PDA

Bekijk Volledige Versie : kodiak: crossplatform esxi management?



nzyme
05/12/08, 22:37
ik kom net deze tegen in mijn quest naar een Linux manier om m'n ESXi server te beheren:

http://www.yellow-bricks.com/2008/09/30/bluebears-kodiak-whats-all-the-fuss-about/
http://www.bluebearllc.net/kodiak/

De beta is alleen invite-only.

Is er iemand die ervaring heeft met dit pakket en wellicht invites kan doen?

bakkerl
05/12/08, 22:41
de meeste basis functies kan het nog niet als ik het zo mag lezen..

So now what, what can we do with Kodiak? Well to be honest, not that much at this moment. Power Off and Power On a VM works fine, but that’s about it for now. I can’t edit any config settings, I can’t do vmotion, I can’t add or remove a VM, I can open a console to the VM but there’s no response or whatsoever.

nzyme
05/12/08, 22:42
klopt, las ik ook net, maar dat bericht is van 30 sept. dus wellicht zijn er inmiddels wat nieuwe features beschikbaar gekomen...

bakkerl
05/12/08, 22:52
jammer dat ze dat dan nog niet op de site hebben gezet. Maar verder doe ik vmware only dus zal niet zo snel positief zijn over andere pakketten ;)

nzyme
05/12/08, 22:56
true, maar ik zit op linux desktop en gezien de linux VIclient nog even op zich laat wachten moet ik dus even iets hebben.

Randy
05/12/08, 22:59
Dit is inderdaad wel eens een probleem waar ik tegen aan loop. Een van m'n medewerkers werkt altijd op een Mac. Voor hem heb ik dan ook maar een gehoste werkplek aangemaakt op een gehoste XP omgeving, zodat die via Terminal Services toch nog dingen kan doen. Iemand de VI client al in WINE geprobeerd?

bakkerl
05/12/08, 23:01
true, maar ik zit op linux desktop en gezien de linux VIclient nog even op zich laat wachten moet ik dus even iets hebben.
Zolang de VMware Infrastructure Server ook al op windows moet draaien is die windows host geen probleem. En een RDP client is er ook voor linux.

nzyme
05/12/08, 23:59
Iemand de VI client al in WINE geprobeerd?

uiteraard, en dat werkt dus niet

bakkerl
16/12/08, 14:35
@nzyme
Ben je nog opzoek naar een invite? Zoja, laat me dan even je email adres weten..

Randy
16/12/08, 21:46
Lennard, yes...

phreak
16/12/08, 22:37
Het connecten naar een enkele server gaat prima, al oogt de interface wat vreemd, en je hebt niet alle functionaliteit die je gewend bent in VI.

Nadeel ook is dat het me niet lukt om naar een VC te connecten, hij blijft dat gewoon hangen.

Xaroth
06/01/09, 17:12
Dit is inderdaad wel eens een probleem waar ik tegen aan loop. Een van m'n medewerkers werkt altijd op een Mac. Voor hem heb ik dan ook maar een gehoste werkplek aangemaakt op een gehoste XP omgeving, zodat die via Terminal Services toch nog dingen kan doen. Iemand de VI client al in WINE geprobeerd?

VMWare Fusion of iets dergelijks werkt weer wel bij de mac... heb al vaak genoeg achter een mac op de VI client gezeten zonder een terminal sessie te gebruiken

Randy
06/01/09, 17:32
Inmiddels gebruik ik TS Webaccess op WS2008 om applicaties te virtualiseren, zodat ze ook via de Mac te bereiken zijn (Citrix style).

bakkerl
06/01/09, 18:41
Nadeel ook is dat het me niet lukt om naar een VC te connecten, hij blijft dat gewoon hangen.

Ik ben gestopt nadat die voor de 50ste keer om de bevesting van de cert begon te vragen. Er staat wel in de faq een bypass, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen.

VinceSTM
06/01/09, 18:53
Ik heb nergens last van, heb overal een legaal cert voor..

Spyder01
31/01/09, 01:40
Iemand hier nog een invite over? Sta al geruime tijd op de wachtlijst, maar schiet niet op.

dennis0162
31/01/09, 02:10
Hier ook graag een invite:)