PDA

Bekijk Volledige Versie : FTP correct en veilig instellen



Jelmer850i
24/11/08, 10:20
Momenteel heb ik een server draaien in een datacenter.
Echter probeer ik nu de FTP aan de praat te krijgen, met administrator zit ik er zo in. Maar om het voor de gebruikers toegankelijk te maken dien ik gebruikers aan te maken in de active directory ?
Klopt dat?
Maar kunnen ze dan feitelijk ook inloggen op mijn machine? Of kan ik het account blokkeren?

Kortom is hier een goeie simpele tutorial voor ?

Ik draai op Windows 2003 Web editie

Alvast bedankt.

Piwi-Web
24/11/08, 10:35
Waarom installeer je niet gewoon filezilla server ofzo?
Dan heb je geen last van de active directory etc. (als je die toch niet gebruikt)

Tim.Bracquez
24/11/08, 11:38
Normaal de gebruiker die kan aanmelden staat in de group 'Remote Desktop Users'
Eventueel bij uw local policy's kan u kijken naar 'Allow log on through Terminal Services' wie dat daar allemaal in staat... zolang die niet van die groep(en) zijn kunnen die niet aanmelden op de server

EDIT: 2008 server... hopelijk komt dit wat overeen...


Waarom installeer je niet gewoon filezilla server ofzo?
waarom iets apart instellen als die FTP voor hem voldoet...

NWO
08/12/08, 16:13
http://support.microsoft.com/kb/323384/nl

Als je helemaal veilig wilt zitten zet je de andere poorten dicht met een firewall.

Cakkie
08/12/08, 16:45
Een gebruiker zonder admin rechten kan niet zomaar inloggen via remote desktop (of op de server zelf moest hij daar toegang toe hebben).

Om hem toegang te geven tot de FTP moet je op Windows een gebruiker aanmaken (met IIS7 kan je dit ook binnen IIS doen, maar ik geloof nog niet voor FTP). Die gebruiker moet dan ook nog rechten hebben op de map die ingesteld is als ftproot. Elke gebruiker een eigen map geven is enkel mogelijk met een zogenaamde 'user isolated' ftp. Dat werkt wel goed, maar hij is redelijk picky over de locatie waar die map zich dan moet bevinden.