PDA

Bekijk Volledige Versie : aanpassen named.config



rdanjel
04/12/08, 13:57
Ik moet de recursion instellen op mijn eigen server. Ik heb een eigen server bij Leaseweb met DirectAdmin.

Ik moet het volgende wijzigen:
recursion no;

ik weet ook dat ik dit moet doen in named.conf maar ik zou niet weten waar ik dit bestandje kan vinden in directadmin.
In File Editor zag ik wel wat conf bestanden maar niet de named.conf.

Wie o wie kan mij helpen?

groenleer
04/12/08, 15:00
recursion no staat in je named.conf.options

deze is terug te vinden in /etc/bind afaik!

Randy
04/12/08, 15:05
In je /etc, tenzij je named in een chroot/jail draait. Dan zul je moeten zoeken in /var/named/etc.

rdanjel
04/12/08, 15:27
recursion no staat in je named.conf.options

deze is terug te vinden in /etc/bind afaik!

En waar vind ik dat in DirectAdmin

Spyder01
04/12/08, 15:42
En waar vind ik dat in DirectAdmin

Niet...

Makkelijkste is met putty o.i.d. een SSH connectie met de server te maken. Althans, ik neem aan dat het je eigen VPS / Dedi / Colo bak is.

Randy
04/12/08, 15:42
En waar vind ik dat in DirectAdmin

OMGWTFBBQ...

Je zou kunnen proberen als admin in te logen. Kies file-editor en kijk of named.conf hierin staat. Al geef ik je weinig kans...

Cakkie
04/12/08, 15:53
niet, je moet dat via ssh doen.

Je kan het eventueel ook doen via de text editor van direct admin (admin tools > text editor). Maar dan moet je wel eerst de file toevoegen aan edit_files.txt (dit kan je wel doen via diezelfde text editor van direct admin)

rdanjel
04/12/08, 16:01
OMGWTFBBQ...

Je zou kunnen proberen als admin in te logen. Kies file-editor en kijk of named.conf hierin staat. Al geef ik je weinig kans...

Die staat er ook niet tussen, zoals ik al zei in me begin post.
van SSH heb ik geen verstand, dus ik maar iemand zoeken die het wel kan of het maar laten zitten.

Cakkie
04/12/08, 16:08
In de file editor staat wel het bestand /usr/local/directadmin/data/templates/edit_files.txt

je kan aan die file een lijntje toevoegen:
/etc/bind/named.conf.options=user=root&group=root&permission=644

Als je dat gedaan hebt zal named.conf.options wel in de lijst staan, zodat je die kan editeren met de text editor.

rdanjel
04/12/08, 16:12
/usr/local/directadmin/data/admin/ip_blacklist=user=root&group=root&permission=644
/usr/local/directadmin/data/admin/ip_whitelist=user=root&group=root&permission=644
/etc/ssh/sshd_config=user=root&group=root&permission=644&secure=yes
/etc/httpd/conf/httpd.conf=user=root&group=root&permission=644
/usr/local/lib/php.ini=user=root&group=root&permission=644
/etc/exim.conf=user=root&group=root&permission=644
/etc/proftpd.conf=user=root&group=root&permission=644
/etc/hosts.allow=user=root&group=root&permission=644
/etc/hosts.deny=user=root&group=root&permission=644
/etc/proftpd.vhosts.conf=user=root&group=root&permission=644
/usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf=user=diradmin&group=diradmin&permission=600&secure=yes
/usr/local/directadmin/data/templates/edit_files.txt=user=root&group=root&permission=644&secure=yes
/etc/bind/named.conf.options=user=root&group=root&permission=644

Hij laat hem daarna niet in de lijst zien.

Cakkie
04/12/08, 16:25
Staat er effectief een spatie tussen permission en =664? If so, haal die dan eens even weg. (hoewel ik net getest heb en het zou in weze niet mogen uitmaken)

Zie screenshot, zo zie het er bij mij uit...

rdanjel
04/12/08, 16:27
heb ook geprobeerd zonder spatie. Maar heb het nu zelfs gepresteerd om de hele ed_files.txt te laten verdwijnen :-S

rdanjel
04/12/08, 17:11
opgelost, super bedankt "Cakkie"