12/08, 23:41
Oh, is dat zo? Waarom tikken andere registry's dan gewoon per domein een vast bedrag af "en klaar", zonder zo'n belachelijke, hoge, deelnemersbijdrage? En daar komt bij, voor een .COM kan je bij diverse registry's terecht, voor de .NL maar bij één. Ik zou graag zien dat hier marktwerking à la de buitenlandse (lees: Amerikaanse) tld's voor komt. Moet je eens zien hoe snel de prijs naar beneden kan en de hele SIDN-structuur op z'n gat gaat.

Sorry dat ik je onderbreek, maar vergelijk je nou de bedrijfsregels van verschillende bedrijven? Zoals die van Sony met die van Philips? En stel je dat die gelijk aan elkaar moeten zijn? Serieus toch niet?

Daarbij maak je nog een vergelijk tussen een Country Code TLD en een Generic TLD. Dat kan natuurlijk nooit, maar ik snap je wel hoor. Alleen moet je wel realistisch en eerlijk zijn dat die situatie zich nooit zal voordoen.

WH-Tim
15/12/08, 00:17
Gelukkig begint iedereen in te zien dat het op niets gebaseerd is. Op higherlevel is al forse kritiek vanaf het begin, op tbforum beginnen de slimme mensen al te reageren, op sitedeals waagt helemaal niemand zich te reageren, op wmcity reageren mensen als oud deelnemer zijnde die de situatie niet kennen, en hier beginnen ook al een aantal mensen positief te praten.

Degenen die ik hiermee raak: sorry. Het is niet persoonlijk bedoeld. Zie het puur zakelijk alstublieft!
Echter, ik vind het niveau van deze petitie erg laag. Uit de door jullie gevonden jurisprudentie blijkt al dat SIDN wel degelijk kortingen mag geven aan alleen bepaalde deelnemers, zonder dat de rest daar ook recht op heeft. Daarbij komt dat geen enkele nieuwssite negatief over de situatie is, terwijl het op petitiesidn.nl wel in een negatieve context wordt aangeduid.

Ik vraag me eigenlijk heel erg af of degenen die allemaal de petitie getekend hebben dat hebben gedaan op basis van de door Ber|Art geposte artikelen en de mening van alle mee lopers, of op basis van de keiharde realiteit; op basis van onderkende feiten en het contact met SIDN.

®on
15/12/08, 00:44
Jammer dat vrijwel iedereen die hier klaagt geen deelnemer is, of nooit aanwezig is op de relatiedag. Zegt wel genoeg toch?
In het verleden vaker aanwezig geweest op zo'n dag. Heb jij daadwerkelijk het idee dat er inspraak mogelijk is? Kijk eens de stream terug, en zie hoe SIDN werkelijk alle discussie uit de weg gaat, en het afdoet.

Ik respecteer je mening, maar ga niet dezelfde tactieken hanteren als SIDN doet.

Feit is en blijft dat 97% van de deelnemers een vaste deelnemersbijdrage leveren aan SIDN. De overige 3% doen dit ook, en hebben hiermee reeds een korting. Dat is een bekend gegeven en daar valt niemand over. Laat het overigens 1 of 2% meer of minder zijn.

Feit is ook dat men per 1 januari 2008 een verhoging in verband met gestegen kosten heeft doorgevoerd. Eind 2008 opeens met een kortingsregeling komen, met terugwerkende kracht, over datzelfde jaar, kan mi. gewoonweg niet. Dat neigt naar de oren laten hangen naar een selecte club deelnemers (dat is geen feit, dat is een mening).

Feit is dat EPP opnieuw is uitgesteld. Feit is ook dat men de numerieke landrush een puinhoop heeft van gemaakt, maar het achteraf heeft rechtgebreid. DRS4 heeft diverse problemen veroorzaakt. Ergens trekt men een grens, en voor veel partijen is dat nu.

Randy
15/12/08, 01:03
THNX!

Het eerste deel is neem ik aan voor de pauze dus dat heb ik niet bekeken, maar het tweede deel houd er helaas bij 5:31 mee op.

