PDA

Bekijk Volledige Versie : schrijfrechten en iis



coppess
25/11/08, 16:54
hey!

na een tijd lang met apache en co te hebben gewerkt (wat ik overigens nog steeds doe en fijn vind) wil ik wel eens met iis proberen te werken. Na heel erg te wennen aan de manier van werken heb ik het toch voor elkaar gekregen om mysql, php en plesk te installeren. Ik wilde starten met een joomla installatie om er even in te komen. Alles lukt, maar op het eind krijg ik de laatste pagina maar staat er helemaal bovenin :

Warning: file_put_contents(C:\Inetpub\vhosts\coppess.nl\htt pdocs\site\configuration.php) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in C:\Inetpub\vhosts\coppess.nl\httpdocs\site\install ation\installer\models\model.php on line 850

het lijkt mij dat hij geen schrijfrechten heeft dus ook geen config aan kan maken. Als ik zelf de config maak in het php bestandje werkt het wel.

hoe kan ik dus schrijfrechten geven aan iis zodat ik mijn joomla en andere installaties op een normale manier kan installeren?

alvast bedankt!

GlobalServe
25/11/08, 17:04
Je moet dat niet doen in IIS, maar via de verkenner van windows.

Je klikt met de rechtermuisknop op de map die je wilt veranderen, dan eigenschappen, beveiliging. Daar staat een IUSR_ user tussen, die moet de juist permitties hebben.

Edit: Je kan ook de plesk filemanager gebruiken om rechten op folders en mappen aan te passen.

coppess
25/11/08, 17:11
het werkt!
hartstikke bedankt!!!!!!!

weet je toevallig ook nog hoe je directories kan beveiligen net zoals bij htaccess in apache?

gjtje
25/11/08, 17:13
Met ACL, dus ook weer op fs niveau.

coppess
25/11/08, 17:17
waar kan ik ACL vinden?

gjtje
25/11/08, 18:16
Rechtermuis, properties, Security. ;)

coppess
25/11/08, 18:21
aha, misschien moet ik de volgende keer verder kijken dan mijn neus lang is :stupid:

bedankt!