PDA

Bekijk Volledige Versie : Forse prijsverhoging SIDN



Jacques
09/12/08, 15:45
Ls,

Dit betekent voor de vele kleine providers dus een enorme extra kostenpost...

Kan dit overigens zo maar minder dan een maand voor 2009?

Veel groeten,
Jacques

- English version of this message below -

Beste relatie,

Graag informeer ik u over enkele veranderingen die SIDN met ingang van 1
januari 2009 in haar prijzen zal doorvoeren. Het gaat hierbij om het
afschaffen van de drie meest voorkomende transacties (aanvraag nieuwe
domeinnaam, verhuizing, houderwijziging), een verhoging van de
registrarbijdrage met EUR 50,- per kwartaal en de invoering van een
kortingsregeling.

Afschaffing mutatietarieven
Afschaffing van het tarief voor de eerder genoemde transacties betekent
lagere kosten voor u en daarmee mogelijk ook voor uw klanten. Dit kan een
stimulans zijn voor een nog breder gebruik van .nl-domeinnamen. Daarnaast
betekent het een versimpeling van de tariefstructuur, wat prettig is voor
alle betrokken partijen.

De omzetderving die het gevolg is van het afschaffen van de
mutatietarieven compenseren wij deels, namelijk door middel van het
verhogen van de registrarbijdrage. Het betreft echter een zeer beperkte
verhoging: worden er via uw organisatie voor meer dan honderd domeinnamen
mutaties doorgevoerd per kwartaal, dan is dat per saldo reeds voordeliger.

Kortingsregeling
De kortingsregeling houdt in dat u, als u meer dan 10.000 domeinnamen in
beheer hebt, een korting krijgt op uw factuur. De regeling werkt volgens
een staffel; uw totale korting is afhankelijk van het aantal domeinen dat
u in een bepaalde staffel hebt:

Groep Aantal domeinnamen, % korting op jaarbasis
vanaf
1 100.000 8%
2 50.000 6%
3 25.000 4%
4 10.000 2%

De kortingsregeling zal met terugwerkende kracht over 2008 worden
ingevoerd. De registrars die voor de teruggave over 2008 in aanmerking
komen, zullen hierover in januari 2009 worden geïnformeerd. De voorwaarden
voor de kortingsregeling worden vóór 1 januari 2009 bekend gemaakt.

Mocht u naar aanleiding van dit schrijven nog vragen hebben, dan verwijzen
wij u graag naar aanvullende informatie over dit onderwerp op de
deelnemersite. Daarnaast kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via
support@sidn.nl.

Wij vertrouwen erop dat deze aanpassingen positief zullen bijdragen aan
het succes van het .nl-domein en zien uit naar een prettige voortzetting
van onze samenwerking in 2009.

Met vriendelijke groet,
SIDN

Roelof Meijer
Algemeen Directeur SIDN

DIT E-MAIL ADRES SVP NIET GEBRUIKEN. U kunt uw vragen en opmerkingen
sturen naar: support@sidn.nl.

* * * * * * *

Dear registrar,

I am writing to let you know that SIDN is making some changes to its fees,
with effect from 1 January 2009. The key changes are: the scrapping of
fees for the three most frequent transactions (new domain name
applications, registrar changes and registrant changes); a EUR 50 increase
to the quarterly registrarship fee and the introduction of a discount
scheme.

Scrapping of register amendment fees
The withdrawal of registry fees for the types of transaction listed above
means lower costs for you and possibly for your customers as well. We
believe that this could encourage even more widespread use of .nl domain
names. The new policy will also simplify the registry fee structure, which
is to everyone's advantage.

To help compensate for the loss of registry fee income, the registrarship
fee is going up slightly. On balance, however, any registrar who puts
through more than a hundred domain name transactions per quarter will be
better off under the new arrangements.

Discount scheme
The basic principle of the scheme is that any registrar who manages more
than 10,000 .nl domain names qualifies for a discount on the gross amount
invoiced. The size of the discount is graduated: the more domain names you
manage, the bigger your discount:

Group Domain names managed Annual discount rate
1 100,000 or more 8%
2 50,000 or more 6%
3 25,000 or more 4%
4 10,000 or more 2%

The discount scheme will be introduced with retrospective effect to cover
2008. Registrars who qualify for a discount in respect of 2008 will be
informed in January 2009. The conditions of the discount scheme will be
published before the start of 2009.