De vrienden van Streamhier.nl hebben een relay opgezet en de content weggeschreven naar disk. Ik zal morgen op kantoor eens kijken wat er ligt.

Randy
15/12/08, 01:08
Feit is ook dat men per 1 januari 2008 een verhoging in verband met gestegen kosten heeft doorgevoerd. Eind 2008 opeens met een kortingsregeling komen, met terugwerkende kracht, over datzelfde jaar, kan mi. gewoonweg niet. Dat neigt naar de oren laten hangen naar een selecte club deelnemers (dat is geen feit, dat is een mening).

Heet dat niet gewoon inflatie, precies zoals het CPB berekend heeft en precies zoals veel (internet)ondernemingen de prijzen verhogen, veelal opgenomen in de AV.

Phu
15/12/08, 01:10
Inflatie vind ik best maar geld terug geven is toch weer geen inflatie dan ?

Lijkt mij dat paul pietluk en dergelijk gewoon langsrijden als relatie beheerder
en dat ze bij partijen als widexs onderling afspraken maken.

Bollocks37
15/12/08, 09:07
@WH-Tim, Ik heb sterk het idee dat je de thread niet gelezen hebt.
Er wordt ook geen vergelijking gemaakt tussen Sony en Phillips (beide commerciele zelfstandige bedrijven). Elke vergelijking tussen welk commercieel bedrijf en de SIDN dan ook gaat mank. Wij zijn lid van een Stichting, geen klant van een bedrijf.

ps. voor hierboven, inflatie correctie? Prima hoor maar dan voor iedereen ;)

xserve
15/12/08, 09:11
Ik heb respect voor wat je doet xserve. Ik heb niet al je reacties gelezen maar ik sta pal achter je zover ik ze wel gelezen heb. Ik ben vrijdag ook aanwezig geweest en heb met veel verschillende partijen gesproken, inclusief het SIDN management. Ik ben daar ook een heel stuk rijker aan informatie geworden en heb begrip voor de situatie (die op dit forum totaal uit zijn verband wordt gerukt). Jammer dat vrijwel iedereen die hier klaagt geen deelnemer is, of nooit aanwezig is op de relatiedag. Zegt wel genoeg toch?
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die hier een tegengeluid durft te geven. Ik erger me nog het meeste aan dat alles inderdaad uit zijn verband wordt gerukt.

Bollocks37
15/12/08, 09:12
licht dat eens toe dan.

WH-Tim
15/12/08, 09:49
In het verleden vaker aanwezig geweest op zo'n dag. Heb jij daadwerkelijk het idee dat er inspraak mogelijk is? Kijk eens de stream terug, en zie hoe SIDN werkelijk alle discussie uit de weg gaat, en het afdoet.


Hoi Ron. Ik ben van mening dat als je een forum vol kunt spammen dat je dan ook wel naar de relatiedag kunt komen. Het is niet al te persoonlijk bedoeld hoor, maar als een klant van jou zegt dat hij eerder al eens met je gemaild heeft omdat zijn forum het niet doet en daarna alle forums ermee volspamt met als reden dat 1 keer emailen toch geen zin heeft, vertel jij hem iets anders.

Het probleem is juist dat SIDN elke relatiedag opnieuw duidelijk wordt dat 'de deelnemers komen niet omdat het toch niets wordt'. Als je in het verleden blijft hangen zul je nooit in de toekomst komen. Ik ben heel boos geweest op SIDN heel erg lang, en geloof me dat ik behoorlijk wat maanden zeik heb gehad met SIDN. Ik ben zelfs bijna geroyeerd geweest. Maar juist door het verschijnen op dit soort dagen en eens een keer de andere kant van de zaak aan te horen (i.p.v. alle mooie berichten op forums) doet wonderen.

Ik zie graag samen met SIDN op de volgende deelnemersdag 1500 - 2000 deelnemers aanwezig. Dat is een veel groter statement dan wekenlang forums spammen wat waarschijnlijk met een sisser afloopt.

