PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS Intern andere server



pcarjan
06/12/08, 00:53
Beste allen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een domeinnaam via transip.
Deze verwijst naar mijn externe ipadres.
Via poort 80(port forwarding) komt hij dan uit op mijn interne ip-adres (192.168.2.99).

Ik krijg dan standaard de website te zien die draait in die localhost dit werkt nog allemaal perfect.

Nu heb ik DNS geinstalleerd en heb ik een forward domein lookup zone gemaakt.
Want ik wil graag dan dpf.mijndomein.nl wordt doorverwezen naar 192.168.2.250.
Dit heb ik ingesteld in de DNS server.

Wanneer ik inlog op 192.168.2.99 werkt het wel. www.arjanpc.nl gaat naar 192.168.2.99 en dpf.arjanpc.nl gaat naar 192.168.2.250.

Wanneer ik vanaf andere pc in netwerk of buiten netwerk inlogt blijf ik bij dpf.arjanpc.nl de standaard page zien in 192.168.2.99.

Hoe kan ik zorgen dat alleen dat subdomein door wordt verwezen naar 192.168.2.250 ?.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Arjan Marsman

gjtje
06/12/08, 03:47
Van buiten wordt moeilijk, je router zou dan a.d.h.v. de host moeten zien naar welke PC het moet worden doorgestuurd, en dat zal niet kunnen. Het enige dat zou kunnen is wanneer je 2 IP adressen van je provider hebt, sommige routers kunnen dit aan.

Als alle PC's binnen het netwerk diezelfde server als DNS server gebruiken zou het intern wel goed moeten gaan.

ju5t
06/12/08, 11:21
Kun je niet forwarden met iptables op basis van hostname? Ik ben geen ster met iptables, maar volgens mij moet je met de -d parameter toch op hostname kunnen filteren?

Dan zul je alleen wel een router of servertje neer moeten zetten met iptables.

Edit: zie nu pas dat het Windows is. Dan durf ik het zo niet te zeggen.