PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsstaffels SIDN



Bollocks37
09/12/08, 16:52
Beste SIDN Leden,

Zojuist ontvingen we allemaal een bericht van de SIDN dat we onze grote (meest draagkrachtige) medeleden gaan sponsoren met kortingen.

We betalen allemaal evenveel contributie aan de stichting, maar het ziet ernaar uit dat we een deel ervan betalen om de grote bedrijven te subsidieren.

Ik hoor graag van jullie hoe jullie hier tegenaan kijken.

Ber|Art
09/12/08, 16:55
Goed weer open, ik was mss iets te snel... en ik vind het ronduit belachelijk, de SIDN heeft wat mij betreft het kompleet verpest, die 50 euro mogen ze hebben daar gaat het niet om maar slechte service downtime, DRS perikelen etc etc we hadden allemaal 50 euro korting verdiend dat had ze gesierd. Nu profiteren weer alleen de grote jongens, ik zou het bijna zielig noemen!

Bollocks37
09/12/08, 17:28
Bedankt Ber|Art!


Zoals gezegd, ik vind dat we gezamelijk in actie moeten komen tegen de kortingen voor de grote jongens.
laten we discussie zuiver houden om verwateren te voorkomen.
Het gaat dus om het principe dat de grote registrars domeinen onder jouw inkoop kunnen aanbieden. Het punt daarbij is dat we gezamelijk in een stichting zitten.
Ik vraag me af of een advocaat hier iets over te zeggen heeft.

Bob2
09/12/08, 17:29
Tja, wtf 8% korting over >100.000 domeinen… en dat met terugwerkende kracht over 2008. Kan toch niet waar zijn. Hier moet een belang bij zijn, dit soort spekkerij voor de grootste is wat mij betreft niet erg democratisch en ongunstig voor de inkomsten van SIDN.

RobinJB
09/12/08, 17:30
Ben het totaal met je eens, al zie ik de toegevoegde waarde van dit topic niet.
Wat mij betreft is de maat vol, en ik ben behoorlijk teleurgesteld in hun werkwijze.

Bollocks37
09/12/08, 17:32
De stichting zal vragen waar je de laatste inspraak dag was...
Helaas heeft niet iedereen personeel en tijd over om naar dergelijke vergaderingen te gaan. Degene die wel gaan zorgen klaarblijkelijk wel erg goed voor hun eigen belangen. Ik vraag me dan af of er niemand in het bestuur van de SIDN zit die zijn ogen openhoud en voor de belangen van ALLE leden opkomt.

Bollocks37
09/12/08, 17:34
Robin,

Toen ik dit topic startte was de andere topic een algemene over de brief van de SIDN. Ik pik er één (naar mijn inzien) heel belangrijk en cruciaal punt uit. Namelijk de ongelijkheid tussen de leden van de SIDN.

RobinJB
09/12/08, 17:36
Okee prima, dat is voor mij ook de belangrijkste reden. Hadden ze het over alle deelnemers gelijk gehouden (zoals het altijd was!) had ik geen enkel probleem gehad met de verhogen van €50,- en verwijdering van mutatiekosten.

Het kortingsgedoe maakt het té gek, naar mijn idee moet de SIDN gewoon vervangen worden door een goed functionerende stichting, of de overheid, die wel luisteren naar haar leden.

Ber|Art
09/12/08, 17:37
het is zelfs discriminatie! Als je 10.000 domeinnamen hebt krijg je korting van maarliefst 2% met terugwerkende kracht. Dus alle grote jongen krijgen een vet kado (belastingvrij) dus een verkapt kerstcado! :( echt als er een SIDN II was geweest hadden ze nu GEEN klanten meer gehad!

Bollocks37
09/12/08, 17:38
Dat is precies mijn punt. Over een algemene prijsverhoging valt te discusseren en als dat het enige was had je me niet gehoord. Maar nu wordt er klaarblijke een korting aan een selecte club leden mee gefinancierd.

phreak
09/12/08, 17:39
Jezus, dit is echt weer kansloos van de SIDN. Dat ze nu eens het geld stoppen in een fatsoenlijk EPP systeem wat op tijd (lees; 2008) opgeleverd wordt, en niet vlak voor tijd weeeer een jaar uitgesteld wordt..

En je moet het er maar mee doen, wanneer wordt hier eens ingegrepen?

RobinJB
09/12/08, 17:39
Zelfs met die algemene prijsverhogen zou ik het niet eens zijn, maar het is in ieder geval eerlijker. Laat ze eerst maar eens waarmaken wat ze beloven (lees: EPP interface), daar wil ik best iets meer voor betalen, maar dan wel vanaf de dag dat het werkt.

Erik H.
09/12/08, 17:41
Ik vind inderdaad dat de korting echt nergens op slaat. Vanaf 10.000 dus inderdaad voor een HEEL SELECT groepje. Als je dan PER SE een korting wil doe dat dan vanaf 500 - 1000 ofzo (daar kan ik me nog iets bij voorstellen).

Die 50 euro extra daar kan ik inderdaad niet wakker van liggen, de verwijdering van de 3 prijzen voor nieuw, mutatie en verhuizing ook. Een compensatie voor ALLE leden voor de wanprestaties van het afgelopen jaar was meer welkom geweest.

Waar ik me ook aan irriteer is dat als je belt je de persoon die opneemt altijd ALLES moet uitleggen omdat ze blijkbaar het begrip van een garnaal hebben .....

Ber|Art
09/12/08, 17:43
wanneer wordt hier eens ingegrepen?Ik ben bang dat we dit zelf gaan doen :( ze hebben vrijspel niemand die ze controleerd geen RvD en het bestuur tja doen die nog iets? Lijkt erop van niet ...

phreak
09/12/08, 17:43
Waar ik me ook aan irriteer is dat als je belt je de persoon die opneemt altijd ALLES moet uitleggen omdat ze blijkbaar het begrip van een garnaal hebben .....

Toevoeging: en als ze je doorverbinden kun je opnieuw beginnen met uitleggen.. (van voor af aan).