@Bollocks37: ik heb de thread inderdaad niet helemaal gelezen. Laat ik de vergelijking dan terug nemen, al durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat het wel een correcte reactie was. Ik zal het vandaag even helemaal doorlezen, dan laat ik je nog een nieuwe reactie weten!

WH-Tim
15/12/08, 10:14
Ik zie dat daarmee niet heb gereageerd op jouw antwoord Ron. Inderdaad, aan de zaal geeft hij geen enkel concreet antwoord. Waarschijnlijk omdat hij allang gemerkt heeft dat er toch geen overleg mogelijk is met het 'publiek'. Als je zelf aanwezig bent en persoonlijk een discussie met hem aangaat in de tussenliggende borrel momenten (en open staat voor meer dan alleen je eigen mening) dan zul je merken dat hij wel degelijk concrete antwoorden geeft.

SmilieBG
15/12/08, 10:35
@WH-Tim, ik zie het, als geen deelnemer zijde dan:

Deelnemer A betaalt op jaar basis 2,50 per domein;
Deelnemer B betaalt op jaar basis 3,50 per domein;
Deelnemer A en B nemen diensten van dezelfde stichting, onder dezelfde regels.

Daar is dan toch iets scheef mee?
Stichting zou, mijn inziens geen onderscheid moeten maken tussen deelnemers? Of zijn ze nu op het eens commercieel geworden (wat kan en mag wat mij betreft, maar dan moet er ook SIDN2 en SIDN3 bestaan, anders is het monopolie).

Als ik me hierin vergis (wat volgens jou wel zo is), dan ben ik uiterste benieuwd met welke gegronde verklaring deze verschillende prijzen tot stand gekomen zijn.

Mvg,
Aleks

Ber|Art
15/12/08, 10:59
We hebben na veel overleg in het weekend het doel van de Petitie voorlopig terug gebracht tot het terug draaien van de staffel kortingen. Zo hopen we nog meer sympathisanten te krijgen. De SIDN moet ervoor zorgen dat het een (goed) systeem in stand houdt/opbouwt voor de .nl zone en dat de kosten gedekt worden door de deelnemers PUNT.

WH-Tim
15/12/08, 11:07
We hebben na veel overleg in het weekend het doel van de Petitie voorlopig terug gebracht tot het terug draaien van de staffel kortingen. Zo hopen we nog meer sympathisanten te krijgen. De SIDN moet ervoor zorgen dat het een (goed) systeem in stand houdt/opbouwt voor de .nl zone en dat de kosten gedekt worden door de deelnemers PUNT.

Berrie, dat vind ik een goede keuze. Het is ook het enige punt dat geen harde argumenten vanuit SIDN heeft. Ik wil wel benadrukken dat ik geen enkele moeite met die kortingsregeling heb juist om het feit dat zij veel meer doen voor de hele .nl markt dan het overgrote deel van de kleine deelnemers. Daarbij komt dat ook alle kleine deelnemers daarvan mee profiteren. Maar het is wel het enige punt dat je juridisch kunt aanpakken

@SmilieBG: ik heb vannacht alle forums en websites tegelijk doorgelezen en kan de quote daarom even zo snel niet meer vinden. Ga er maar vanuit dat het van de kant van de petitievoerders kwam!

Randy
15/12/08, 14:01
Een goede keuze van de initiatiefnemers. Ik ben al wat bijgedraaid. (maar kijk het nog steeds even aan allemaal...)

Bollocks37
15/12/08, 14:56
Het probleem is juist dat SIDN elke relatiedag opnieuw duidelijk wordt dat 'de deelnemers komen niet omdat het toch niets wordt'. Als je in het verleden blijft hangen zul je nooit in de toekomst komen. Ik ben heel boos geweest op SIDN heel erg lang, en geloof me dat ik behoorlijk wat maanden zeik heb gehad met SIDN. Ik ben zelfs bijna geroyeerd geweest. Maar juist door het verschijnen op dit soort dagen en eens een keer de andere kant van de zaak aan te horen (i.p.v. alle mooie berichten op forums) doet wonderen.

