PDA

Bekijk Volledige Versie : XLS Hosting gaat samen met KDISS



Martijn Koot
10/12/08, 11:11
Op 3 December 2008 heeft XLS Hosting het Groningse bedrijf KDISS overgenomen. KDISS is een sterke partij in de markt voor gehuurde dedicated servers.

XLS Hosting is een bekende speler in de sterk groeiende markt voor virtuele servers (VPSen). Een virtuele server is een volledig afgescheiden gedeelte van een server. Hierdoor wordt het flexibel afnemen van online server capaciteit mogelijk en dit maakt VPSen de belangrijkste bouwstenen van de cloud computing trend. Hierbij wordt steeds meer software als dienst online aangeboden inplaats van als product op de desk- of labtop.

Deze overname heeft verschillende voordelen voor de klanten van de twee bedrijven. In de eerste plaats zal de overname tot schaalvoordelen leiden waardoor producten tegen aantrekkelijkere tarieven worden aangeboden.

Hiernaast vullen de producten van de beide bedrijven elkaar goed aan. KDISS-klanten kunnen nu ook virtuele servers afnemen als dit voordelig voor hen is. Klanten van XLS Hosting die een eigen server of cluster willen, zullen toegang krijgen tot de geavanceerde management software van KDISS.

Hiernaast krijgt XLS Hosting door deze overname haar tweede top klasse datacenterlocatie. Dit zal de stabiliteit van haar virtuele server producten ten goede komen. Als er op dit moment bij XLS Hosting een server uit zou vallen worden de betrokken virtuele servers door een fail over mechanisme automatisch op een andere machine geherstart. Met de nieuwe datacenterlocatie zal XLS Hosting nu ook spoedig VPS oplossingen kunnen aanbieden die online blijven als een heel datacenter uit valt.

De medewerkers van XLS Hosting hopen deze voordelen zo snel mogelijk te realiseren. Allereerst willen zij echter hun nieuwe klanten van harte welkom heten!

Costeijn
10/12/08, 13:06
Gefeliciteerd, ben zelf al een tijdje klant bij XLS en kan niets anders zeggen:

Ga zo door!

Trafego
10/12/08, 13:28
Gefeli :)

nugget
10/12/08, 14:56
Klinkt echt goed!! Gefeliciteerd en succes met de verdere integratie van de bedrijven!

YolkNet
10/12/08, 15:15
Gefeliciteerd en succes met de 'samensmelting'

avanmessen
10/12/08, 15:15
Slimme zet en interessant voor iedereen meen ik !
Gefeliciteerd ...

:thumbup:

Ramon Fincken
10/12/08, 15:18
Dit is zeker een mooie combi. Ik wens jullie dan ook veel werkvreugde toe :)

dreamhost_nl
10/12/08, 16:28
XLS Hosting gaat samen met KDISS


Op 3 December 2008 heeft XLS Hosting het Groningse bedrijf KDISS overgenomen.
Is het nu een fusie (samengaan) of een overname?

Serveo
10/12/08, 17:41
Is het nu een fusie (samengaan) of een overname?

Dat vroeg ik me nu ook af, maar toch gefeliciteerd!

Martijn Koot
10/12/08, 17:53
Excuses voor de verwaring het gaat om een overname.

Groeten,
Martijn

xserve
10/12/08, 18:08
Gefeliciteerd!

jorisschot
11/12/08, 20:06
Gefeliciteerd en succes!

Joris Schot

DiedX
12/12/08, 10:24
Gefeliciteerd!

Desmond
17/12/08, 09:08
Congrats!

WH-Tim
17/12/08, 12:30
Gefeliciteerd voor XLSHosting. Dat is een erg goede partij. KDISS ben ik helaas na enkele jaren vertrokken omdat ze keihard op hun strepen staan (lees: het liefst zo min mogelijk doen voor hun klanten). Hun geavanceerde gebruikerspaneel werkt goed. Maar werkt het niet goed omdat er bijvoorbeeld useragent checks in zitten die de toegang gewoon weigeren voor bepaalde browsers (Firefox in het verleden), dan laten ze je gewoon maandenlang links liggen met als reden dat het hun probleem niet is. En daarom snap ik de overname niet goed. Ik schrik er zelfs een beetje van. Formatteren en een installatie draaien is overigens het enige waar ze goed in zijn is mijn ervaring. Ook de telefonische support gaat nergens over bij KDISS. Wellicht dat XLS hosting hierop kan reageren.

Martijn Koot
17/12/08, 19:01
Dank u (en alle anderen) voor de goede wensen. KDISS had inderdaad een andere vorm van dienstverlening dan XLS Hosting waarbij KDISS iets eerder op een management contract of betaalde uren aandrong. Aangezien de XLS helpdesk de dienstverlening volledig overneemt zal het voor KDISS klanten wat dit betreft meer de kant van XLS Hosting op gaan. Dit hangt natuurlijk ook van de contracten af, als een KDISS klant extreem weinig betaald voor zijn product zullen we wat eerder uren declareren dan normaal, desalnietemin zal iedereen vanaf nu snel geholpen worden. Voor XLS klanten verandert er wat service betreft niets.

Mochten er verdere vragen neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Supportteam
XLS Hosting & KDISS
Onderdeel van XL Internet Services BV

DC^
17/12/08, 21:15
Gefeliciteerd! Met de overname. :P

SVG
14/01/09, 13:05
Vond het niet erg nuttig om er een nieuw topic over te openen. Ik heb enkele jaren geleden voor kdiss gekozen omdat het bedrijf net als ik uit Groningen komt en dat daarnaast de prijzen acceptabel zijn (mijn dedicated is puur voor eigen projectjes, waarvan een paar goed lopen), nooit problemen gehad met kdiss en via hun ticketsysteem ben ik altijd snel geholpen.
Nu wil ik graag mijn server laten updaten naar de laatste software, hier zit best wel haast achter, en ik heb afgelopen een vrijdag een mailtje gestuurd met het verzoek om dit te realiseren. Hier heb ik geen reactie op gehad, en maandag heb ik naar xlshosting gebeld om het zo telefonisch te regelen. Omdat ik kdiss klant was kon ik de mailtjes beter alsnog sturen, er zou die dag direct op gereageerd worden, maar wederom geen reactie, gisteren (dinsdag) weer gebeld, het mailtje was inderdaad binnengekomen (fijn!) maar ik zou daar een geautomatiseerde reactie op moeten krijgen, de mevrouw van xls zei dat ze een briefje zou achterlaten voor de meneer die deze update zou moeten doen, met daarop het bericht dat ik ongedurig (??) was en bereid was om voor de update te betalen, ik zou er die dag nog wat van horen. Dat was dus gister, en we zijn inmiddels 24 uur later, nog steeds geen reactie. Ik kan dus nog niet echt zeggen dat ik erg positief ben over de overname, ik ben over het algemeen geen veeleisende klant en heb nauwelijks contact met de helpdesk, de keren dat ik dit wel doe verwacht ik wel een goede service zoals ik dat gewend was.
Even voor de duidelijkheid, ik betaal niet voor een bepaalde SLA, ik verwacht dan ook niet om per direct geholpen te worden, ik verwacht wel een reactie zodat ik acties kan inplannen.