Bollocks37
09/12/08, 17:44
Wil je weten HOE select?

62 leden om precies te zijn!
Daar gaan de andere...1500 ofzo? (kan het zo snel niet vinden) voor betalen.

Mikey
09/12/08, 17:50
"concurrentie vervalsing" niemand ?

1500 leden * 50 euro eenmalig (75000) kan een leuk advocaatje opgezet worden, en met het overige deel zou je genoeg publiciteit mee kunnen genereren....

kixtart
09/12/08, 17:51
Die 62 leden krijgen gezamelijk +300.000 korting en 'wij' gaan met z'n alle zo'n +400.000 betalen.

Dat we de mutaties etc. cadeau krijgen scheelt weer, hoeven ze dat niet meer te programmeren....

Bollocks37
09/12/08, 17:56
Ik vraag me af hoe je dit als SIDN aan je leden wilt gaan uitleggen.
Een systeem inrichten voor 62 leden en dat door de rest laten betalen!

Laat eerst iedereen een protest sturen aan support@sidn.nl en deze vraag voorleggen.
Een advocaat lijkt me daarna helemaal geen slecht idee.

Ber|Art
09/12/08, 17:58
We moeten groeperen en actie ondernemen!, als we een groote groep vormen kunnen we veel doen. Dat wordt een leuke relatie dag de 12e :( ik ben er iig NIET!

Triloxigen
09/12/08, 18:00
Voortrekkerij bij een dergelijke semi-overheids instellingen vind ik echt niet kunnen..

Bollocks37
09/12/08, 18:01
Nou ik ben er de 12e in ieder geval wel, en ik hoop zoveel mogelijk anderen met mij.

Begin met mailen, het is niet de eerste keer dat de SIDN onder druk van zijn leden tot inkeer komt. Hierna is het tijd om de zaak voor te leggen aan een advocaat en eventueel de media in te schakelen en andere acties te bedenken.

Ber|Art
09/12/08, 18:01
Dat kan ook niet! dus moeten we dit gewoon NIET accepteren en in beroep gaan massaal NIET betalen etc etc...

Bob2
09/12/08, 18:19
Zeer teleurgesteld in de SIDN.
Mail verzonden, hopelijk komt er een goede uitleg.

YolkNet
09/12/08, 18:28
Een slechte gang van zaken inderdaad.
Wat is volgens hun de achterliggende gedachte om met die kortingen te werken? Een stichting mag geen winst maken tenzij het is om het voor de stichting zelf weer aan te wenden. Heeft een commercieel bedrijf zich stiekem ingekocht en die probeert er nu winst uit te maken?
Met de invoering van numerieke domeinen ging het ook al 'per ongeluk' fout, maar wel in het voordeel van de grote bedrijven met de goeie domeinnamen.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...

Bollocks37
09/12/08, 18:39
Hoewel de Stichting zich onder het mom van promotie wel erg commercieel opsteld heeft dit met winst niks te maken.

Het gaat om de vraag waarom de stichting die we met zijn allen vormen, en waar we allemaal evenveel contributie betalen, van mening is dat de 62 grootste bedrijven gesponsord moet worden op kosten van de andere leden.

Ik sta de 12e bij de deur met een petitie, het wordt moeilijk om voor die tijd nog iets online te krijgen, maar iedereen MAILEN, MAILEN en MAILEN naar support@sidn.nl en maak duidelijk dat je deze ongelijkheid van gelijk betalende leden niet pikt!

Staffel voordeel wordt gegeven door commerciele bedrijven om klanten te verleiden meer bij hun onder te brengen. Aangezien onze (ja onze!) Stichting een monopolie heeft is deze hele strategie belachelijk en niet te verdedigen!

martysmarty
09/12/08, 18:40
Relatiedag kan ik helaas ook niet bij zijn.

Verder is de korting natuurlijk de grootste onzin, ík heb via email hier alvast om opheldering gevraagd.

Iemand die regels van ICANN kent? Anders wil ik me hier wel eens in verdiepen

Erik H.
09/12/08, 18:53
Bezwaar gemaild naar SIDN, ik raad een ieder aan om dat OOK te doen !!

xserve
09/12/08, 19:03
We moeten hier inderdaad gezamenlijk tegen optreden. Misschien dat we met z'n alle een online petitie kunnen opzetten tegen deze staffelkortingen?

RobinJB
09/12/08, 19:05
We moeten hier inderdaad gezamenlijk tegen optreden. Misschien dat we met z'n alle een online petitie kunnen opzetten tegen deze staffelkortingen?
Hier wordt al aan gewerkt. Wordt vandaag of morgen aangekondigd.

Ber|Art
09/12/08, 19:25
http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/144513-sidn-petitie-we-pikken-het-niet-meer.html

Robin en ik zijn in overleg over het vevolg :)

xxlwebhosting
09/12/08, 19:38
Het nieuws van de SIDN is inderdaad vervelend nieuws voor met name de kleinere deelnemers.

Maar laten we het eens bekijken vanuit SIDN's ogen: zijn er misschien niet te veel deelnemers op dit moment? Elke deelnemer komt met support vragen, en elke deelnemer levert een stukje administratieve werkzaamheden op. Verder is een kleine groep van deelnemers veel beter te controleren op kwaliteit dan duizenden deelnemers. Kortom: voor de kwaliteit en beheersbaarheid van het .nl-domein is het beter dat het aantal deelnemers kleiner is dan momenteel het geval is. De Zweedse registry heeft onlangs ook hun bestand gereorganiseerd, en hun deelnemersbestand teruggebracht. De SIDN kan zich beter richten op de grotere deelnemers en hen tevreden stellen, dan dat zij duizenden deelnemers tevreden zouden moeten stellen.

Er valt natuurlijk nog over te twisten of het aangekondige prijsmodel bij deze visie past, maar ik hoor graag jullie mening hierover!

Geert-Jan
09/12/08, 19:43
Eerst 'klanten' binnenhalen om zelf te groeien, en vervolgens dumpen omdat ze te veel ballast zijn?
Van welke molen heb je een tik gehad???