Ik zie graag samen met SIDN op de volgende deelnemersdag 1500 - 2000 deelnemers aanwezig. Dat is een veel groter statement dan wekenlang forums spammen wat waarschijnlijk met een sisser afloopt.


Natuurlijk zou het fantastisch zijn als er 1000 deelnemers komen, maar de meerderheid zal denk ik toch moeten werken. Ik ben zelf nooit geweest omdat ik eigenlijk een onbegrenst vertrouwen had in de SIDN en de SIDN als gegeven nam.
De mail van vorige week was dan ook een soort donderslag bij heldere hemel voor me die me de stellingen in gejaagd heeft.

Maar je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het vrijdag had moeten knetteren! Het had er hard tegen hard moeten gaan. Het had storm moeten lopen, er hadden spandoeken in de zaal moeten staan etc...
Maar eerlijk is eerlijk de heer Meijer staat voor het zaaltje als een beminnelijk man (of wolf in schaapskleren, dat mag iedereen voor zich uitmaken ;)) waardoor de zaal poeslief is. Probeer daar dan maar eens een storm van te maken.

Ps. Wat die sisser betreft, ik kan je verzekeren dat het allemaal nog maar nauwelijks begonnen is :(

eweps
16/12/08, 10:36
Reactie op mijn e-mail mbt het feit dat de vragen niet duidelijk genoeg zijn beantwoord:

"Bedankt voor uw reactie. Vanuit registrars zijn bij ons verschillende verzoeken binnen gekomen om de tariefstructuur te versimpelen. Hieraan zijn wij tegemoet gekomen door de mutatietarieven voor verhuizing, houderwijziging en aanvraag nieuwe domeinen af te schaffen. Om onze omzetderving deels te compenseren hebben wij de registrarbijdrage met € 50 per kwartaal verhoogd.

Deze verhoging heeft een registrar er al uit op het moment dat hij meer dan 100 transacties per kwartaal doet. Dus hoe actiever een registrar is, hoe meer profijt hij van deze aanpassing heeft. Door het tarief voor het aanvragen van een nieuwe domeinnaam af te schaffen willen wij ook de groei van het .nl-domein stimuleren.

Daarnaast willen wij de registrars die een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan het succes van het .nl-domein, belonen door middel van een kortingsregeling. Ook deze kortingsregeling kost SIDN geld, maar wij zijn ervan overtuigd dat ons prijsbeleid het succes van het .nl-domein ten goede zal komen.

Omdat de beweegredenen van SIDN duidelijk zijn over dit onderwerp zullen wij hierover niet verder communiceren. De mogelijkheid om vragen te stellen en naar believen de juiste antwoorden te krijgen is voldoende aanwezig geweest op de relatiedag."

RobinJB
16/12/08, 10:41
De mogelijkheid om vragen te stellen en naar believen de juiste antwoorden te krijgen is voldoende aanwezig geweest op de relatiedag
Nu breekt mijn klomp. Hoe had ik moeten weten dat ze dit gingen aankondigen? Ik had me niet ingeschreven omdat ik dacht dat het niet nodig was, en het druk genoeg heb om een dag te 'verspillen'. Dan komen ze met zoiets, en was ik al te laat met inschrijven. En nu mag je geen vragen mee stellen?

Ber|Art
16/12/08, 12:31
Computable plaats z'n tweede bericht over petitiesidn.nl : http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/internet/2811290/1282763/sidn-gaat-niet-in-op-petitie.html

Met andere woorden de SIDN gaat wel op de Petitie in als er meer Deelnemers op de lijst komen, dus schrijf je in als je Deelnemer bent !! :)

p.s. ze vinden blijkbaar alle andere potentiele nieuwe SIDN deelnemers die op de lijst staan totaal onbelangrijk! Verder kunnen ze nooit getallen weten want een deel wil niet zichtbaar op de Petitie lijst, plus het feit dat deze getalen per uur of iig per dag anders zijn.

almar
16/12/08, 13:34
Ik zit zelf niet op de SIDN mailinglist, maar ik neem aan dat iemand daar wel een oproep heeft gedaan?