If you have any questions regarding the plans outlined above, please take
a look at the additional information published on the registrars' website.
Naturally you can always contact us by e-mailing support@sidn.nl as well.

We are confident that the changes will make a positive contribution to the
ongoing success of the .nl domain and we look forward to continue our
cooperation in 2009.

Kind regards,

Roelof Meijer
CEO, SIDN

PLEASE DO NOT REPLY TO THIS E-MAIL ADDRESS. Questions and observations
should be sent to: support@sidn.nl.

-Einde bericht/ End of message-

Mikey
09/12/08, 15:46
Hij zou zijn CEO titel toch ergens van moeten betalen ....

DutchTSE
09/12/08, 15:47
De afschaffing van de mutatietarieven vind ik wel positief, maar de kleine deelnemer gaat er op deze manier zeker op achteruit..

smurf
09/12/08, 15:53
Toch vreemd...

Groter volume .nl namen dan dns.be
Hogere prijs dan wat dns.be aanrekent
Ouderwets systeem

En toch elk jaar een prijsverhoging. Hopelijk investeren ze het in de juiste zaken.

dicktump
09/12/08, 15:53
Als je die 50 euro per kwartaal niet kunt missen, dan betwijfel ik of het echt slim is om SIDN deelnemer te worden. Zoiets is toch meer weggelegd voor de serieuze hostingpartijen en wat grotere organisaties/bedrijven. Anders heb je genoeg alternatieven, want er zijn zat bedrijven die zich richten op domeinreselling en waar je vrij goedkoop .nl domeinnamen kunt registreren.

De afschaffing van de mutatietarieven compenseert het ook prima. Daarnaast is voor de wat grotere registrars die korting ook nog eens zeer interessant.

Natuurlijk is het altijd beter als een bedrag niet wordt verhoogd, maar ik vind het absoluut geen slechte actie van SIDN.

Mikey
09/12/08, 15:57
Als je die 50 euro per kwartaal niet kunt missen, dan betwijfel ik of het echt slim is om SIDN deelnemer te worden. Zoiets is toch meer weggelegd voor de serieuze hostingpartijen en wat grotere organisaties/bedrijven. Anders heb je genoeg alternatieven, want er zijn zat bedrijven die zich richten op domeinreselling en waar je vrij goedkoop .nl domeinnamen kunt registreren.

De afschaffing van de mutatietarieven compenseert het ook prima. Daarnaast is voor de wat grotere registrars die korting ook nog eens zeer interessant.

Natuurlijk is het altijd beter als een bedrag niet wordt verhoogd, maar ik vind het absoluut geen slechte actie van SIDN.

potverdorie wat een onderbouwing :thumbdown:

Ber|Art
09/12/08, 15:57
En ja hoor de "kleintje" worden weer gepakt (en niet eens lekker) en de "grote" krijgen korting, typisch SIDN weer :( het wordt tijd om de RvD weer terug te brengen. De SIDN doet maar wat :(

Micto
09/12/08, 15:57
Ik ben één van die kleinere deelnemers, en ik vind het asociaal om dit er 'zomaar' effe doorheen te duwen. Naast een stijging van 31%, ook nog nog eens 3 weken voordat het ingaat. (Niet dat ik anders 2 maanden vooraf op een houtje ga zitten bijten voor die extra €50 ,maar toch....)

Ik snap niet waarom ze het abonnementsgeld niet gewoon een aantal cent per kwartaal omhoog gooien, daarmee kunnen ze toch ook de 'omzetderving' mee compenseren? Maarja, dan hebben de grote partijen weer last van, en die moeten ze natuurlijk 'meer meer' te vriend houden.

Mark

Jacques
09/12/08, 15:59
Dus jij neemt de achterhaalde interface en de vele storingen op de koop toe?

Bollocks37
09/12/08, 16:01
Deze prijsverhoging subsidieert de grote partijen. Die krijgen namelijk korting!

Helaas heeft een moderator in (wat mijn betreft ondoordachte) reflex mijn topic over dit specifieke punt gesloten.

RobinJB
09/12/08, 16:03
Wat een belachelijke actie, ik ga eens contact zoeken met de SIDN.

