PDA

Bekijk Volledige Versie : Mathematica Player pro op host



P tèr
08/12/08, 20:09
Hallo,
ik wil een site maken waar Mathematica Player Pro op geinstalleerd wordt. Dat is een rekenintensief programma (zie www.wolfram.com bij products). Op mijn Mac gebruik ik 2Gb RAM. Ik denk daarbij ook aan 500Mb HD en maximaal 1000Gb traffic.
Ik heb nog 'n tweede optie: TOMCAT+WebMathematica (zie ook op de site). Dat is ongeveer 100Mb, eveneens rekenintensief.
Ik wil advies vragen over de 2Gb RAM en over het plaatsen van programma's zoals TOMCAT.
Hoe kan ik het beste een provider uitzoeken met die eisen als achtergrond?
Is webhosting een optie?
met vriendelijke groeten,
P tèr

bvankuik
08/12/08, 21:21
Eerst over Mathematica Player Pro. Dit is een desktop applicatie en deze kan niet 'geinstalleerd' worden op een website.

Webhosting is wel een optie voor de combinatie van Tomcat/WebMathematica, maar niet op een zogenaamde shared hosting omgeving. Je zult met je software de performance van andere websites teveel beinvloeden.

Ik ben een groot voorstander van virtualisatie (redenen mogen duidelijk zijn...). Ben je thuis in het beheer van een BSD/Linux machine? Neem een flinke unmanaged virtual private server. Zoniet; neem dan een managed virtual private server. Tomcat is geen probleem op zo'n server, want daar is dan ruimte voor qua CPU en geheugen.

Echter in die prijsklasse kom je bij de goedkope dedicated servers (d.w.z. eigen servers). Dat is ook het overwegen waard, het is ook een kwestie van smaak.

P tèr
08/12/08, 21:53
Hallo BvanKuik,
bedankt. Ik ga 'ns kijken bij de mogelijkheden die je noemt.
P tèr