Ber|Art
16/12/08, 16:14
Voor diegene die a.s. donderdag op de meeting willen komen van Petitie SIDN: http://www.petitiesidn.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=72 ik weet het is kort dag maar we willen geen tijd verliezen...

Ijsbox
16/12/08, 16:41
Ik zit zelf niet op de SIDN mailinglist, maar ik neem aan dat iemand daar wel een oproep heeft gedaan?

Goed idee, niet dat er veel op die lijst gebeurt, maar heb er een mailtje heen gestuurd.

Ber|Art
16/12/08, 16:51
Thx! :) ben benieuwd of daar wat uit komt...

p.s.: momentheel 353 Petities waarvan 225 deelnemers, dat is 11% van alle deelnemers!

Dennie-DeTi
16/12/08, 17:18
Ook wij hebben zojuist de petitie ondertekend (zijn cat1 deelnemer).

- Dennie

Cripton
16/12/08, 17:40
Ook wij hebben de petitie ondertekend.

Dennie-DeTi
16/12/08, 18:16
Goed idee, niet dat er veel op die lijst gebeurt, maar heb er een mailtje heen gestuurd.

Aan de lijst met inschrijvingen te zien heeft het gewerkt :thumbup:

- Dennie

Jesperw
16/12/08, 18:19
Bizar. Ik krijg gewoon spam over die petitie website. Waar is dat goed voor? Ik heb me helemaal niet aangemeld. Gewoon direct op ons support adres. Naast de spam op de SIDN list.

Ber|Art
16/12/08, 18:43
Het is jammer dat je dit zo ziet, wij zien het niet als spam, en aan de reacties te zien vinden de meeste ontvangers dit ook niet zo. We krijgen er zelfs veel positieve reacties op en dat is ook terug te zien op de petitiesidn site.

Japje
16/12/08, 19:04
Het is jammer dat je dit zo ziet, wij zien het niet als spam

Hoe wil je mail waar mensen niet om vragen dan noemen? :')

Domenico
16/12/08, 19:09
Hoe wil je mail waar mensen niet om vragen dan noemen? :')

Waarom niet een keer Out-of-the-box-denken ? :stuart:

Japje
16/12/08, 19:12
Waarom niet een keer 'out of the box' denken? :stuart:

Aan welke kant ik van het doosje ook sta terwijl dat ik hier over denk kom ik op 1 conclusie en dat het spam is ;-) geen b2b en geen opt-in.. dus ordinaire spammerts:lovewht:

https://www.spamklacht.nl/asp/overspam/e-mailmarketing.asp

Is de wet ook van toepassing op een ideële organisatie?
Ja. De regels voor spam zijn ook van toepassing op elektronische berichten met een charitatief of ideëel karakter.

Domenico
16/12/08, 19:15
Aan welke kant ik van het doosje ook sta terwijl dat ik hier over denk kom ik op 1 conclusie en dat het spam is ;-) geen b2b en geen opt-in.. dus ordinaire spammerts:lovewht:

Ok dan ga je jezelf er heel erg over opwinden en leef je een jaartje of wat korter, ook goed hoor. Ik begrijp je goed maar komop zeg straks belanden we nog in de discussie dat elke misdrijf ook daadwerkelijk een misdrijf is. ;)

Ber|Art
16/12/08, 19:18
We hebben de SIDN gevraagd om deze mailing voor ons te verzorgen, maar dat vonden ze geen goed idee, toen hebben we zelf alle deelnemers een mailtje gestuurd. Zoals Domenico al zegt zo erg is het allemaal ook niet. We doen dit niet dagelijks, dit is een uitzondering! en we willen graag een compleet beeld hebben. En zoals gezegd veel collega's reageren positief. We zijn er niet om jullie te pesten!

