PDA

Bekijk Volledige Versie : COD5 full game servers



Piwi-Web
10/11/08, 17:51
Hallo,

Ik ben een beetje aan het spelen met COD5 de volledige versie.
Het enigste is dat ik geen server online krijg.

Moet hier nog een dedicated server versie van uit komen of hoe zit het?

Thx

Pim

Tommi
10/11/08, 18:51
werken de masterservers alwel?:) aangezien het een gelekte versie is volgens mij

Piwi-Web
10/11/08, 18:52
Ja de masterservers zijn opgestart bij mijn weten (en anders nu de komende uren).
Het gekke alleen is dat er nog geen dedicated server versie uit is...

Mikejuh!
10/11/08, 19:22
Ok, het is triest maargoed.

Op dit moment heeft de mp.exe een bugje, het wil de filmpjes afspelen voordat het de console opent, hiervoor is shader model 3 nodig, en dat hebben de meeste dedis niet.

Of laad de console wel gewoon goed?



--

Piwi-Web
10/11/08, 19:30
nee, krijg een melding dat ik niet via remote desktop de boel kan openen...

Als jij zegt dat hij de filmpjes wil afspelen dan weet ik misschien wel hoe op te lossen :P Even googlen als ik het weet dan post ik het!

McG_NL
10/11/08, 19:35
Zelfde hier.
Lokaal via ingame dan dedicated start de server wel, maar remote inderdaad allerlei vage meldingen.

Mikejuh!
10/11/08, 19:40
Op dit moment is er niet echt een oplossing voor. Het wil shader model 3 support, het is niet een kwestie van de filmpjes skippen.


Nu heb ik wel een bakkie met sm3.0, maar 0kb geheugen dus dat schiet niet op.

Tommi
10/11/08, 19:42
Domme opmerking, maar alwel een shortcut gemaakt en daar achter gezet +set dedicated 2? Dan zou hij direct een console moeten openen!

Piwi-Web
10/11/08, 19:53
ok, heb vnc ff geinstalleerd.
En dan doet hij het wel alleen dan krijg ik weer een andere foutmelding... fijn is dat!

Hij opent console met:
Error during initialization:
Unhandled exception caught

En nu hangt hij zich dus op ... gelukkig is het mijn prive server :)


Domme opmerking, maar alwel een shortcut gemaakt en daar achter gezet +set dedicated 2? Dan zou hij direct een console moeten openen!

Uhmmm dat wisten we al ^^
Domme opmerking dus :oops:

McG_NL
10/11/08, 20:33
Niet echt piwi-web, we hebben dat nergens in onze posts gezet, echt een domme opmerking is het dus niet.

Anyway, ik wacht wel even af, voor de echte release. En misschien dat ze het dan patchen.

Piwi-Web
10/11/08, 20:39
Niet echt piwi-web, we hebben dat nergens in onze posts gezet, echt een domme opmerking is het dus niet.

Anyway, ik wacht wel even af, voor de echte release. En misschien dat ze het dan patchen.

Nou,

Als het echt waar is wat men mikejuh en jij zegt dat er dus een bug in de mp.exe zit dan lijkt het mij dat alle gamehosters hier problemen mee gaan hebben of niet?

Misschien dat Stewie wat meer wilt zeggen (als hij dit leest)

Mikejuh!
10/11/08, 20:52
Hebben ze ook, in ieder geval wel met de meegeleverde exes.

Ben overigens geen gamehoster.

Julian
10/11/08, 20:56
Het is een gelekte versie, je zegt het zelf al. Wacht gewoon tot er een officiële release uitkomt.

Piwi-Web
10/11/08, 21:08
Ben overigens geen gamehoster.

Ik ook niet (meer).

Ja we zullen tot morgen wachten :P

Hendrik83
10/11/08, 22:06
Er zit niets anders op dan wachten. (Niet al te lang meer)
Treyarch schijnt er van op de hoogte te zijn en er komt waarschijnlijk een patch op de dag van de release. (fpsadmin)

Dus nog even geduld...

Piwi-Web
10/11/08, 23:46
jippie :)
Maarja moet ook want de beta is offline en men wilt gamen :p

Piwi-Web
11/11/08, 00:30
Oplossing:
normaal doe je set dedicated 2 en nu sets dedicated 2.

Moet normaal werken!

xabin
11/11/08, 09:06
ok, heb vnc ff geinstalleerd.
En dan doet hij het wel alleen dan krijg ik weer een andere foutmelding... fijn is dat!

