PDA

Bekijk Volledige Versie : Falende webserver, disks overzetten .... ?



TiMMiEJ
09/12/08, 14:43
We hebben op dit moment een webserver die nogal instabiel is. De server is een jaar of 5 oud (ja te oud, ik weet het).

Nu wil ik er een nieuwe server langszetten en de disks 1 op 1 overkopieeren. Kan ik na het overzetten van de data de nieuwe server aanzetten, utp insteken en vervolgens vrolijk verder draaien?

Ik heb geen idee wat er qua hardware in de oude server zit, de nieuwe zal een HP worden.

avanmessen
09/12/08, 14:48
Gaat het over een linux of windows based server ?

RedoX
09/12/08, 14:54
Denk niet dat het zo allemaal compatible met elkaar is. Het OS heeft natuurlijk drivers geladen om de hardware aan te sturen. Om veel troep en onnodige data te besparen zou ik je aanraden het OS opnieuw te installeren en alleen de data over te kopieren.

TiMMiEJ
09/12/08, 14:59
Gaat het over een linux of windows based server ?

Linux

Opnieuw installeren is geen optie.

Pirus
09/12/08, 15:14
is het een raid systeem, dan zou je 1 disk eruit kunnen halen en dan in je nieuwe servers stoppen als deze natuurlijk gelijk zijn.

avanmessen
09/12/08, 15:49
Linux kan met verandering van hardware overweg.
Nu ja, als je met een software RAID zit en op een
nieuwe HP server met hardware RAID wil draaien ...

:nono:

Echt eens checken naar wat je momenteel hebt !

DiedX
09/12/08, 16:16
is het een raid systeem, dan zou je 1 disk eruit kunnen halen en dan in je nieuwe servers stoppen als deze natuurlijk gelijk zijn.

Uitgaande van software-RAID (md-devices dus!) wel ja. Of dd?

TiMMiEJ
09/12/08, 17:31
Raid-1, 2 scsi disks. Bedoeling is er een over te kopieeren naar een SATA disk en vervolgens in de nieuwe server hangen.

Freezer
09/12/08, 17:40
Acronis True Image of Disk Clone proberen? Van de oude server een image maken, en op de nieuwe server installen en vingers crossed of het werkt. Zoja, lucky you. Zonee fresh install.

TiMMiEJ
09/12/08, 18:41
Acronis True Image of Disk Clone proberen? Van de oude server een image maken, en op de nieuwe server installen en vingers crossed of het werkt. Zoja, lucky you. Zonee fresh install.

Zoiets had ik ook in gedachten, maar wil eigenlijk wat meer zekerheid. We gaan het een keer proberen en we zien wel waar we uitkomen.

Thnx voor het meedenken. Oude server draait trouwens op RedHat 7.3.

avanmessen
09/12/08, 23:57
Met zo' n oude release heb ik wel mijn twijfels
omtrent hardware ondersteuning, in ieder geval
good luck en laat ons iets weten, ben benieuwd.

:thumbup:

Freezer
10/12/08, 00:19
Om nog even meer mee te denken, oude server imagen, eventueel converteren naar xen/vm file en inladen in je virtuele omgeving. Grotere kans op eventueel succes.

frajaweb
10/12/08, 00:51
Geachte TiMMiEJ,

De optie van Freezer is inderdaad een van de makkelijkste manieren om het te bewerkstelligen. In dit geval ontkom je er waarschijnlijk niet aan dat de server gedurende het kopiƫren tijdelijk uit moet.

Ergens tijdelijk een VMware ESXi of VMWare server opzetten en kopiƫren maar. Vragen effe PM'en.

TiMMiEJ
11/12/08, 10:50
Dat is een goed idee, helemaal niet aan gedacht. Dat de server tijdelijk uit de lucht is voor het imagen lijkt me logisch, zulke werkzaamheden gaan we dan ook niet overdag uitvoeren.

Ik hou jullie op de hoogte.

_HB_
11/12/08, 12:03
Krijg je dan geen problemen met RedHat en de virtuele hardware van VMWare? Want zijn er nog drivers voor die oudere kernels?