RobinJB
16/12/08, 19:20
Er zijn op dit moment 266 SIDN deelnemers ingeschreven (Cat I en Cat II samen). De overige inschrijvingen zijn geen SIDN deelnemer. We zitten dus al op 10% van alle deelnemers!

(Allen zijn gecontroleerd tot dit moment. Er staan geen dubbele inschrijvingen of valse inschrijvingen tussen qua SIDN deelnemers).

Ber|Art
16/12/08, 19:22
Met dank aan Robin voor de controles! :W: het is overgens al 12,6% ;)

Randy
16/12/08, 20:27
Er zijn op dit moment 266 SIDN deelnemers ingeschreven (Cat I en Cat II samen). De overige inschrijvingen zijn geen SIDN deelnemer. We zitten dus al op 10% van alle deelnemers!

Stap 2: iedereen aanschrijven voor een bijeenkomst van de RvD, zorgen dat tenminste 3% van de totale deelnemers op komt dagen en een voorzitter benoemen uit het midden. (Neem een extern iemand, die zelf geen verhoudingen heeft binnen de branche. Dat doet het ook beter in een vervolg overleg met de SIDN).

jxys
16/12/08, 21:18
Sorry maar 80% van de deelnemers wordt hier door SIDN gepakt door een valse concurrentiestrijd op touw te zetten. Gelukkig voor SIDN lopen er nog een paar rond die dat niet door hebben. Pech voor de SIDN dat bijna iedereen er anders over denkt. Denk eerst toch na voor je termen gebruikt als "uit het verband trekken"



Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die hier een tegengeluid durft te geven. Ik erger me nog het meeste aan dat alles inderdaad uit zijn verband wordt gerukt.

Randy
16/12/08, 21:48
Pech voor de SIDN dat bijna iedereen er anders over denkt. Denk eerst toch na voor je termen gebruikt als "uit het verband trekken"

Waar heb jij leren rekenen? Ik zie 2000+ deelnemers en een absolute minderheid - minder dan een kwart - die een ander geluid geeft?!

WilloW
16/12/08, 22:12
ber|art, Ik vind het heel leuk allemaal wat je doet. Maar zouden jullie voortaan niet meer ongewenste mail willen versturen naar providers. Vind het persoonlijk aardig in de buurt van SPAM komen. En volgens mij mag dat niet meer

t.bloo
16/12/08, 22:16
volgens mij mag dat niet meer
de SIDN hanteert ook een korting met terugwerkende kracht, dan mag een verlaat b2b mailtje toch ook nog wel :lovewht:

xserve
16/12/08, 22:38
Wel erg vreemd, dat als mensen zelf spam sturen ze het of niet als spam zien, of het even niet zo erg vinden. Denk dat de gemiddelde Nederlandse spammer er ook zo over denkt! Ik vind het best ernstig dat jullie zo te werk gaan. Al helemaal de reacties dat we het niet als spam moeten zien vind ik erg vreemd, het is namelijk spam... Ongevraagd en naar veel mensen een bijna identiek bericht...

Spyder01
16/12/08, 22:45
Als het bij één mailtje blijft zie ik het probleem niet echt. Krijg je er meerdere per dag, week, maand of jaar, dan zou ik er minder gecharmeerd van zijn en eventueel vervolg maatregelen nemen.

Als het bij één mail blijft ga ik me er echt niet druk om maken. Overigens is het toch zo dat pas in 2009 geen b2b mail verstuurd mag worden zonder duidelijke opt-in / opt-out?

®on
16/12/08, 23:05
Wel erg vreemd, dat als mensen zelf spam sturen ze het of niet als spam zien, of het even niet zo erg vinden. Denk dat de gemiddelde Nederlandse spammer er ook zo over denkt! Ik vind het best ernstig dat jullie zo te werk gaan. Al helemaal de reacties dat we het niet als spam moeten zien vind ik erg vreemd, het is namelijk spam... Ongevraagd en naar veel mensen een bijna identiek bericht...
't Is SPAM, geheel correct. B2B zou je het nog kunnen zien als legitiem, maar iedereen neemt aan dat het ook dan SPAM is. OK, point taken. Doe er wat mee (gooi de mailserver in je blacklist, meldt het bij de OPTA, of informeer spamcop).