Spyder01
09/12/08, 16:12
Ik zag dat mailtje net ook al voorbij komen, wou er ook al een topic over openen, maar die is er dus al :)

Het wegvallen van de mutatiebedragen voor aanvraag nieuwe domeinnaam, verhuizing, houderwijziging zijn wel goed, echter als je als klein bedrijf voor het gemak van zelf registreren kiest, ben je fors duurder uit.

Grote bedrijven hebben er wel baat bij, ze krijgen nog even met terugwerkende kracht korting over 2008 berekend. Daarnaast zijn ze per kwartaal € 50,- meer kwijt, maar levert het hun, in tegenstelling tot de kleine partijen, wel meer op.

Beetje vaag dit, de SIDN maakt veel fouten, regelmating problemen met de DRS, het updaten daarvan enz en dan wel een prijsstijging die voor kleinere bedrijven helemaal niet interessant is.

Maar je hebt het maar te accepteren hea...

Jacques
09/12/08, 16:14
SIDN verdient als monopolist miljoenen per jaar, waarvan ze een deel investeren in kansloze software. Het is te gek voor woorden. De service is belabberd, de procedures zijn tragisch. Ik kan me niet voorstellen dat je dan zegt "ach wat maak je druk over 50 euro". Het gaat om het principe van een niet functionerend orgaan met een vetbetaalde directeur die danst naar de pijpen van de grote deelnemers!

RobinJB
09/12/08, 16:14
We worden teruggebeld, er was niemand bereikbaar. Hoe kan het ook anders.:dots:

Mikey
09/12/08, 16:16
SIDN verdient als monopolist miljoenen per jaar, waarvan ze een deel investeren in kansloze software. Het is te gek voor woorden. De service is belabberd, de procedures zijn tragisch. Ik kan me niet voorstellen dat je dan zegt "ach wat maak je druk over 50 euro". Het gaat om het principe van een niet functionerend orgaan met een vetbetaalde directeur die danst naar de pijpen van de grote deelnemers!

Vergeet ook even de andere !49! !werkende! mensen daar niet :)

martysmarty
09/12/08, 16:18
Die kortings regeling slaat natuurlijk nergens op.

50 euro per kwartaal meer, om de onkosten van mutaties te dekken, maar daarna wel kortingen uitdelen?

Phu
09/12/08, 16:19
We worden teruggebeld, er was niemand bereikbaar. Hoe kan het ook anders.:dots:

Laaste tijd steeds vaker, in de ochtend een studenkte
in de middag een medewerker met een simpel antwoord emailtje.

Nee niet eens inhoudelijk.

Helaas kan je niet zonder SIDN domeinen registreren.

ju5t
09/12/08, 16:20
We worden teruggebeld, er was niemand bereikbaar. Hoe kan het ook anders.:dots:

Valt me mee dat je wordt terug gebeld en niet hoeft te e-mailen.
Vooruitgang!

RobinJB
09/12/08, 16:21
Valt me mee dat je wordt terug gebeld en niet hoeft te e-mailen.
Vooruitgang!
Nee, ik moest wel e-mailen. Toen ik erop stond dat ik teruggebeld wilde worden, ging hij het toch maar opschrijven.

leom
09/12/08, 16:22
Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden en ik begrijp het ook niet helemaal. De grote registrars hebben al een schaalvoordeel voor wat betreft de vaste kosten en dan ook nog korting? Dat is eerder een teken dat de kostenstructuur niet helemaal meer van deze tijd is.

Bollocks37
09/12/08, 16:23
Dat de grote deelnemers het voor het zeggen hebben is meer dan duidelijk.
Dit is een stichting!
gelijke monniken gelijke kappen!
waarom moet ik mijn grote draagkrachtige concurrenten sponsoren?

De prijsverhoging an sich kun je over discusseren, je kunt er vanalles bijhalen van het salaris van de directeur tot de koffieautomaat, maar als de een meer gaat betalen dan de ander, en dan ook de kleinste het meest (in een stichting! WIJ ZIJN ZELF de SIDN!) dan gaat er iets heel erg fout!
En dan nog met terugwerkende kracht over 2008 ook, het lijkt wel een zieke 1 april grap!

Geert-Jan
09/12/08, 16:27
Mogelijk wil men van de 'kleiner' deelnemers af om het aantal deelnemers en daarmee de administratie te reduceren????

