PDA

Bekijk Volledige Versie : Server nodig voor stromende films



Denizz
17/11/08, 00:41
Hallo,

Ik ben het volgende van plan. Ik heb momenteel een website over de Tweede Wereldoorlog waarop o.a. films uit die tijd zijn te zien. Nu heb ik alles op Youtube staan, maar ik wil meer kunnen, zoals bvb tegen betaling een hogere kwaliteit versie te laten zien.

Nou is mijn vraag, is het mogelijk om voor een prijs van 15-20 euro per maand zo'n VPS of wat dan ook server te krijgen, of is dat toch echt te weinig voor mijn eisen. Ik heb opzich genoeg aan enkele GB schijfruimte, en de bandbreedte hoeft opzich ook geen vele terabytes te zijn. Ik peil hier gewoon om even te zien of dit mogelijk is, en me te verdiepen in eventuele aanbiedingen :).

Alvast bedankt.

Stewie
17/11/08, 01:08
Stromende films?
Let op dat je bij de gemiddelde VPS gelimiteerde resources hebt.

Triloxigen
17/11/08, 01:10
Met streaming media zul je veel dataverkeer gaan verstoken, ik denk dat het met 20GB heel snel tegen de limieten van een VPS aan komt.

Randy
17/11/08, 01:28
Met streaming media zul je veel dataverkeer gaan verstoken, ik denk dat het met 20GB heel snel tegen de limieten van een VPS aan komt.

Een _goede_ VPS host geeft gewoon een shared Gigabit uplink, bandbreedte zal het probleem niet zijn. Resources wel. In welk formaat wil je de video's aanbieden? Windows Media met DRM, Flash video, hoe wil je de betalingen afhandelen, etc. Allemaal dingen om eerst eens uit te zoeken voor je o zoek gaat naar een server, al denk ik dat je beter kunt zoeken naar een provider die dit als kant en klare oplossing kan aanbieden. Een server moet immers ook beheerd worden.

Denizz
17/11/08, 01:35
Het gaat in eerste instansie om films (de films zijn allemaal publiek domein overigens) die als flash worden aangeboden, in het H.264/AAC+ formaat. Ik probeer de films zo klein mogelijk te maken met een zo goed mogelijke kwaliteit, ikzelf kom altijd uit op 100mb per 20/25 minuten. Ik wilde het trouwens eerst gewoon 'gratis' aanbieden, daarom wilde ik niet al te hoge maandelijkse kosten hebben (en voor serverbegrippen weet ik dat dit vrij weinig geld is).

Ik praat hier over servers die ik gewoon met een controlepaneel thuis kan beheren, in feite bij een provider dus ;). Ik kreeg net al een pm binnen van dat ik eens bij dahhosting moet kijken, dat ga ik nu dus ook even bekijken.

Ik heb even een voorbeeldje van mijn site gehaald: http://denizz.110mb.com/sprungindenfeind.html (ik heb gewoon een domein, dit is om even te laten zien dat het van mij is ;)). Ik wil dus in feite een server hebben waar ik die films kan opslaan. Deze film heb ik in de 100mb limiet gepropt, maar het is gewoon te krap. Ik heb een stuk meer nodig.

Randy
17/11/08, 01:41
Ben benieuwd van wie je die PM gekregen hebt?

Ik zie een groot 'Nederland 3' logo. Ik wil je best verder helpen, maar ga vanzelfsprekend niet aan grootschalige auteursrechten-schending meewerken. Heb je dit geregeld?

Denizz
17/11/08, 01:48
Ik weet zeker dat er op deze oude films geen auteursrecht zit. Overigens is het grootste gedeelte van mijn films niet van televisie af, maar ik heb helaas geen andere online staan op mijn website.

Het grootste gedeelte van de films zijn films zoals dit: http://nl.youtube.com/watch?v=PSBPM1yAw-g

De PM is van 'Jethro'. Het was gewoon een pm om mij een beetje te helpen, ik noem het geen spam ofzo ;).

//edit: moderators zijn op de hoogte; we pluizen dit even uit. Rapporteren is niet meer nodig.

Triloxigen
17/11/08, 11:23
Een _goede_ VPS host geeft gewoon een shared Gigabit uplink

het ging mij meer om de combinatie van 20,- per maand ;)

Denizz
17/11/08, 16:35
Noot aan moderator: aangezien dit gewoon een goede pm met een mogelijkheid om een informatie in te winnen bij dahhosting vind ik niet dat die gebruiker gestraft dient te worden. Ik weet niet eens of hij wel van dahhosting zelf is namenlijk ;).

Excuus voor het nieuwe bericht, kon mijn eigen bericht niet meer aanpassen.

wonko
17/11/08, 16:39
Noot aan moderator: aangezien dit gewoon een goede pm met een mogelijkheid om een informatie in te winnen bij dahhosting vind ik niet dat die gebruiker gestraft dient te worden. Ik weet niet eens of hij wel van dahhosting zelf is namenlijk ;).


Wel, dat is heel nobel van u, maar wij zullen wel zorgen dat gebruikers de regels opvolgen. En eentje van die regels is nu net dat er niet via PM contact mag opgenomen worden om commerciƫle zaken aan te bieden. En al helemaal niet voor een bedrijf waar je zelf in werkzaam bent, of waar je belangen in hebt (en dat vermoeden we nu net).

Als hij een tip had, kon hij die evengoed hier neerzetten, in het topic, zodat iedereen die op zoek is naar streamingdiensten, die kan zien. De persoon zal echter vermoedelijk wel heel goed weten dat het promoten van eigen zaken niet toegelaten is...

Regels zijn er voor iedereen.

Denizz
17/11/08, 17:32
Dit draadje kan wat mij betreft dicht :). Ik heb namenlijk iets gedaan wat ik eigenlijk veel eerder zou moeten doen, het forum doorzoeken.... ik kwam toen QuickServers tegen, en hun kleinste server lijkt mij een goed aanbod :).

Tim.Bracquez
17/11/08, 17:51
Dit draadje kan wat mij betreft dicht :). Ik heb namenlijk iets gedaan wat ik eigenlijk veel eerder zou moeten doen, het forum doorzoeken.... ik kwam toen QuickServers tegen, en hun kleinste server lijkt mij een goed aanbod :).

lang leve de search van WHT !

Eventueel kan je ook in aanbiedingen gezocht iets plaatsen.
Als je niet zoveel van beheer en alles instellen afweet kan een managed server wel handig zijn, let wel op managed wilt niet altijd zeggen dat ze alles voor jou instellen (bepaalde dingen wel, anderen niet).

Of nog handiger, een host zoeken die dit gewoon als dienst aanbiedt per 'slot' of per blok dataverkeer