PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostname STMP in mail headers



Ohren
28/11/08, 12:00
Wanneer ik via Swiftmailer een mail stuur vanuit een script komt ie altijd in de junk van hotmail terecht.

Wat heb ik al gedaan om dit op te lossen?
- zowel plain als html inhoud versturen
- mailadres waarmee ik verstuur bestaat ook fysiek
- SPF record aangemaakt op de server
- reverse DNS werkt goed

Ik heb het vermoeden dat mijn server zich verkeerd indentificeerd, in de header van de mail zie ik bv staan:

Received: from localhost (HELO ?83.149.82.141?) (127.0.0.1) by localhost with SMTP; 28 Nov 2008 11:57:43 +0100

Iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn dat deze in de junk komt en/of wat ik nog meer zou kunnen testen en wijzigen?

Thx!

groenleer
28/11/08, 12:17
Zoek eens op het forum.
Er zijn al legio topics geweest over Hotmail problemen en het verzenden naar hotmail.

Veelal komt het er op neer dat je reverse adres afwijkt,
je geen spf records hebt
je mailt vanaf een server die niet in je spf records voor komt.
je een dynamisch ip hebt waar je vanaf mailt.
(of een deel of mix van bovenstaande).


Wanneer ik via Swiftmailer een mail stuur vanuit een script komt ie altijd in de junk van hotmail terecht.

Wat heb ik al gedaan om dit op te lossen?
- zowel plain als html inhoud versturen
- mailadres waarmee ik verstuur bestaat ook fysiek
- SPF record aangemaakt op de server
- reverse DNS werkt goed

Ik heb het vermoeden dat mijn server zich verkeerd indentificeerd, in de header van de mail zie ik bv staan:

Received: from localhost (HELO ?83.149.82.141?) (127.0.0.1) by localhost with SMTP; 28 Nov 2008 11:57:43 +0100

Iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn dat deze in de junk komt en/of wat ik nog meer zou kunnen testen en wijzigen?

Thx!

Ohren
28/11/08, 12:20
Zoek eens op het forum.
Er zijn al legio topics geweest over Hotmail problemen en het verzenden naar hotmail.

Veelal komt het er op neer dat je reverse adres afwijkt,
je geen spf records hebt
je mailt vanaf een server die niet in je spf records voor komt.
je een dynamisch ip hebt waar je vanaf mailt.
(of een deel of mix van bovenstaande).

Ik heb gezocht en alle dingen die je opnoemt zijn niet van toepassing bij mij, deze staan goed.

host3000
28/11/08, 12:28
Ik heb gezocht en alle dingen die je opnoemt zijn niet van toepassing bij mij, deze staan goed.

Dit is de reverse:

141.82.149.83.in-addr.arpa. 86400 IN PTR killzonegame.cust-sbp.mihosnet.com

Ik zie die hostname nergens staan. Dus het kan niet dat alles van groenleer nagelopen is....

Ohren
28/11/08, 12:34
Dit is de reverse:

141.82.149.83.in-addr.arpa. 86400 IN PTR killzonegame.cust-sbp.mihosnet.com

Ik zie die hostname nergens staan. Dus het kan niet dat alles van groenleer nagelopen is....

Ik ging ervan uit dat killzonegame.cust-sbp.mihosnet.com de hostname is aangezien de server onder die naam in het netwerk hangt..

host3000
28/11/08, 12:38
Ik ging ervan uit dat killzonegame.cust-sbp.mihosnet.com de hostname is aangezien de server onder die naam in het netwerk hangt..

Het gaat er niet om wat de hostname van de server is, maar met welke hostname de smtp deamon zich meldt bij de ontvanger....

Ohren
28/11/08, 12:46
Het gaat er niet om wat de hostname van de server is, maar met welke hostname de smtp deamon zich meldt bij de ontvanger....

Mijn vraag is nu: hoe en waar kan ik de juiste hostname instellen zodat die reverse dns check goed gaat? Gebruik FreeBSD icm Plesk.

host3000
28/11/08, 12:52
Mijn vraag is nu: hoe en waar kan ik de juiste hostname instellen zodat die reverse dns check goed gaat? Gebruik FreeBSD icm Plesk.

Pff, je mag ook wel zelf wat doen...


Identify Yourself

When you start Swift, the second parameter is typically ignored by end-users. This is the identity of your web server. By default Swift will take your IP address and create an IP literal representation of it (i.e. [1.2.3.4] if your IP is 1.2.3.4). Your identity should not be spoofed or you’ll not only be blocked as spam, but you’ll also risk being blacklisted. 1.2.3.4 is NOT valid identity, but [1.2.3.4] is. You can choose to use a fully qualified domain name (FQDN) such as example.com, but just make sure the domain exists and that you are indeed sending from that domain.

$swift = new Swift($connection, "[1.2.3.4]");

Unfortunately, some mail servers are misconfigured and when they relay mail they identify themselves as localhost or localhost.localdomain (or some other misconfigured name). This results in being blacklisted in the long run. Check your mail server configuration has the primary hostname set correctly and also check that /etc/hosts has the FQDN of your server listed before “localhost” for the 127.0.0.1 address.

http://swiftmailer.org/wikidocs/v3/tips/spam

Ohren
28/11/08, 12:55
Pff, je mag ook wel zelf wat doen...

http://swiftmailer.org/wikidocs/v3/tips/spam

Als je geen zin hebt om te helpen reageer dan niet aub.

Dit heb ik beiden al doorgevoerd.