Bollocks37
09/12/08, 16:30
Daarmee verklaar je de prijsverhoging, maar waarom wordt er dan korting gegeven aan de grootste? Dat is dus een korting uit de zakken van de kleinen.

sdetroch
09/12/08, 16:30
~2000 deelnemers x 200 euro = 400.000 euro per jaar extra aan inkomsten

Zonder blikken en blozen en het dan in hun mailtjes verkopen alszijnde een prijsdaling ... ge moet maar durven ...

Ah, ik weet het, ze hebben een 10-tal programmeurs nodig om hun EPP code te schrijven tegen eind 2009 ;-)

Sven

groenleer
09/12/08, 16:32
Voorals nog begrijp ik dat de kortingsregeling alleen over 2008 terug gaat. Niet de verhoging van de deelnemersgelden.

Wat betreft de deelnemersgelden. Wij gaan er 88 eurocenten per domein door omhoog met het huidige aantal domeinen qua kosten.

Met de nieuwe tarieven zou het geheel vanaf 136 domeinen rendabel zijn met een domeinprijs van 9,75 euro. Ik zal eens in de algemene voorwaarden proberen te duiken vanavond.

Ber|Art
09/12/08, 16:32
En ze hadden toch al zo weinig geld, het doel van de SIDN is me wel duidelijk nu: GELD VERDIENDEN en dat als Stichting, mss moet de OVERHEID zich hier toch maar eens mee gaan bemoeien! Of er moet een SIDN II komen!

Bob2
09/12/08, 16:42
Nieuwe prijzen hebben geen positief effect op de marktwerking m.i.
Kleinere bedrijven kunnen hierdoor onmogelijk concurreren met grotere aanbieders.

8% is veel, kans bestaat dat hierdoor de kleintjes naar de grote gaan, wat inhoud minder deelnemers = minder inkomsten. De regeling lijkt me dus niet in het belang van SIDN.

Geert-Jan
09/12/08, 16:54
minder deelnemers = minder inkomsten.

:nono:

= minder administratie = minder kosten

Cakkie
09/12/08, 16:55
Ze is zowiezo niet in het voordeel van SIDN, voor die 400.000 extra laten ze de mutatiekosten vallen. Er zij de afgelopen 12 maand al 500.000 domeinnamen bijgekomen (en dan heb je het nog niet over de opgeheven namen die terug geregistreerd zijn), en een kleine 200.000 verhuizingen geweest. Tel daar nog een hoop houderwijzigingen bij en doe dat allemaal maal 0.51, en je zal wel boven de 400.000 uitkomen. Tenslotte heb je dan nog de korting voor de grote jongens die ook meegerekend moet worden.

Triloxigen
09/12/08, 16:58
Forse prijsverhogingen vind ik wel een beetje overdreven.

Maar kortingen aan de hand van afname vind ik persoonlijk absoluut niet kunnen.

Ber|Art
09/12/08, 17:00
Wel meevallen? We hadden 50 euro koring moeten krijgen voor de slechte services die (niet) geleverd zijn in 2008!

ju5t
09/12/08, 17:01
Wij gaan er per saldo op achteruit, fors wil ik het niet noemen nee, maar ik kan een prijsverhoging ook niet verkroppen. Krap 2 weken nadat ze rustig vermelden dat de ze de deadline wat betreft EPP implementatie niet gaan halen.

Die kortingen gaan er al helemaal niet in.

Triloxigen
09/12/08, 17:02
Wel meevallen? We hadden 50 euro koring moeten krijgen voor de slechte services die (niet) geleverd zijn in 2008!

Of het terecht is is wat anders, maar om 16,- per maand nou forste noemen..

Freakingme
09/12/08, 17:02
Wellicht is de tijd aangebroken om de ICANN vriendelijk doch dringend te verzoeken om .nl-registraties door DNS.be af te laten handelen in plaats van de SIDN. Bij een storing of ander ongemak ben ik echt niet de eerste die zijn onvrede van de daken gaat schreeuwen, maar het wordt toch wel erg extreem de laatste tijd.

Ber|Art
09/12/08, 17:05
Wellicht is de tijd aangebroken om de ICANN vriendelijk doch dringend te verzoeken om .nl-registraties door DNS.be af te laten handelen in plaats van de SIDNKan dit? zou geweldig zijn! :)

martysmarty
09/12/08, 17:07
Kan dit? zou geweldig zijn! :)

Op het moment dat vrijwel alle deelnemers dezelfde klachten insturen, zal dat wel mogelijk zijn.

Of we zo ver moeten gaan, is maar de vraag.