Triloxigen
09/12/08, 19:43
Vanuit SIDN's ogen? De SIDN heeft zich blindgestaard op zichzelf.

Steeds komen ze weer in de problemen daardoor. Het wordt tijd dat ze naar deelnemers luisteren.

xxlwebhosting
09/12/08, 19:46
Eerst 'klanten' binnenhalen om zelf te groeien, en vervolgens dumpen omdat ze te veel ballast zijn?
Van welke molen heb je een tik gehad???

Misschien was het wel te gemakkelijk om deelnemer te worden van de SIDN tot nu toe? Je hoefde je alleen maar aan te melden en elk kwartaal de deelnemersbijdrage te betalen. Het deelnemer zijn van de SIDN brengt toch wat verantwoordelijkheden met zich mee.

Triloxigen
09/12/08, 19:48
Misschien was het wel te gemakkelijk om deelnemer te worden van de SIDN tot nu toe? Je hoefde je alleen maar aan te melden en elk kwartaal de deelnemersbijdrage te betalen. Het deelnemer zijn van de SIDN brengt toch wat verantwoordelijkheden met zich mee.

Dat is nu nog steeds, dus dat is een non argument.

Het punt is dat grote leden korting krijgen, dat is belachelijk voor een semi-overheids instelling.

Het wordt tijd dat ik korting op mijn wegenbelasting krijg, ik heb twee auto's :lovewht:

xxlwebhosting
09/12/08, 19:50
Vanuit SIDN's ogen? De SIDN heeft zich blindgestaard op zichzelf.

Steeds komen ze weer in de problemen daardoor. Het wordt tijd dat ze naar deelnemers luisteren.

Klopt - maar het is beter luisteren naar een groep van tientallen deelnemers dan naar een groep van duizenden deelnemers.

Als SIDN alleen maar te doen heeft met een kleinere groep van deelnemers, kunnen zij zich focussen op wat er toe doet - om zo het gehele .nl-domein sneller een stap voorwaarts te helpen.

xxlwebhosting
09/12/08, 19:52
Dat is nu nog steeds, dus dat is een non argument.

Het punt is dat grote leden korting krijgen, dat is belachelijk voor een semi-overheids instelling.

Het wordt tijd dat ik korting op mijn wegenbelasting krijg, ik heb twee auto's :lovewht:

De bijdrage per kwartaal wordt wel met 50 euri verhoogd, dus het is nu iets minder interessant geworden ;)

RobinJB
09/12/08, 19:58
De bijdrage per kwartaal wordt wel met 50 euri verhoogd, dus het is nu iets minder interessant geworden ;)
Als je dat al niet kan missen als bedrijf kan je beter meteen stoppen ;)

xxlwebhosting
09/12/08, 20:02
Als je dat al niet kan missen als bedrijf kan je beter meteen stoppen ;)

Mee eens - en naast het financiële plaatje, moet SIDN ook eens kijken de kwaliteit en het handelen van alle deelnemers. Er zou een soort van accreditatie-regeling moeten komen waaraan alle deelnemers moeten voldoen, om zo het kaf van het koren te scheiden.

RobinJB
09/12/08, 20:10
Mee eens - en naast het financiële plaatje, moet SIDN ook eens kijken de kwaliteit en het handelen van alle deelnemers. Er zou een soort van accreditatie-regeling moeten komen waaraan alle deelnemers moeten voldoen, om zo het kaf van het koren te scheiden.
Absoluut eens, maar ik denk dat het vertrouwen in de SIDN al aardig gezonken is. Ze mogen zich nu wel eens echt verantwoorden vind ik.

groenleer
09/12/08, 20:18
Wat hier het meeste dwars zit is de korting voor de 'grote jongens'.
XXL Webhosting, onder welke naam staan jullie in de deelnemers lijst? Ik zie jullie namelijk niet zo snel te staan. Is dat AutoDNS? In dat geval komen jullie net niet in aanmerking voor de korting (Nog maar 1359 domeinen ;)).

Wij zijn met 226 .NL domeinnamen vrij klein. Dat zal ik zondermeer toegeven. De 50 euro meer is niet zo zeer een probleem en verdienen we echt wel terug.
Wat mij meer steekt is het percentage waarmee alles omhoog gaat (bijna 33% stijging, 32,258064516129032258064516129032% om heel precies te zijn (50/155)).
Ons klantenbestand verzoekt niet om zo heel veel mutaties. Ofwel daar worden wij niet beter van, en de meeste niet.

De zaken die niet meer betaald hoeven te gaan worden zijn (als ik het goed heb):
- Aanvraag nieuw abonnement € 0,51 per transactie
- Verandering van deelnemer of wijziging domeinnaamhouder € 0,51 per transactie

Andere mutaties (NS change, contactpersoon change) waren al gratis.
Effectief houd dit in dat je 99 nieuwe domeinen of wijzigingen in houders moet hebben (of een mix hier in) per kwartaal wil je beter af zijn met de nieuwe structuur.

xxlwebhosting
09/12/08, 20:30
Wat hier het meeste dwars zit is de korting voor de 'grote jongens'.
XXL Webhosting, onder welke naam staan jullie in de deelnemers lijst? Ik zie jullie namelijk niet zo snel te staan. Is dat AutoDNS? In dat geval komen jullie net niet in aanmerking voor de korting (Nog maar 1359 domeinen ;)).

Wij zijn met 226 .NL domeinnamen vrij klein. Dat zal ik zondermeer toegeven. De 50 euro meer is niet zo zeer een probleem en verdienen we echt wel terug.
Wat mij meer steekt is het percentage waarmee alles omhoog gaat (bijna 33% stijging, 32,258064516129032258064516129032% om heel precies te zijn (50/155)).
Ons klantenbestand verzoekt niet om zo heel veel mutaties. Ofwel daar worden wij niet beter van, en de meeste niet.