Kunnen we dan nu weer overgaan tot het daadwerkelijke punt in deze discussie? Dit is geen poging om het spammen af te doen of goed te praten, maar wel om de discussie niet te laten uit wijden.

Ber|Art
17/12/08, 09:00
Er zijn inmiddels 500 petities getekend die 350.000 domeinnamen representeren. Duidelijk is nu dat er een noemenswaardig achterban is waarmee we op een goede manier verder kunnen.

Japje
17/12/08, 09:30
't Is SPAM, geheel correct. B2B zou je het nog kunnen zien als legitiem, maar iedereen neemt aan dat het ook dan SPAM is. OK, point taken. Doe er wat mee (gooi de mailserver in je blacklist, meldt het bij de OPTA, of informeer spamcop).

Kunnen we dan nu weer overgaan tot het daadwerkelijke punt in deze discussie? Dit is geen poging om het spammen af te doen of goed te praten, maar wel om de discussie niet te laten uit wijden.

Hij heeft gewoon een punt. Omdat jullie niet genoeg aandacht krijgen van de deelnemers zelf zijn jullie maar overgestapt op ordinair spammen..

Ber|Art
17/12/08, 09:49
Omdat klaarblijkelijk veel deelnemers nog niet op hoogte waren van de belachelijke plannen van de SIDN hebben we het ze nogmaals duidelijk gemaakt, en dat is gelukt :) Mss moet een je een Petitie beginnen tegen het spammen van PetitieSIDN… maar doe dat a.u.b. wel ff in een ander topic en stop hier met zeuren.

DutchTSE
17/12/08, 10:48
Waarom zeurt iedereen over de zogenaamde spam actie van petitieSIDN, welke een positief effect heeft op elke deelnemer, en niet over bijvoorbeeld Bnamed die elke deelnemer (mij in ieder geval) aanschrijft met spam of ze willen overstappen naar hun?

Dan doe je precies hetzelfde, alleen dan per post, moet ook maar eens afgelopen zijn.

WilloW
17/12/08, 11:00
Waarom zeurt iedereen over de zogenaamde spam actie van petitieSIDN, welke een positief effect heeft op elke deelnemer, en niet over bijvoorbeeld Bnamed die elke deelnemer (mij in ieder geval) aanschrijft met spam of ze willen overstappen naar hun?

Dan doe je precies hetzelfde, alleen dan per post, moet ook maar eens afgelopen zijn.


Misschien zeuren die niet omdat hun die brief/mail niet gehad hebben?

®on
17/12/08, 11:06
Hij heeft gewoon een punt. Omdat jullie niet genoeg aandacht krijgen van de deelnemers zelf zijn jullie maar overgestapt op ordinair spammen..
Ho, ik mag dan wel getekend hebben, met de mailing heb ik niets te maken. ik ben geen iniatiefnemer.

Ik zou graag zien dat er weer on topic gereageerd wordt.

RobinJB
17/12/08, 11:06
Die brief heb ik ook gehad. En het is slimme marketing. Wij mailen iedereen met een vraag / voorstel, zover ik weet is dat geen spam.

Ijsbox
17/12/08, 11:13
Zucht:

spam [spem] de; m ongevraagde e-mails of sms’jes, vaak met reclame

kortom ja de mail was spam en nee het overtreed geen regels in nederland (want B2B). Back on topic please!

Over de brief van bNamed, ook gehad en meteen weggegooid ;)

Marinus
17/12/08, 13:55
Goed om te zien dat er zoveel reacties komen.

Berrie, zou jij op de website een lijstje kunnen maken met het aantal categorie 1 en categorie 2 deelnemers die getekend hebben?