Ber|Art
09/12/08, 17:09
Als de SIDN al in staat is om zonder blikken of blozen de "kleine" leden publiek te discrimineren what is next? We zijn toch geen schapen?

Geert-Jan
09/12/08, 17:10
Concurentie zou ze misschien waker schudden :o

Ber|Art
09/12/08, 17:12
Als er een concurent was geweest waren ze nu erg veel leden kwijt geraakt! Maar dat maakt ze kennelijk niets uit :(

Freakingme
09/12/08, 17:12
Concurentie zou ze misschien waker schudden :o

Hoe zie jij je dat voor je? Het lijkt mij namelijk onmogelijk om twee registries voor 1 tld te hebben...

Bollocks37
09/12/08, 17:13
Als de SIDN al in staat is om zonder blikken of blozen de "kleine" leden publiek te discrimineren what is next? We zijn toch geen schapen?


Kleine leden publiek?
Wel 62 leden profiteren van deze regeling. Het is een schandalige poging tot bevoordeling van enkele grote leden die net zoveel contributie betalen als de andere 1500.

Ik zou wel eens precies willen weten hoe dit tot stand is gekomen.

Freakingme
09/12/08, 17:16
Ik zou wel eens precies willen weten hoe dit tot stand is gekomen.

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Er gaat een aantal grote deelnemers (hoeven er maar 3 te zijn) een keer op de koffie bij de SIDN, met het bericht dat de deelnemersbijdrage best verdubbeld mag worden, maar dat het dan wel leuk zou zijn als de kosten voor hen per domeinnaam naar beneden gaan. Vervolgens ziet de SIDN hier zelf ook een mogelijkheid tot extra winst maken in, en daar heb je het dan: Het wordt er snel doorgedrukt voor 2009, en de grote deelnemers zijn blij.

Valt me trouwens mee dat ze hier voor de 12e mee gekomen zijn.

Ber|Art
09/12/08, 17:19
Wel 62 leden profiteren van deze regeling. Het is een schandalige poging tot bevoordeling van enkele grote leden die net zoveel contributie betalen als de andere 1500.

Ik zou wel eens precies willen weten hoe dit tot stand is gekomenDat zeg ik ook ;)

ixp
09/12/08, 17:23
Het is inderdaad een ronduit belachelijke prijswijziging.
Daarbij is hij ook aan de late kant en heb je weinig alternatieven.

De korting voor de grote deelnemers is al geregeld via het abonnement.
Volgens mij heeft het overgrote deel van de deelnemers minder dan 10000 domeinen in beheer.

Dit betekend dat de bodemprijs voor een .nl op zo'n €3,56 (100.000+), tegen €3,90 (uitgaande van 5000 (5%) mutaties) volgens de huidige tarieven.
- Bij 500 domeinen ga je van €5,19 omhoog naar €5,59
- Bij 1000 domeinen ga je van €4,54 omhoog naar €4,73
- Pas bij 7500 domeinen zit je kosten neutraal €3,98

Mikey
09/12/08, 17:50
what is next?

Zullen we een weddenschap zetten dat sidn straks zelf ook .nl registraties aan gaat bieden... Het kan toch allemaal :whistling:

xserve
09/12/08, 17:54
Wij zouden er vorig kwartaal € 1,51 op vooruit zijn gegaan, dit kwartaal iets meer. Maar het grote verschil in inkoopsprijzen dat zo optreed is belachelijk. Juist de kleinere webhosters leveren kwalitatief betere producten aan het MKB en die worden nu oneerlijk benadeeld. Dat zal nog wat worden komende vrijdag...

xserve
09/12/08, 17:55
Zullen we een weddenschap zetten dat sidn straks zelf ook .nl registraties aan gaat bieden... Het kan toch allemaal :whistling:
Dat zou me ook niets verbazen als ze dat zouden doen. Ook met de jouwunieke.nl campagne had ik al bijna dat gevoel...

MediaServe
09/12/08, 18:21
Tarieven van SIDN na 1996:

1997


in het verslagjaar werden de tarieven tweemaal naar beneden aangepast. Het tarief voor de registratie van een eerste domeinnaam ging van f 100,- via f 25,- naar f 20,- per jaar. Voor mutaties werd het tarief van f 100,- via f 40,- uiteindelijk f 30,- per mutatie. De registratie van tweede en volgende domeinnamen werd per 1 maart 1997 mogelijk en het bijbehorende tarief ging van f 250,- naar f 100,- per tweede of volgende domeinnaam. De vaste bijdrage voor deelnemers ging van f 2.500,- naar f 2.000,- per deelnemer per jaar.