De zaken die niet meer betaald hoeven te gaan worden zijn (als ik het goed heb):
- Aanvraag nieuw abonnement € 0,51 per transactie
- Verandering van deelnemer of wijziging domeinnaamhouder € 0,51 per transactie

Andere mutaties (NS change, contactpersoon change) waren al gratis.
Effectief houd dit in dat je 99 nieuwe domeinen of wijzigingen in houders moet hebben (of een mix hier in) per kwartaal wil je beter af zijn met de nieuwe structuur.

AutoDNS is inderdaad de naam waaronder wij domeinnamen aanbieden, en we komen nog net niet in aanmerking voor de kortingspercentages.

martysmarty
09/12/08, 20:49
De Zweedse registry heeft onlangs ook hun bestand gereorganiseerd, en hun deelnemersbestand teruggebracht.



Volgensmij klopt dat stukje niet helemaal. Ze hebben hun complete procedure veranderd inderdaad, maar niet het aantal teruggebracht.

Hun vorige systeem was ook te belachelijk voor woorden.

Bollocks37
10/12/08, 00:45
Beste XXL, als je het aantal deelneemers wilt verkleinen is het wel erg onbeschoft om dan op kosten van de kleine deelnemers presentjes te gaan geven aan een kleine groep grote providers in de hoop dat deze kleinen stuk geconcurreerd worden.

Er zijn tientallen 'eerlijke' manieren te bedenken om op een natuurlijke manier de krimp van het aantal deelnemers te stimuleren zonder concurrentie vervalsing.
Verhoog dan simpelweg de contributie dan gelden voor iedereen weer dezelfde regels.

Maar mijn geld gebruiken om de allergrootste nog groter te maken grenst aan diefstal.

jxys
10/12/08, 02:59
Beste heren, gewoon actie voeren. Ik heb diverse media ingelicht en denk dat het verstandig is dat een iedereen dat doet. Alleen dan krijg je een balletje aan het rollen. Het is toch wel duidelijk hoe de SIDN zijn voeten veegt op kleinere ondernemers?

Volgens mij hebben we sinds vandaag allemaal recht op 8% korting met terugwerkende kracht.

Wat SIDN doet benaderd de bouwfraude behoorlijk maar dan in een omgekeerde wereld. Het voelt als een soort verraad en alsof iemand mijn nek om probeert te draaien. Ik denk dat we gezamelijk op moeten trekken om eisen neer te leggen bij de SIDN. Ik hoop dat ze het fatsoen hebben om nu zelf actie te ondernemen en iedereen de zelfde korting te geven. Want nu krijgen die grote jongens en een voordeel omdat er diverse kosten vervallen waardoor de verhoging van € 50 wordt gedekt. En nogeens een voordeel van 8%. Helemaal gestoord daar bij SIDN

Jack Speijers
NewICE

jxys
10/12/08, 03:18
Volgens mij vind jij het fijn dat je nek door de SIDN wordt omgedraait Sander. Wil je met 1200 domeinen zo praten dan moet je het toch al niet meer zo zien zitten. Het zou je wat meer sieren om solidair te zijn met de zgn kleine jongens. Want wees eerlijk. Daar hoor je ook bij. En met dit geslijm wordt je niet echt veel groter.

Jxys


Het nieuws van de SIDN is inderdaad vervelend nieuws voor met name de kleinere deelnemers.

Maar laten we het eens bekijken vanuit SIDN's ogen: zijn er misschien niet te veel deelnemers op dit moment? Elke deelnemer komt met support vragen, en elke deelnemer levert een stukje administratieve werkzaamheden op. Verder is een kleine groep van deelnemers veel beter te controleren op kwaliteit dan duizenden deelnemers. Kortom: voor de kwaliteit en beheersbaarheid van het .nl-domein is het beter dat het aantal deelnemers kleiner is dan momenteel het geval is. De Zweedse registry heeft onlangs ook hun bestand gereorganiseerd, en hun deelnemersbestand teruggebracht. De SIDN kan zich beter richten op de grotere deelnemers en hen tevreden stellen, dan dat zij duizenden deelnemers tevreden zouden moeten stellen.

Er valt natuurlijk nog over te twisten of het aangekondige prijsmodel bij deze visie past, maar ik hoor graag jullie mening hierover!

xxlwebhosting
10/12/08, 04:21
Beste XXL, als je het aantal deelneemers wilt verkleinen is het wel erg onbeschoft om dan op kosten van de kleine deelnemers presentjes te gaan geven aan een kleine groep grote providers in de hoop dat deze kleinen stuk geconcurreerd worden.

Er zijn tientallen 'eerlijke' manieren te bedenken om op een natuurlijke manier de krimp van het aantal deelnemers te stimuleren zonder concurrentie vervalsing.
Verhoog dan simpelweg de contributie dan gelden voor iedereen weer dezelfde regels.

Maar mijn geld gebruiken om de allergrootste nog groter te maken grenst aan diefstal.

Ik zeg niet dat deze prijsverhoging dé manier is om iets aan het aantal deelnemers te doen, en ik sta er ook niet 100% achter. Ik wilde alleen maar een punt maken dat ik het aantal deelnemers aan de hoge kant vind, en dat vindt de SIDN waarschijnlijk ook - anders hadden ze de prijzen niet op deze manier veranderd.

Ik vind het goed dat het moeilijker wordt om deelnemer te zijn/worden bij de SIDN, maar het zou op zo'n manier moeten dat de prijzen en voorwaarden gelijk zijn voor alle deelnemers. Dus ik zet ook vraagtekens bij de kortingen voor de zeer grote deelnemers.

Aan de ene kant snap ik aan de kant van de SIDN dat er een kostenvoordeel ontstaat wanneer een deelnemer een groot aantal domeinnamen heeft - en het dus eerlijk is om dit door te spelen naar die deelnemers. Maar aan de andere kant vervult de SIDN een publieke taak, en zouden ze eigenlijk iedereen op dezelfde manier (en dus voor dezelde prijs) moeten behandelen.

Laten we bijvoorbeeld vrijdag a.s. op de relatiedag eens vragen naar de achterliggende gedachte waarom de SIDN de prijzen op deze manier aanpast, en of er dan niet betere/eerlijkere alternatieven zijn.

