PDA

Bekijk Volledige Versie : VMWare ESXi



GuusDeGraeve
26/11/08, 13:50
Hoi,

Wij zitten met een eigenaardig feit met onze VMWare ESXi server.

We hebben er een vps op lopen die unlimited resources zou moeten hebben. Toch loopt deze vps traag en soms met load averages die oplopen tot meer dan 2 (FreeBSD 6.3).

Het lijkt dus dat deze vps heel wat cpu verbruikt en aan het maximale zit. Toch als wij in onze infrastructure kijken naar de cpu usage zien we dat de CPU amper in gebruik is.

Kan het zijn dat een besturingssysteem op een vps zichzelf een limiet geeft? Waardoor hij niet meer resources gaat gebruiken?

Alvast bedankt!

Pirus
26/11/08, 14:04
Staat de instelling van het os in de vmware machine goed?
(mocht je dat veranderen zou je wel moeten rebooten)

pierce
26/11/08, 14:08
Staat de vm in een resource pool?
VMware tools geinstalleerd?

CPU is meestal niet het probleem, geheugen wel.
Het kan goed zijn dat de machine staat de swappen op je VMFS.

GuusDeGraeve
26/11/08, 14:17
Staat de vm in een resource pool?
VMware tools geinstalleerd?

CPU is meestal niet het probleem, geheugen wel.
Het kan goed zijn dat de machine staat de swappen op je VMFS.
de VM staat in een resource pool met unlimited resources, heb hem daar ook al eens uitgehaald maar dit heeft hetzelfde effect.

VMware tools is niet geinstalleerd, heeft dit gevolgen voor performance? Ik dacht dat dit alleen wat meer configuratie opties gaf voor de vps zelf in de infrastructure client?


Staat de instelling van het os in de vmware machine goed?
(mocht je dat veranderen zou je wel moeten rebooten)

Welke instellingen bedoel je dan precies?

pierce
26/11/08, 14:28
de VM staat in een resource pool met unlimited resources, heb hem daar ook al eens uitgehaald maar dit heeft hetzelfde effect.

VMware tools is niet geinstalleerd, heeft dit gevolgen voor performance? Ik dacht dat dit alleen wat meer configuratie opties gaf voor de vps zelf in de infrastructure client?



vmware tools omvat device drivers die over het algemeen beter samenwerken met de hypervisor en zo efficienter met de system resources omgaan. Ook wordt er memory ballooning toegepast.

Pirus
26/11/08, 14:37
Edit settings op de vm.
Tabblad Options.
General Options , Guest Operating Sytem : daarin moet de juiste os in staan

hrodenburg
27/11/08, 20:19
Ik kan het mis hebben, maar ik heb altijd begrepen dat die vmware tools niet geheel onbelangrijk zijn, Ik zou kijken of ik deze in ieder geval kan installeren. Misschien lost dat het probleem al wel op.