1998


de verlaagde tarieven die op 1 januari 1998 van kracht werden, zijn in de loop van het verslagjaar niet gewijzigd.

1999


op 1 juli 1999 zijn de tarieven voor de kwartaalbijdragen voor de tweede en volgende domeinnamen verlaagd van fl. 15,- per kwartaal tot fl. 5,- per kwartaal.

2000


het bestuur spreekt in de notitie de verwachting uit dat alle tarieven de komende jaren verder dalen. In samenhang hiermee vroeg het bestuur de rvd om advies met betrekking tot een voorgenomen tariefsverlaging. De rvd bracht het advies uit om conform het bestuursvoorstel de tarieven per 1 januari 2000 te verlagen.

2001


de tarieven voor registratie daalden per 1 januari 2001. Tevens werden vanaf die datum de tarieven in euro’s aangegeven.

2002


de tarieven, die sidn doorberekent aan de deelnemers, zijn ten opzichte van 2001 niet veranderd.

2003


de tarieven, die sidn doorberekent aan de deelnemers, bleven gelijk of werden verlaagd ten opzichte van 2002.

2004


Ondanks de aanhoudende groei van het aantal
.nl-domeinnamen en mutaties, is de totale omzet in 2004 met vier procent gedaald ten opzichte van 2003. Dit wordt veroorzaakt door de tariefsverlaging die per 1 januari 2004 is doorgevoerd en de vanaf medio 2003 verstrekte betalingskortingen bij automatische incasso.

2005


De omzetstijging is een direct gevolg van de toename van het aantal geregistreerde .nl-domeinnamen. In 2005 zijn er ten opzichte van 2004 geen tariefwijzigingen doorgevoerd.

2006


De omzet neemt toe met € 1.544.000 (22%) ten opzichte van 2005. De omzetstijging is te verklaren door de toename van het aantal geregistreerde .nl-domeinnamen. In 2006 zijn ten opzichte van 2005 geen tariefwijzigingen doorgevoerd.

10 jaar alleen maar prijsdalingen gezien. Er is de afgelopen twee jaar toch blijkbaar iets misgegaan. Was 8 man extra personeel echt nodig? Had de ontwikkeling van DRS4.0 niet veel efficienter moeten gaan?

SIDN verkwist geld, met name de laatste twee jaren.

Ber|Art
09/12/08, 18:30
Nette post Thomas,

Zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/144513-sidn-petitie-we-pikken-het-niet-meer.html ;)

Sorcer
09/12/08, 22:46
Net overzicht inderdaad. Erg frappant om te zien dat het inderdaad de laatste twee jaren niet geheel goed wordt gespendeerd. Ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen..

ivob
10/12/08, 09:10
Ik vind deze prijsstijging volstrekt belachelijk en ondersteun elke actie om dit tegen te gaan. De prijzen moeten omlaag en niet omhoog.

Het enige wat die gasten hoeven te doen is dns draaien en een interface draaiende houden. Dit allemaal zo goedkoop mogelijk voor mij als deelnemer. Dat is het enige dat telt en het enige dat ik verwacht. Is dat zo moeilijk? Blijkbaar wel.

Het systeem is zo buggy en traag als de pest. Als ik inlog krijg ik direct een error (en kan daarna wel verder). Egens bij het invoeren van de slave dns zit ook een bug. Een tijd geleden waren een half miljoen domeinnamen niet bereikbaar (foutje) en ik word doodgegooid met onderhudsvensters waardoor je niet bij het systeem kan.

Als ik post krijg van SIDN dan gaat het eigenlijk alleen maar over dure feestjes en bijeenkomsten over de toekomst van de domeinnaam en dat soort onzin. Ik zit daar helemaal niet op te wachten als deelnemer. Domeinen registreren, goedkoop en snel. Daar gaat het om.

Groeten,
Ivo

MediaServe
10/12/08, 09:43
Ivo, daar ben ik het helemaal mee eens!

Toon
10/12/08, 09:45
Naar die bijeenkomsten ga ik toch nooit, daar heb ik geen tijd voor, als ze dat een keer in het weekend doen, wil ik wel langskomen.
Maar dan wil SIDN natuurlijk vrij hebben, begrijpelijk.

