PDA

Bekijk Volledige Versie : Verandering van server



rochtus
06/12/08, 14:43
Beste,

Ik heb onlangs een server verwisseld naar een nieuwe... Nu kan het ook zijn dat voor sommige dns servers, het ip nog niet is upgedated?? Hoe moet ik daar voor zorgen? Hoe kan ik weten wanneer Wanneer zouden alle DNS records up to date zouden moeten zijn ?
thanks!

SF-Jeroen
06/12/08, 14:59
Gewoon wachten...voor USA is dit meestal instant, maar voor andere landen kan het een poosje duren (paar uur)

oehTie
06/12/08, 15:22
Veel servers in nederland hanteren nog altijd 24 uur.... irritant maar helaas de enige optie is wachten.

BramuS
06/12/08, 15:53
Nu te laat, maar volgende keer misschien de oude server nog even aan laten staan en de nieuwe er langs draaien, dan is de oude server nog bereikbaar voor de oude DNS records die nog naar het oude IP verwijzen.

davhog
06/12/08, 17:06
Nu te laat, maar volgende keer misschien de oude server nog even aan laten staan en de nieuwe er langs draaien, dan is de oude server nog bereikbaar voor de oude DNS records die nog naar het oude IP verwijzen.

En dan het liefst op de oude server een tooltje als 'balance' draaien die al het verkeer doorpompt naar de nieuwe server. Je kunt de oude server dan mooi in de gaten houden en pas weg halen als er helemaal geen verkeer meer overheen loopt....