PDA

Bekijk Volledige Versie : nameservers



Serveo
14/11/08, 17:46
Beste WHT'ers,

Wij zijn bezig met het zoeken naar een oplossing voor het vraagstuk.

Op dit moment zijn er een tweetal nameservers:

ns1.lll.nl op 123.123.123.123
ns2.lll.nl op 123.123.123.124

Nu is het de bedoeling om lll.nl te vervangen voor een andere naam bijvoorbeeld aaa.nl.

Wat is de beste manier om dit te doen zonder te gaan slepen met domeinen over servers heen en weer?

Wij dachten zelf om 2 nieuwe IP adressen te gebruiken en dan de huidige te laten voor wat ze zijn. Maar idealiter is het toch het fijnst om de huidige IP adressen te behouden.

Ik zie graag jullie technieken hiervoor tegemoet ;)

RobinJB
14/11/08, 17:52
Gewoon de juiste A records aanmaken, alle domeinen van DNS veranderen naar de goede servers, en dan de nameservers changen bij alle domeinen.

Serveo
14/11/08, 17:54
Gewoon de juiste A records aanmaken, alle domeinen van DNS veranderen naar de goede servers, en dan de nameservers changen bij alle domeinen.

Dan zul je in mijn visie toch een downtime hebben lijkt mij, tot de servers van SIDN zijn geüpdate?!

RobinJB
14/11/08, 17:58
Hoezo? Laat je de oude A records toch ook staan?

Serveo
14/11/08, 18:02
Ja die laten we staan maar de domeinen blijven allen op dezelfde server dus dan heb je problemen met de ns records.

dennis0162
14/11/08, 18:15
Ja die laten we staan maar de domeinen blijven allen op dezelfde server dus dan heb je problemen met de ns records.

Nee, als je alle oude records netjes laat staan heb je geen downtime. Wel een paar dagen erin laten staan voor providers die traag zijn.

Serveo
17/11/08, 09:43
Nee, als je alle oude records netjes laat staan heb je geen downtime. Wel een paar dagen erin laten staan voor providers die traag zijn.

Ja ok, maar naar mijn weten komt een domein met de volgende ns records er niet doorheen bij sidn:

ns1.lll.nl
ns2.lll.nl
ns1.aaa.nl
ns2.aaa.nl

RobinJB
17/11/08, 09:46
Je moet de oude er niet bij doen? (en als je het toch zo wilt, als je het goed instelt komt het er gewoon doorheen hoor.)

Serveo
17/11/08, 09:52
Oke, dan zal ik eens aan het testen gaan hier :). Ik heb de vorige keer hier een aantal problemen mee gehad vandaar dat ik er nu zeker van wil zijn.