Geert-Jan
10/12/08, 09:15
en of er dan niet betere/eerlijkere alternatieven zijn.

Verplichting van 3 geografisch gescheiden nameservers b.v., alla DE?

sdetroch
10/12/08, 10:40
Wanneer SIDN minder deelnemers wilden, dan hadden ze in het begin (sorry, ik val in herhaling) beter eens nagedacht zoals dns.be en zeker eurid.eu dit hebben gedaan.

Bij dns.be moet je ten allen tijde minstens 250 domeinnamen in portefeuille hebben + een initieel bedrag van 5000 Euro (heb het niet opgezocht, kan 2500 Euro zijn) storten om 'deelnemer' te worden.

Bij eurid.eu is er geen minimum qua aantal domeinnamen, maar moet je 10.000 Euro storten om te mogen starten. Dit houdt de (zeer) kleintjes inderdaad weg.

SIDN heeft in het verleden (en vandaag nog steeds) niet altijd goed nagedacht en draagt daar nu de gevolgen van. Ze proberen dit dan via onpopulaire maatregelen recht te trekken.
Mij gaat het niet over die extra 200 Euro per jaar, maar ik vind het niet kunnen dat dit 20 dagen op voorhand wordt aangekondigd EN dat er retro-actief kortingen worden uitgedeeld aan een beperkt aantal deelnemers. Dus, een goede raad aan SIDN van tante Kaat: Schuif de maatregel naar 1/6/2009 en geef ofwel iedereen ofwel niemand de korting retro-actief. Wanneer het doel is om minder deelnemers te hebben; Pak dit dan positief aan en stimuleer de kleintjes om hun portefeuille over te dragen naar de grotere d.m.v. gratis transfers voor deze domeinnamen en eventueel een kleine premie om de stimulans te verhogen.

sven (lid van dns.be, eurid.eu en sidn.nl/spijtig genoeg)

Bollocks37
10/12/08, 11:10
Wanneer je de drempel wilt verhogen is er nog steeds geen enkele reden om dergelijke ongelijkheid te promoten en cadeaus uit te delen op kosten van de rest.

Ik heb een mail gestuurd:
Geachte SIDN,

Graag zou ik vernemen of er tijdens de relatiedag gelegenheid is om de
schandalige staffelkortingen/kerstcadeaus aan een paar procent van de
deelnemers aan de kaak te stellen.

Ik ben benieuwd hoe de SIDN als overheidsgesteunde monopolist
dergelijke concurrentievervalsing gaat uitleggen.

Antwoord:
Beste Erwin,

De prijswijzigingen staan 's middags op het programma, dus dan kan je
ook je vragen/opmerkingen hierover kwijt.
Met vriendelijke groeten,

IEDEREEN KOMEN! We laten ons niet grof bestelen door een kleine groep concullega's die klaarblijkelijk aan de touwtjes trekken bij de stichting waar we allemaal deel van uitmaken!

jxys
10/12/08, 11:50
De SIDN is niet thuis. Kunnen we niet gezamelijk een actie starten?

Volgens mij is het onmogelijk wat ze doen. Ik eis dezelfde korting met terugwerkende kracht. Ik stel om gezamelijk een zaak aan te spannen tegen het SIDN. Het is een groot schandaal

Jxys


Wanneer je de drempel wilt verhogen is er nog steeds geen enkele reden om dergelijke ongelijkheid te promoten en cadeaus uit te delen op kosten van de rest.

Ik heb een mail gestuurd:
Geachte SIDN,

Graag zou ik vernemen of er tijdens de relatiedag gelegenheid is om de
schandalige staffelkortingen/kerstcadeaus aan een paar procent van de
deelnemers aan de kaak te stellen.

Ik ben benieuwd hoe de SIDN als overheidsgesteunde monopolist
dergelijke concurrentievervalsing gaat uitleggen.

Antwoord:
Beste Erwin,

De prijswijzigingen staan 's middags op het programma, dus dan kan je
ook je vragen/opmerkingen hierover kwijt.
Met vriendelijke groeten,

IEDEREEN KOMEN! We laten ons niet grof bestelen door een kleine groep concullega's die klaarblijkelijk aan de touwtjes trekken bij de stichting waar we allemaal deel van uitmaken!

Pirus
10/12/08, 11:59
Zelf ben ik nog niet zolang SIDN deelnemer maar zelf heb ik altijd goede ervaringen gehad en heb zelf geen "downtime" gemerkt. Tuurlijk ben ik niet blij met een prijsverhoging, maar ik denk dat elke hoster weleens een downtime heeft en dan wordt het prijspakket ook niet verhoogt

xserve
10/12/08, 12:02
@Jxys: Je hoeft niet het hele bericht te quoten als je er op wilt reageren. Als je de volgende bent is het duidelijk dat je op de discussie reageert.

Als je wel een quote gebruikt kun je die beter boven je antwoord zetten, gezien mensen van boven naar beneden lezen.

jxys
10/12/08, 12:07
Ik heb een idee! We gaan een nieuwe stichting oprichten. Die stichting wordt lid van het SIDN en betaald gewoon de kosten die ze vragen. Verder kan iedereen (providers en registranten) lid worden van deze stichting. De stichting vraagt geen vaste abonnementskosten maar gebruikt b.v. een klein percentage van de korting van het SIDN om te investeren.

We denken dan dat we 80% van de kleine providers kunnen overhalen om het lidmaatschap bij het SIDN op te zeggen omdat het bij deze nieuwe stichting veel goedkoper is. Er van uitgaande dat we gezamelijk 100.000 domeinen vastleggen.

Hiermee heeft SIDN niet veel keuze meer dan iedereen de korting te geven. Want wij denken dat ze niet blij zijn wanneer ze alle klanten verliezen en de vaste inkomsten mis gaan lopen.

We zoeken bedrijven die er wat voor voelen om dit idee voor een nieuwe stichting uit te werken. Dan heeft SIDN er toch een concurrent bij ondanks dat de inkoop via hun loopt. Iedereen zal er beter van worden.

