PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] Pentium 4 Server, 2U



douweh
16/11/08, 23:06
Beste,

Zoals in een ander topic van mij vermeld:

http://www.webhostingtalk.nl/hardware/143230-wat-mijn-server-waard.html

hebben wij een server over waar van we niet goed weten wat de specificaties zijn.

In bovenvermeld topic kunnen jullie vinden wat ik er al op los gelaten heb aan commando's.

Maar volgens mij kan ik met zekerheid concluderen dat ik een "Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz (3203.21-MHz 686-class CPU)" systeem heb met een 1024 MB RAM, en 2 harddisks van 150 GB?

Verder nodig te vermelden dat het een 2U kast is.

Die harddisks draaien nu in RAID-1 (software-based). Meer specificaties van dit systeem heb ik niet, maar wil het deze maand op gaan halen bij transip, en liefst door verkopen aan iemand die er nog wat mee kan...

De server mag weg tegen elk reeel bod. Probleem is dat ik dus zelf niet goed in kan schatten wat dit waard is, wij hebben er 749.00 euro voor betaald (ex btw.).

Graag willen wij deze server verkopen, die hem liefst in het datacentrum (van transip) al van ons overneemt... Wij moeten hem daar deze maand weg hebben. We willen de server volledig leeg opleveren, daar er voor ons wel gevoelige informatie op staat.

Iemand daar overigens nog tips voor, hoe we deze server zo simpel mogelijk 'veilig' leeg maken. Dus data keer overschrijven met nullen oid?

Dank van deze leek alvast!

JanSmit
17/11/08, 13:21
Aannemelijk is dat als je een server afschijft in 3 jaar deze na 3 jaar dus 0 euro waard zou zijn. Dit gaat natuurlijk niet geheel op, maar als de server 2 jaar oud is dan zou ie nu ongeveer max 250 euro opleveren. Waarschijnlijk wordt er eerst wat lager geboden.

Heb je toevallig nog wat foto's van de kast?

Gr

JAn

ps net even gegoogled en de tool van aevita beloofd dat de data nooit meer boven water komt nadat je de schijven daarmee hebt geformateerd. Mag de tool 15 dagen gebruiken en wellicht een optie. Zie linkje:

http://aevita-erase-hard-drive.aevita-software-ltd.qarchive.org/

SF-Jeroen
17/11/08, 17:44
Afschrijving is 5 jaar volgens de kvk hoor :)

Randy
17/11/08, 17:55
Afschrijving is 5 jaar volgens de kvk hoor :)

Pas sinds twee jaar, daarvoor 3 jaar tegen 10% restwaarde...

TS: Ik denk dat het belangrijk om te weten is welke hardware er gebruikt is, een servermoederbord of een desktopboord. Gezien de prijs en de behuizing, denk ik de laatste. De waarde is dan ook laag. De D-serie Pentium 4 processoren hebben nogal een hoog TDP (vermorgensopname). Kun je in je controlpanel bij TransIP eens kijken naar het stroomverbruik van de server, dus is ook wel makkelijk om te weten voor veel partijen.

JanSmit
18/11/08, 20:04
kan je trouwens niet gewoon aan transip vragen wat er allemaal inzit?

Gr

jan