PDA

Bekijk Volledige Versie : CentOS, verhogen van Max filedescriptors



Hiemstra
04/12/08, 13:04
Goedemiddag :)

Vorige week had ik een storing met een server, wat blijkt dat de server overbelast of te vol was met klanten

Er draaien maar +/- 200 klanten op de server, en Apache wou niet starten omdat hij de 'too many open files' of 'could not open transfer log file' melding gaf.

Nu ben ik er achter gekomen dat het te maken heeft met Max Filedescriptors (ulimit).

Die heb ik opgeschroeft, maar nog steeds verhelpt dit niet het probleem, nu heb ik hier en daar gelezen dat er nog een aantal statische waardes in een aantal configs staan. Maar weet ik niet precies waar deze zijn

Ik kwam ook de volgende topic tegen:
http://www.cs.uwaterloo.ca/~brecht/servers/openfiles.html

Maar volgens mij is het niet van toepassing op mijn probleem

Ook heb ik gezocht op het forum van DirectAdmin maar daar wordt er niets over gepost :(

Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Ik draai CentOS icm. DirectAdmin, Apache2

Webroy
04/12/08, 17:01
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.techiesabode.com/article/read_article_w.php?article_id=2

Heb je ook niet toevallig Max Client connections in je error log staan?

Zet anders is een server-status open en kijk via welke website/ip de meeste aanvragen komen.

bakkerl
04/12/08, 17:17
En welk deel van de vraag is niet met google te vinden?

Genoeg hits op 'ulimit centos' om te vinden dat je /etc/sysctl.conf en /etc/securitty/limits.conf moet aanpassen...

rune
08/12/08, 18:02
Een beetje klooien met je ulimits is allemaal wel leuk en aardig, maar je moet eens kijken waarom er nu eigenlijk zoveel filedescriptors geopend worden.
Met een beetje reeele apache instellingen, zou het allemaal goed moeten gaan.

Bij mijn weten heb je default 1024 open files per sessie. (Dus dat is niet totaal op je systeem).

Kijk eens of er niet een of ander PHP (of iets anders) script op je systeem is wat per ongeluk bestanden opent in een loopje.

als je het spul up krijgt, voer eens een 'lsof' uit.

Mikey
08/12/08, 18:51
Een beetje klooien met je ulimits is allemaal wel leuk en aardig, maar je moet eens kijken waarom er nu eigenlijk zoveel filedescriptors geopend worden.
Met een beetje reeele apache instellingen, zou het allemaal goed moeten gaan.

Bij mijn weten heb je default 1024 open files per sessie. (Dus dat is niet totaal op je systeem).

Kijk eens of er niet een of ander PHP (of iets anders) script op je systeem is wat per ongeluk bestanden opent in een loopje.

als je het spul up krijgt, voer eens een 'lsof' uit.


Een apache config met een hele hoop include en log settings zit zo op de 1024. Een 64bits machine is standaard al unlimited.

Hiemstra
10/12/08, 10:46
Het hele verhaal met ulimit snap ik wel, die heb ik ook al omhoog geschroeft maar dat maakt nog niets uit omdat er een aantal statische waardes in de apache verwerkt zijn.

Ik heb gehoord dat ik het e.e.a opnieuw moet compilen

De installatie is verder bijna standaard, dus ik ga er van uit dat het met configuraties ook wel goed zit (DirectAdmin)

Wél weet ik dat iedere vhost +/- 3 logfiles heeft

Is er dan niemand die dit zelfde probleem heeft gehad?

Op het moment dat ik nu een nieuwe klant toevoeg, crasht apache en geeft segmentation faults. als ik user verwijder, start hij weer op