Interesse om mee te doen? Mail naar info@newice.nl
Jack Speijers
NewICE BV

Bollocks37
10/12/08, 12:09
Beste Pirus,

Heb je de thread ook gelezen of reageer je zomaar?
Je mist het punt volledig, het gaat hier niet om een prijsverhoging, de meeste geven al aan dat dit op zich geen probleem is.

Toon
10/12/08, 12:13
Misschien gooi ik hiermee wat kwade ogen, maar ik heb liever dat er meer deelnemers zijn dan dat ze afnemen bij de 'reseller-providers' die zich nu zieklachen omdat ze > 50k aan .nl's hebben.
Zo forceer je kleine deelnemers te stoppen, welke dan waarschijnlijk bij de grotere gaan zitten, die er ook weer profijt van hebben.

Kortom, voortrekkerij en sowieso een idee van lik me vessie...
Tevens vind ik deze wijziging wel een beetje kort dag, normaal doe je zoiets een maand vantevoren, en per brief..

Ber|Art
10/12/08, 12:20
Ik heb een idee! We gaan een nieuwe stichting oprichten. Die stichting wordt lid van het SIDN en betaald gewoon de kosten die ze vragen. Verder kan iedereen (providers en registranten) lid worden van deze stichting. De stichting vraagt geen vaste abonnementskosten maar gebruikt b.v. een klein percentage van de korting van het SIDN om te investeren.

We denken dan dat we 80% van de kleine providers kunnen overhalen om het lidmaatschap bij het SIDN op te zeggen omdat het bij deze nieuwe stichting veel goedkoper is. Er van uitgaande dat we gezamelijk 100.000 domeinen vastleggen.

Hiermee heeft SIDN niet veel keuze meer dan iedereen de korting te geven. Want wij denken dat ze niet blij zijn wanneer ze alle klanten verliezen en de vaste inkomsten mis gaan lopen.

We zoeken bedrijven die er wat voor voelen om dit idee voor een nieuwe stichting uit te werken. Dan heeft SIDN er toch een concurrent bij ondanks dat de inkoop via hun loopt. Iedereen zal er beter van worden.Leuk maar dat lost het probleem niet op, ze verzieken de concurentie positie door de kleintjes te discrimineren, dit zal in jou plan zo blijven en dat moet niet, bovendien moet er controle op deze monopolisten komen! en nogmaals laten we een front vormen anders zijn we kansloos :(

xserve
10/12/08, 13:15
Ik heb een idee! We gaan een nieuwe stichting oprichten. Die stichting wordt lid van het SIDN en betaald gewoon de kosten die ze vragen. Verder kan iedereen (providers en registranten) lid worden van deze stichting. De stichting vraagt geen vaste abonnementskosten maar gebruikt b.v. een klein percentage van de korting van het SIDN om te investeren.
Heeft geen enkele zin denk ik. Sowieso werkt het niet om als democratische stichting lid te worden van de SIDN. Omdat iedereen zijn zegje wil doen gebeurd er uiteindelijk niets. Als je een te lui bestuur hebt ben je zelf al je domeinen kwijt.

Als je minder kosten wil maken of niet de vaste abonnementskosten wil betalen, dan kun je gewoon bij een domeinenboer registreren, zoals TransIP en vele anderen. Dan heb je al hetzelfde. Alleen het heeft wat voordelen om direct SIDN deelnemer te zijn. Als je het weer via een tussenstichting doet vervalt dat hele voordeel en kun je net zo goed bij één van de grote boeren je domeinen registreren.

Dus dit is mijn inziens totaal geen oplossing.

Bollocks37
10/12/08, 13:31
We hebben al een stichting.
En voor zover ik weet heeft deze stichting niet in de statuten staan dat de stichting zich tot doel stelt de concurrentiepositie van de top 65 ISP's van Nederland te verbeteren ten koste en op kosten van alle andere ISP's!

Spijkers met koppen.
Ik stel voor dat we de relatiedag afwachten. Als daar geen bevredigend antwoord komt (de SIDN trekt deze maatregel onmiddelijk in) dat we dan met enkele bedrijven afspreken en samen een advocaat betalen. Geen gescharrel met tientjes, maar gewoon even allemaal 500,- storten.
De inzameling kan wat mij betreft doorgaan om de boel te steunen, maar ik wil het daar niet van af laten hangen. Ik heb te vaak dergelijke dingen zien stranden en ik vind dit echt te belangrijk.
Als we met vijf bedrijven een advocaat in de arm nemen en betalen vallen de kosten te overzien. De inzameling is dan een ondersteuning.

ddouma
10/12/08, 13:35
Is niemand nooit eens op het idee gekomen om dit voor te leggen bij een Minister van de 2de kamer? Bedoel klinkt opzicht niet dom, ondanks alles is .nl van Nederland.

Als 1 bedrijf cq. stichting via deze weg een product, wat beschikbaar is voor iedereen, verziekt vind ik dat de 2de kamer hier ook wel eens aan mag gaan doen. Ze bemoeien zich al overal mee, dus waarom niet bij dit :).

Ik snap zowieso de hele opzet van SIDN niet. Als het een stichting is dan mogen ze geen winst maken. En je maakt me niet wijs dat ze al het geld wat ze per kwartaal binnen krijgen doorschuiven naar de kosten. Volgens mij vult iemand hier goed de zakken... ;)

Johan-nl
10/12/08, 14:37
In de 6 jaar dat ik hier op WHT zit heb ik onderstaand plan al tientallen keren
voorbij zien komen... Toch is het nooit iets geworden :whistling:



Ik heb een idee! We gaan een nieuwe stichting oprichten. Die stichting wordt lid van het SIDN en betaald gewoon de kosten die ze vragen. Verder kan iedereen (providers en registranten) lid worden van deze stichting. De stichting vraagt geen vaste abonnementskosten maar gebruikt b.v. een klein percentage van de korting van het SIDN om te investeren.

We denken dan dat we 80% van de kleine providers kunnen overhalen om het lidmaatschap bij het SIDN op te zeggen omdat het bij deze nieuwe stichting veel goedkoper is. Er van uitgaande dat we gezamelijk 100.000 domeinen vastleggen.