Overigens vind ik de verhoging van de kwartaalbijdrage in compensatie met de afschaffing van de mutatie-tarieven geen enkel probleem.
Hier kan ik me volledig in vinden.

Alleen, ik zou heel blij geweest zijn met de korting als ik er ook 100.000 .nl's had, maar zover zijn wij bij lange na niet, en op dit moment voelt dat dus gewoon als voortrekkerij van bepaalde deelnemers.
Overigens zullen de grote (zoals Transpimp) hier uitermate blij mee zijn natuurlijk.

Ik had alleen zo gehoopt op een EPP begin 2009, en dat valt me nu zwaar tegen.
De tariefwijziging komt dan ook naar mijn inzien op een verkeerd moment binnen.

Swiftway-UK
10/12/08, 12:59
Zullen we een weddenschap zetten dat sidn straks zelf ook .nl registraties aan gaat bieden... Het kan toch allemaal :whistling:

Zou op zich ook best moeten kunnen. Er zijn immers bedrijven die het liefst direct bij de bron inkopen. Het zou echter wel fors duurder moeten zijn dan bij een deelnemer.

Het is mij duidelijk dat SIDN graag afwil van kleinere deelnemers. Minder administratie, minder kosten, minder risico, ik zie de voordelen voor SIDN op zich wel.

Jacques
10/12/08, 14:47
Update reactie ISDN:

Bedankt voor uw reactie, hierop kunnen wij u als volgt informeren.

Vanuit registrars zijn bij ons verschillende verzoeken binnen gekomen om de tariefstructuur te versimpelen. Hieraan zijn wij tegemoet gekomen door de mutatietarieven voor verhuizing, houderwijziging en aanvraag nieuwe domeinen af te schaffen. Om onze omzetderving deels te compenseren hebben wij de registrarbijdrage met € 50 per kwartaal verhoogd.

Deze verhoging heeft een registrar er al uit op het moment dat hij meer dan 100 transacties per kwartaal doet. Dus hoe actiever een registrar is, hoe meer profijt hij van deze aanpassing heeft. Door het tarief voor het aanvragen van een nieuwe domeinnaam af te schaffen willen wij ook de groei van het .nl-domein stimuleren.

Daarnaast willen wij de registrars die een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan het succes van het nl-domein, belonen door middel van een kortingsregeling. Ook deze kortingsregeling kost SIDN geld, maar wij zijn ervan overtuigd dat ons prijsbeleid het succes van het .nl-domein ten goede zal komen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Behandeld door: ***********

Ber|Art
10/12/08, 14:53
Alsof je naar een commercieël bedrijf luistert :( wat een ^%$$@$%#%$ uitleg zeg.

Trafego
10/12/08, 14:56
is SIDN niet commercieel dan :P ownee op papier niet ;)

sdetroch
10/12/08, 16:27
Update reactie ISDN:

Bedankt voor uw reactie, hierop kunnen wij u als volgt informeren.

Vanuit registrars zijn bij ons verschillende verzoeken binnen gekomen om de tariefstructuur te versimpelen.

Dat ze deze lijst (met bewijzen) dan eens bekend maken, de verschillende verzoeken zijn dat er 5 (op 2000 deelnemers) of zijn dat er 1500 / 2000, je snapt het plaatje wel.
Wanneer we morgen met 100 deelnemers van dit forum bvb een brief schrijven met onze verzoeken aan SIDN, gaan ze deze dan overmorgen ook uitvoeren? Eenzijdige beslissingen nemen noem ik dat. Technisch was het reeds geweten hoe inferieur het registratiesysteem van SIDN is, maar commercieel/relationeel is het al even erg, zoniet erger. Dat die directeur zich nog met zo'n organisatie kan vereenzelvigen, dat begrijp ik niet (ervan uitgaande dat hij het niet uitgevonden heeft). Voor ons niet direct een probleem (wij registreren relatief weinig nl's, gezien we in BE zitten), maar toch ... dat is toch wel erg :-(

RonR
11/12/08, 14:42
Ik zie het nergens terug, maar per 1 januari 2008 is er een tariefsverhoging geweest van gemiddeld 2%.
Dat scheen toen nodig te zijn vanwege gestegen kosten.