Ber|Art
17/12/08, 16:40
Wij vinden die getallen mooi maar het is voor ons op dit moment al geweldig dat we zo veel steun krijgen. De getallen exacte houden we nog nog even voor onszelf. Blijkbaar vind de SIDN dit nogal belangrijk. Wel kan ik zeggen dat ik vandaag met Arda Gerkens (tweede kamerlid) geproken heb en dat was een goed gesprek :) Meer weten kom morgen op de meeting!

Spyder01
17/12/08, 17:28
Het gaat echt de goede kant op:

Statistieken
Gelden: € 1675,00
Petities: 584
Domeinen: 415616

Ook al een mooi opstapje qua financien.

Ber|Art
18/12/08, 11:26
http://webwereld.nl/articles/54041/sp-steunt-groeiend-verzet-tegen-tariefwijzigingen-sidn.html :)

Statistieken
Gelden: € 1875,00
Petities: 629
Domeinen: 446658

DeziWeb
18/12/08, 12:23
Heel mooi bericht Berrie !

VinceSTM
18/12/08, 12:27
gaan er nog mensen naar de meeting straks?

RobinJB
18/12/08, 12:30
We hope so, er zijn redelijk wat aanmeldingen. Ik ben er natuurlijk bij.

Ber|Art
18/12/08, 12:31
Ik ook natuurlijk :)

VinceSTM
18/12/08, 12:31
We hope so, er zijn redelijk wat aanmeldingen. Ik ben er natuurlijk bij.

ikzelf kijk even wat de optie is qua tijd, maar wil het zeker even proberen. Sta je met een bordje buiten? =P

RobinJB
18/12/08, 12:35
Dan moet je op gaan schieten, je hebt nog 1,5 uur ;)
Ik wacht buiten, maar zonder bordje :)

Randy
18/12/08, 12:35
Hier niet. HIO is een beetje uit de richting, al zit ik nog @Utrecht op kantoor bij een klant en heb vanmiddag wel tijd. Wellicht een vervolgbijeenkomst die iets centraler ligt. (Wil ook eens om 1800 weer aan kunnen schuiven aan de tafel, dat gebeurd al te weinig).

wbakker-letsgoonline
18/12/08, 12:46
Zo ook maar eens getekend, dit terwijl we van plan waren in 2009 lid te worden van de SIDN. Dit moeten we nu maar eens gaan herzien.

Maar top actie, SIDN moet maar eens op de feiten gedrukt worden.

VinceSTM
18/12/08, 13:00
Dan moet je op gaan schieten, je hebt nog 1,5 uur ;)
Ik wacht buiten, maar zonder bordje :)

Tis kwatiertje rijden, dus wat dat betreft, tijd zat

eaPeter
18/12/08, 19:59
ik kon vanmiddag helaas niet komen, hoop dat het een vruchtbaar gesprek is geweest

ATN-Networks
07/01/09, 11:57
"Pelser is blij dat de SP in het geweer komt, maar gaat met zijn protestbeweging de zaak ook zelf aanhangig maken bij marktautoriteit NMa. Hij is hierover momenteel in overleg met verschillende juristen. "Nog vóór de kerst hebben we een officiële klacht bij de NMa ingediend", zo belooft Pelser stellig."

Is deze klacht bij het NMa al ingediend trouwens?

Arda Gerkens is naar mijn mening iemand welke graag louter kreten uitroept en amper overgaat tot effectieve acties. Het mag in ieder geval algemeen bekend zijn dat deze mevrouw de pik heeft op SIDN. Als je deze mevrouw haar gang laat gaan komen alle internet gerelateerde zaken in overheidshanden alwaar volgens haar wel "democratische controle plaats zal vinden"..... Geloof je het zelf?

DutchTSE
10/01/09, 10:48
En verder blijft het zoals bij elk initiatief erg stil na verloop van tijd :)
Kom op jongens, hoe staat het ermee?

RobinJB
10/01/09, 11:52
Je hoort zeer snel van ons, we zijn er nog erg actief mee bezig. We kunnen alleen niet zoveel los laten op dit moment.

Ber|Art
10/01/09, 12:10
Verdere communicatie zal via onze mailinglist gaan die binnenkort open zal gaan. Of via onze woordvoerder.