Hiermee heeft SIDN niet veel keuze meer dan iedereen de korting te geven. Want wij denken dat ze niet blij zijn wanneer ze alle klanten verliezen en de vaste inkomsten mis gaan lopen.

We zoeken bedrijven die er wat voor voelen om dit idee voor een nieuwe stichting uit te werken. Dan heeft SIDN er toch een concurrent bij ondanks dat de inkoop via hun loopt. Iedereen zal er beter van worden.

Interesse om mee te doen? Mail naar info@newice.nl
Jack Speijers
NewICE BV

Ber|Art
10/12/08, 14:46
Is niemand nooit eens op het idee gekomen om dit voor te leggen bij een Minister van de 2de kamer? Bedoel klinkt opzicht niet dom, ondanks alles is .nl van Nederland.Die contacten zijn er dus we kunnen hier gebruik van maken...

Apoc
10/12/08, 15:20
In de 6 jaar dat ik hier op WHT zit heb ik onderstaand plan al tientallen keren
voorbij zien komen... Toch is het nooit iets geworden :whistling:

Dat komt doordat er bij nogal wat personen een grote mond hebben, maar de uiteindelijke daadkracht ontbreekt. Daarnaast zal in dit specifieke geval ook gelden dat als het om een non-profit stichting gaat, er dus geen winst behaald wordt, en degene(n) die alles opzetten er dus geen directe beloning voor krijgen (afgezien van die 8% korting). Het zou wellicht beter kunnen werken als er voor de inschrijving iets van 50 euro (eenmalig) per lid (van de inkoop-stichting) betaald wordt, zodat de initiatiefnemer er toch wat aan over houdt.


Is niemand nooit eens op het idee gekomen om dit voor te leggen bij een Minister van de 2de kamer? Bedoel klinkt opzicht niet dom, ondanks alles is .nl van Nederland.

Dat lijkt me een stap die de klagende deelnemers al tijden geleden hadden moeten nemen. Maar dat kan altijd alsnog natuurlijk.

Het lijkt mij een goed plan dat er een belangenorganisatie wordt opgezet (hoeft in principe eigenlijk alleen maar een apart forumpje te zijn of iets dergelijks), waarop dit soort initiatieven (brief aan ministerie) kunnen worden besproken. Als 1 deelnemer zo'n brief stuurt, zal dat wellicht weinig impact hebben, maar als er naar aanleiding van het initiatief opeens honderden deelnemers een brief sturen, zal dat natuurlijk een veel grotere impact hebben.

Wij zelf zijn doelbewust geen SIDN deelnemer, juist vanwege de wanprestatie die deze stichting al jaren levert (naar onze mening dan). De bereidheid tot deelname is er wel, maar wij doen met een dergelijke partij uit principe simpelweg geen zaken. Derhalve zijn wij uiteraard wel bereid om een bijdrage te leveren aan deze hele situatie, waar mogelijk.

Bollocks37
10/12/08, 15:43
Ik ben het met iedereen eens dat er een overkoepelende organisatie moet komen voor de kleinere ISP om hun belangen te behartigen.
Alleen..Dat lijkt me iets voor later.
Laten we nu eerst met man en macht dit schandalige plan van tafel zien te krijgen!

RobinJB
10/12/08, 15:44
Dat zijn we aan het doen, we vorderen redelijk al.
De belangenorganisatie komt ook goed, maar dat is inderdaad voor later.

Trafego
10/12/08, 15:47
De belangenorganisatie komt ook goed, maar dat is inderdaad voor later.


kan ik hier uit concluderen dat er een nieuwe isp overkoepelende organisatie komt?
Dan moet dat toch door buitenstaanders gerund worden van de hostingbranche (lees zelf geen hosting bedrijf hebben) anders is belangenverstrengeling te overduidelijk en krijg je weer een ispgids tafereel..

Bollocks37
10/12/08, 16:06
De belangenorganisatie komt ook goed, maar dat is inderdaad voor later.


kan ik hier uit concluderen dat er een nieuwe isp overkoepelende organisatie komt?
Dan moet dat toch door buitenstaanders gerund worden van de hostingbranche (lees zelf geen hosting bedrijf hebben) anders is belangenverstrengeling te overduidelijk en krijg je weer een ispgids tafereel..

Dat is dus voor later!

jxys
10/12/08, 16:49
Een stichting of iets in die richting lost in zoverre wat op dat SIDN zich drie keer achter hun oren gaan krabben wanneer 80% zou gaan opzeggen. Bovendien zijn ze daarnaast nog eens 8% korting kwijt. Er van uitgaande dat er genoeg deelnemers mee gaan doen. Met deze regeling dwing je SIDN om eieren voor het geld te kiezen en iedereen gelijkt te behandelen. Nu is het broodroof. Verder ben ik bereid om mee te doen wanneer er een advocaat in de arm genomen wordt. Maar dan moet er wel voldoende draagvlak zijn zodat we de kosten kunnen delen om er een sterke persoon op te zetten. Volgens mij kan SIDN dit niet maken omdat ze een monopolie positie innemen. Bovendien moet de marktwerking en de concurrentie bij de providers vandaan komen en moeten ze zich daar niet mee bemoeien. Het feit dat active24 de domeinen al geruime tijd tegen bijna inkoopprijs verkoopt geeft mij de indruk dat die al lang van dit besluit afwisten. Dus volgens mij geen zuivere koffie. Ik heb de indruk dat SIDN samen met de grote jongens vooroverleg hebben gehad en dat het niet alleen de SIDN is die hier achter zit. Voor mij is deze zaak nog ernstiger dan de bouwfraude waar de politiek hun mond van vol hebben. Ook al gaat het om veel minder geld. Het zijn bepaalde normen en waarden waar SIDN geen enkel respect voor heeft laat staan respect voor kleine ondernemers die in het algemeen in deze branche aan het knokken zijn om te overleven. SIDN moet gewoon zijn werk doen en de tools en ondersteuning bieden. Daar zijn ze voor in het leven geroepen en niet voor deze smeerlapperij.