En dan gaat de SIDN deze verhoging, die door 1900 kleinere deelnemers in het afgelopen jaar bij elkaar is gespaard, als kerstbonus uitdelen aan de 62 grootste deelnemers.

Wat een onzin...:cursing:
Een normaal mens zou zich gaan afvragen of het wel allemaal koosjer is.

®on
11/12/08, 15:13
Ik zie het nergens terug, maar per 1 januari 2008 is er een tariefsverhoging geweest van gemiddeld 2%.
Dat scheen toen nodig te zijn vanwege gestegen kosten.

Arnhem, 26 september 2007: SIDN heeft besloten om – in verband met de gestegen kosten – per 1 januari 2008 de tarieven van de diensten met gemiddeld 2% te verhogen.
https://deelnemer.sidn.nl/ace.php/c,30,9203,0,0,,SIDN_verhoogt_tarieven_per_1_januar i_2008_met_gemiddeld_2_.html
(let op: alleen toegankelijk voor deelnemers.

Ber|Art
11/12/08, 15:14
www.petitiesidn.nl is online, nog wel in Beta maar we wilde graag voor morgen online zijn ;)

®on
11/12/08, 15:29
Berrie, misschien even het nieuwsbericht van september 2007 erbij vermelden (gestegen kosten). In relatie tot het mooie weggevertje van 2008, met de gestegen kosten, interessant denk ik.

Ber|Art
11/12/08, 15:32
Waar vind ik dat? en je bedoeld op de home page?

®on
11/12/08, 15:52
https://deelnemer.sidn.nl/ace.php/c,30,9203,0,0,,SIDN_verhoogt_tarieven_per_1_januar i_2008_met_gemiddeld_2_.html
(let op: alleen toegankelijk voor deelnemers.
Hiero ;)

Jacques
12/12/08, 09:04
Vraag: Waar staat in uw AVW de termijn van tariefsverhogingen?

Antwoord SIDN:


Conform artikel 5 van de Algemene voorwaarden worden de tarieven vastgesteld. Voorstellen worden ter goedkeuring voorgelegd aan de Raad van toezicht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Behandeld door: ******

Ber|Art
12/12/08, 09:22
Het is goed dat ze refereren aan hun ALV ;) maar zakelijk gezien komen dit soort forse > 33% verhogingen ten eerstevoor vrijwel niet voor en ten tweede hoort zoiets per post te gebeuren met een ruime termijn. Mja voor de SIDN gelden blijkbaar andere regels namelijk hun eigen regeltjes, tja niemand die controleerd...

roelof
06/01/09, 22:47
De kleinere bedrijven zijn altijd de dupe, zie ook het rookverbod, de kleine kroegjes gingen toen de pijp uit (hehe, leuke woordspeling)

ATN-Networks
06/01/09, 23:34
Wij zijn op zich zelf geen tegenstander van de verhoging daar wij door het aantal transacties op kwartaalbasis hier eigenlijk niets van merken. Ondanks dit heb ik wel begrip voor de kleine partijen al ben ik van mening dat een SIDN deelnemer de prijsverhoging van maximaal 200 euro per jaar wel zal moeten kunnen dragen zonder in problemen te komen. Indien zei hierdoor wel in problemen komt is er naar mijn mening voorafgaande aan de verhoging al wat mis met de continuïteit van het bedrijf.

Met de kortingsregeling voorzie ik overigens wel problemen doordat er partijen zijn welke nu hun .nl domeinen aanbieden tegen een jaarlijkse prijs welke onder de inkoopprijs van de kleine deelnemer zit. Ik ben van mening dat hierbij wel bekeken moet worden of het mogelijk is om hier wat aan te doen.

TCM
07/01/09, 00:41
Wat is eigenlijks de status van de petitie... Gaat er nog iets gebeuren op korte termijn?

ATN-Networks
07/01/09, 01:13
Wat is eigenlijks de status van de petitie... Gaat er nog iets gebeuren op korte termijn?

Ik denk dat de petitie niet veel uit zal maken. SIDN is zeker van haar zaak en om hier wat tegen te doen heb je een flink aantal deelnemers nodig. Daar er meer dan 2000 deelnemers zijn is het erg moeilijk om een overgroot deel tot 1 dezelfde mening te krijgen.

Triloxigen
07/01/09, 12:12
Dat is een andere verwoording van dat SIDN koppig is en toch wel doet waar die zelf zin in heeft.