PDA

Bekijk Volledige Versie : Proftpd op mijn gameserver



dark1990
22/11/08, 13:27
Beste,

Graag zou ik wat hulp willen met proftpd. Het probleem is dat hij alles start etc.

Als ik connect naar de ftp standaard in de map : pub kom
Nu heb ik al lopen googlen maar daar kom je overal uit op

DefaultRoot ~

Maar dit werkt dus niet bij mij kan iemand mij helpen ?

Mvg

Kenneth
22/11/08, 14:06
waarschijnlijk geen username/password meegegeven tijdens inloggen?

Lijkt me trouwens ook iets voor een ander forum, niet echt gameserver specifiek.

Tim.Bracquez
22/11/08, 14:19
hoe zit je config in elkaar? PAM, config, mysql... authentication?
welke OS?

hier even kijken/zoeken: http://www.howtoforge.com/ (http://www.howtoforge.com/howtos/ftp)

daneZ
22/11/08, 15:22
Ik zocht even voor je rond, en vond de onderstaande link.

http://www.euronet.nl/users/erhnam/linux/proftpd/proftpd.html

Goed lezen, je komt er vanzelf uit!

Piwi-Web
23/11/08, 14:45
Toen ik nog aan gamehosting deed heb ik nooit proftpd gebruikt omdat het zo omslachtig was.
Ik gebruikte als vsftpd. Beetje de config tweaken en dan werkt alles naar behoren!

Desmond
23/11/08, 16:26
Piwi, ik wilde net aankaarten dat vsftpd een stuk makkeljik is, je bent me voor :)

Piwi-Web
23/11/08, 20:42
@Dark,
Wil je toch proftpd gebruiken installeer dan webmin, dan kan je er ook goed mee werken maar dan is het nog altijd omslachtig (veel te veel instellen!)
Vsftpd gebruikt gewoon de SSH gebruiker. Als je dus het command "useradd $naam" doet en dan "passwd $naam" dan kan je gewoon inloggen met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord :)

Ik hoop dat het je lukt!

WeServIT
23/11/08, 20:58
@Dark,
Wil je toch proftpd gebruiken installeer dan webmin, dan kan je er ook goed mee werken maar dan is het nog altijd omslachtig (veel te veel instellen!)
Vsftpd gebruikt gewoon de SSH gebruiker. Als je dus het command "useradd $naam" doet en dan "passwd $naam" dan kan je gewoon inloggen met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord :)

Ik hoop dat het je lukt!

Inderdaad, Vsftpd is heel handig om te instaleren, dus waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan :)?

Piwi-Web
23/11/08, 23:54
Zo zijn mensen nu altijd.

Waarom makkelijk als het moeilijk kan?

:ilovewht:

Tim.Bracquez
23/11/08, 23:56
proftpd gebruikt ook pam auth. hoor (default toch op red had based systemen, yum install proftpd; chkconfig proftpd on; service proftpd start; adduser -b /home/gameservers/server1 test; passwd test --> uit het hoofd)

gewoon user toevoegen met home map in de game server (man adduser)

uiteraard best in je user file zetten dat die niet mag inloggen op ssh

EDIT: hiernet op cleane machine getest ... werkt gewoon onmiddellijk zonder config aan te passen.

ilnee
24/11/08, 00:11
DefaultRoot ~

Maar dit werkt dus niet bij mij kan iemand mij helpen ?
ProFTPD al herstart?

Snap trouwens niet wat er zo ingewikkeld is aan ProFTPD. De documentatie laat ook weinig te raden over. Niet dat er iets mis is met vsftpd, maar waarom niet gewoon dit probleem oplossen?

Piwi-Web
24/11/08, 00:26
Omdat vsftpd gewoon makkelijker is en geen nadelen heeft vergeleken met proftpd?