NewICE
Jack Speijers

pdu
10/12/08, 16:53
Waarom gaan Hostingpartijen niet gezamelijk een stichting starten en ICANN verzoeken voor het redigeren van het cc/TLD ?

SIDN heeft tijden gehad om haar zaakjes op orde te krijgen met EPP dat pas in 2010 operationeel zal zijn hebben ze nogmaals bewezen dat ze niet in staat zijn om voor registry te spelen.

Bovendien mag van de ICANN je geen prijs-discriminatie als registry hanteren.

RobinJB
10/12/08, 16:54
Strak plan, maar ik denk dat dat wel iets langer duurt dan 'even een stichting oprichten' ;)

Ber|Art
10/12/08, 16:55
Een stichting of iets in die richting lost in zoverre wat op dat SIDN zich drie keer achter hun oren gaan krabben wanneer 80% zou gaan opzeggen. Bovendien zijn ze daarnaast nog eens 8% korting kwijt. Er van uitgaande dat er genoeg deelnemers mee gaan doen. Met deze regeling dwing je SIDN om eieren voor het geld te kiezen en iedereen gelijkt te behandelen. Nu is het broodroof. Verder ben ik bereid om mee te doen wanneer er een advocaat in de arm genomen wordt. Maar dan moet er wel voldoende draagvlak zijn zodat we de kosten kunnen delen om er een sterke persoon op te zetten. Volgens mij kan SIDN dit niet maken omdat ze een monopolie positie innemen. Bovendien moet de marktwerking en de concurrentie bij de providers vandaan komen en moeten ze zich daar niet mee bemoeien. Het feit dat active24 de domeinen al geruime tijd tegen bijna inkoopprijs verkoopt geeft mij de indruk dat die al lang van dit besluit afwisten. Dus volgens mij geen zuivere koffie. Ik heb de indruk dat SIDN samen met de grote jongens vooroverleg hebben gehad en dat het niet alleen de SIDN is die hier achter zit. Voor mij is deze zaak nog ernstiger dan de bouwfraude waar de politiek hun mond van vol hebben. Ook al gaat het om veel minder geld. Het zijn bepaalde normen en waarden waar SIDN geen enkel respect voor heeft laat staan respect voor kleine ondernemers die in het algemeen in deze branche aan het knokken zijn om te overleven. SIDN moet gewoon zijn werk doen en de tools en ondersteuning bieden. Daar zijn ze voor in het leven geroepen en niet voor deze smeerlapperij.Amen!

WF WebHosting
10/12/08, 17:19
Een stichting of iets in die richting lost in zoverre wat op dat SIDN zich drie keer achter hun oren gaan krabben wanneer 80% zou gaan opzeggen. Bovendien zijn ze daarnaast nog eens 8% korting kwijt. Er van uitgaande dat er genoeg deelnemers mee gaan doen. Met deze regeling dwing je SIDN om eieren voor het geld te kiezen en iedereen gelijkt te behandelen. Nu is het broodroof. Verder ben ik bereid om mee te doen wanneer er een advocaat in de arm genomen wordt. Maar dan moet er wel voldoende draagvlak zijn zodat we de kosten kunnen delen om er een sterke persoon op te zetten. Volgens mij kan SIDN dit niet maken omdat ze een monopolie positie innemen. Bovendien moet de marktwerking en de concurrentie bij de providers vandaan komen en moeten ze zich daar niet mee bemoeien. Het feit dat active24 de domeinen al geruime tijd tegen bijna inkoopprijs verkoopt geeft mij de indruk dat die al lang van dit besluit afwisten. Dus volgens mij geen zuivere koffie. Ik heb de indruk dat SIDN samen met de grote jongens vooroverleg hebben gehad en dat het niet alleen de SIDN is die hier achter zit. Voor mij is deze zaak nog ernstiger dan de bouwfraude waar de politiek hun mond van vol hebben. Ook al gaat het om veel minder geld. Het zijn bepaalde normen en waarden waar SIDN geen enkel respect voor heeft laat staan respect voor kleine ondernemers die in het algemeen in deze branche aan het knokken zijn om te overleven. SIDN moet gewoon zijn werk doen en de tools en ondersteuning bieden. Daar zijn ze voor in het leven geroepen en niet voor deze smeerlapperij.

NewICE
Jack Speijers

Agree.
Is het niet handiger om deze plannen op een apart forum te bespreken?

Robert

RobinJB
10/12/08, 17:26
Dat wordt al gedaan, het zal niet al te lang duren voordat dit publiekelijk komt.

jxys
10/12/08, 17:49
Agree.
Is het niet handiger om deze plannen op een apart forum te bespreken?

Robert


helemaal mee eens tot daar

Ber|Art
10/12/08, 17:52
En die is beina klaar en is een team samen gestelt en die zijn momentheel met zijn alle druk bezig op http://www.petitiesidn.nl/forum/

WF WebHosting
10/12/08, 18:04
Geregistreerd awaiting approval.

Wij zijn zelf dan geen deelnemer, maar wat Sidn hier doet heeft wel effect op de heel kleine hosting bedrijven.

Robert

Ber|Art
11/12/08, 16:16
www.petitiesidn.nl is online, nog wel in Beta maar we wilde graag voor morgen online zijn ;)

YolkNet
11/12/08, 16:21
Je bent hot news Berrie :D : http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/internet/2807602/1282763/deelnemers-niet-blij-met-veranderd-tarief-sidn.html

Ber|Art
11/12/08, 16:22
Ja ze belde me vanochtend, iets te vroeg allemaal mja toch maar verteld wat ons dwars zit ;)

YolkNet
11/12/08, 16:34
inderdaad. Misschien dat een artikel meer indruk maakt dan een discussietopic


Er is contact opgenomen met de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (Icann). Ook is een advocaat in de arm genomen.
De vorderingen zijn al aardig ver dus begrijp ik hieruit?

Ber|Art
11/12/08, 16:40
Ja, het voortraject is klaar, maar er moet nog veel gebeuren... ;)