PDA

Bekijk Volledige Versie : Overschrijving giro -> fortis ?



Erik H.
28/11/08, 11:36
Goedemorgen,

Er moet toch iemand ervaring hebben met een overboeking van giro naar Fortis ?
Case: gistermiddag 14.00 uur een geldbedrag overgemaakt van onze giro naar een Fortis rekening (in Nederland). Geld staat er nu nog niet op.

Iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren ? Volgens de Postbank maken zij het dezelfde dag nog over naar de Fortis .....

fwv-webhosting
28/11/08, 11:50
Sommige banken houden het geld wel eens langer vast is mijn ervaring. Dat het direct van je rekening is wil niet zeggen dat het direct op de tegenrekening staat.

Mijn ervaring is van giro naar bank minimaal 2 dagen. Het is wel jammer dat banken daar nog even rente over willen meepakken over de rug van een klant.

Tim.Bracquez
28/11/08, 11:53
als je naar een fortis in Belgiƫ laat overschrijven kan het soms gebeuren dat het geld 2 weken 'zoek' is. Al meermaals voorgehad...

Erik H.
28/11/08, 11:56
Wat ik dan niet snap: als ik 's avonds om 22.00 uur geld overmaak van giro naar de ABN Amro staat het er in de ochtend om 7 uur al op. Waarom zit hier toch totaal geen logica in ?

Tim.Bracquez
28/11/08, 11:59
Wat ik dan niet snap: als ik 's avonds om 22.00 uur geld overmaak van giro naar de ABN Amro staat het er in de ochtend om 7 uur al op. Waarom zit hier toch totaal geen logica in ?

Hier in Belgiƫ van KBC naar KBC duurt soms ook even, en soms (vooral 's avonds na 23uur) is / was dit 'live'

fwv-webhosting
28/11/08, 12:05
Beste TS,

Klaag eens bij de bank/girocentrale. Ik vermoed dat banken ieder eigen afspraken heeft wat betreft de stortingen.

Bakker ICT
28/11/08, 12:17
Ik stort redelijk vaak geld van postbank richting fortis, kan me niet herinneren dat het een keer langer dan 1 dag heeft geduurd, meestal sneller.

maxnet
28/11/08, 16:03
Hebben wel meer banken een handje in.

En ook nadat het bijgeschreven is, en zichtbaar op je rekening staat, gaan ze creatief om met de valuteringsdatum.
Er loopt momenteel zelfs een rechtzaak tegen ABN over: http://www.bankrenteterug.nl/