PDA

Bekijk Volledige Versie : Redundant server mogelijk met MS ACCESS DB's ?



janwillem
02/12/08, 09:24
Hoi,

Middels een load balancer zou ik 2 windows 2003 servers redundant willen opstellen. Ik ben er alleen niet zeker van hoe ik de databases van Ms Access synchroon kan houden. Iemand enig idee ?

MediaServe
02/12/08, 11:09
Je kunt bestanden repliceren met Windows over het netwerk. Zorg dat je minimaal Windows Server 2003 R2 gebruikt. Je kunt folders repliceren over twee of meerdere servers met DFS Manager (Distributed File System).

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc737358.aspx

Voor replicatie van SQL zou ik eigenlijk eerder MySQL of MSSQL te gebruiken.

janwillem
02/12/08, 11:23
het gaat eigenlijk om een webserver met klantdatabases in Access. Ik wil dus ervoor zorgen dat de gehele server redundant wordt, ook de klantdatabases. (+/- 200MS ACCESS DB's)

Ik denk dat de door jou genoemde oplossing daarvoor niet werkt of heb ik dat mis?

bakkerl
02/12/08, 11:37
Wat wil je uiteindelijk bereiken door de servers redunant op te stellen?
Wil je een load verdeling over meerdere servers hebben of wil je een hogere beschikbaarheid bereiken?

janwillem
02/12/08, 11:42
Het gaat hier puur om een hogere beschikbaarheid.

bakkerl
02/12/08, 11:49
Het gaat hier puur om een hogere beschikbaarheid.

Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een partij die een volledige Virtuele omgeving kan bieden met HA en DRS (VMware mogelijkheden, bij andere virtualisatie producten zal het wel een ander naampje hebben).

Een MSAccess database op meerdere machines synchroon te houden is bijna niet te doen. Je zit dan alleen (waarschijnlijk) met een maandelijkse reboot van je systeem vanwege de maandelijke microsoft updates.

MediaServe
02/12/08, 12:31
het gaat eigenlijk om een webserver met klantdatabases in Access. Ik wil dus ervoor zorgen dat de gehele server redundant wordt, ook de klantdatabases. (+/- 200MS ACCESS DB's)

Ik denk dat de door jou genoemde oplossing daarvoor niet werkt of heb ik dat mis?

Aangezien het puur om hoge beschikbaarheid gaat is dat geen enkel probleem. Ik zou alleen zelfs nog adviseren om Windows Server 2008 te gebruiken, in verband met onder andere de shared configuration van IIS 7.0. Dit maakt de gehele configuratie wat gemakkelijker.

Je hebt de bestanden van de websites vaak onder één folder op de server staan, deze hele folder kun je repliceren naar een tweede server in hetzelfde subnet. Met NLB kun je de loadbalancing regelen zodat de fallback server het IP overneemt wanneer het nodig is. Dit gaat met behulp van een heartbeart waardoor de maximale downtime nooit meer een paar seconden hoeft te zijn.

http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/high-availability.aspx

janwillem
02/12/08, 13:30
Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga het doorlezen.. Vooral de laatste

cj0
06/12/08, 22:03
Dit repliceren gaat mislukken zodra het een active-active opstelling. Als er op twee machines tegelijkertijd geschreven gaat worden naar de database, wat nogal snel gebeurt bij het openen van een Access database, zijn er aan twee zijdes wijzigingen en welk bestandsversie dient dan overschreven te worden?

Randy
07/12/08, 00:26
Is je (web)applicatie makkelijk om te bouwen naar SQL? Dat zou het eea makkelijker - en sneller - maken?

JanSmit
07/12/08, 09:56
Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga het doorlezen.. Vooral de laatste


denk een goede optie. Deze optie synct per byte en niet iedere keer het gehele bestand. schilt weer verkeer ;)

Su6

Jan

janwillem
07/12/08, 11:36
Is je (web)applicatie makkelijk om te bouwen naar SQL? Dat zou het eea makkelijker - en sneller - maken?

Ja dat is nu juist het probleem. Als het mijn applicaties waren had zoiets gekund, maar het zijn allemaal klantdatabases.