Hij opent console met:
Error during initialization:
Unhandled exception caught

En nu hangt hij zich dus op ... gelukkig is het mijn prive server :)



Uhmmm dat wisten we al ^^
Domme opmerking dus :oops:

Kwestie van DX updaten.

/edit
DirectX dus.

Piwi-Web
11/11/08, 09:12
dat hebben dedicated servers niet!

Edit: Patch v1.1 is uit.

Piwi-Web
11/11/08, 10:33
Mirror patch: ftp://mirror.rsw-clan.nl/CoDWaW-1%5B1%5D.0.1017-PatchSetup.exe

Thafusion
11/11/08, 11:25
Vind het maar slecht geregelde zaak, zover ik hieruit begrijp dien je COD5 geïnstalleerd te hebben enkel hiervoor dien je dus een Windows "server" te draaien met een videokaart die voldoende is om het spel op te starten.

Waarom leveren ze gewoon geen dedicated stukje software voor het hosten van het spel zoveel extra tijd kost dat toch niet?

Piwi-Web
11/11/08, 11:33
Vind het maar slecht geregelde zaak, zover ik hieruit begrijp dien je COD5 geïnstalleerd te hebben enkel hiervoor dien je dus een Windows "server" te draaien met een videokaart die voldoende is om het spel op te starten.

Waarom leveren ze gewoon geen dedicated stukje software voor het hosten van het spel zoveel extra tijd kost dat toch niet?

Die patch verhelpt het... dan heb je dat allemaal niet meer nodig ;)
Ik draai de server nu gewoon op een dedi zonder een super grafische kaart... maar hij wilt nu niet meer de shader 3.0 laden dus het werkt :)

Just download the patch and everything will work

WeServIT
11/11/08, 21:29
Klopt, ik heb nu ook een aantal servers draaien.

Piwi-Web
13/11/08, 17:28
ik krijg op 2 servers (die uit gegaan zijn) de volgende foutmelding: ERROR: Dedicated server authentication failure.
De andere 3 servers runnen wel nog, durf ze niet te restarten voordat die fout ook komt...

Iemand die weet wat het kan zijn?

McG_NL
13/11/08, 21:54
Heb even een server herstart voor je.

Krijg netjes de melding dat alles oke is:

Server: Game Version [Call of Duty Multiplayer COD_WaW MP build 1.0.1017 CL(230909) JADAMS2 Sat Nov 08 21:37:51 2008 win-x86]
Session creation complete!

WeServIT
14/11/08, 10:48
Hier bij ons draait nu alles prima:)

Costeijn
14/11/08, 11:43
Het is alleen mogelijk de co-op nazi zombi te doen als je op de client host of niet? Of kun je hier ook een server versie van draaien?

Mikejuh!
14/11/08, 15:56
Dat is pas unlocked nadat je alles in de SP hebt gespeeld, denk niet dat het mogelijk is via dedi.
Hoewel hier vast wel een mod voor uit komt.

Piwi-Web
14/11/08, 16:22
servers starten weer op...
Waar het aan lag weet ik nog altijd niet

WF WebHosting
17/11/08, 13:18
@ PIwi-Web
De master server die authenticatie regelt is regelmatig down, waardoor je die meldingen krijgt. Tenminste dat is wat er op de mailing list staat van cod5.

Robert

Piwi-Web
17/11/08, 19:50
@ PIwi-Web
De master server die authenticatie regelt is regelmatig down, waardoor je die meldingen krijgt. Tenminste dat is wat er op de mailing list staat van cod5.

Robert

Heeft cod5 een aparte mailinglist?
Vond het al raar dat ik geen mails meer kreeg :)

En ja ben er zelf ook achter gekomen :sweatdrop:
Jammer dat dan ook direct de server down gaat.

Mikejuh!
18/11/08, 17:24
Piwi-web, ik heb vernomen dat het het beste is om niet teveel servers te draaien op één ip, teveel requests zorgen voor die melding, volgens de community manager.

Piwi-Web
18/11/08, 17:28
Piwi-web, ik heb vernomen dat het het beste is om niet teveel servers te draaien op één ip, teveel requests zorgen voor die melding, volgens de community manager.

Ja, heb nu 4 server @ 1 IP
Zou er dus aan kunnen liggen ja :)

Ik zal toekomstige servers op een ander ip zetten.

Bedankt voor het bericht mikejuh

Mikejuh!
21/11/08, 08:58
Wat een ramp, krijg nu iedere 2 uur (als die vol is) een error; Unhandled exception error. Iemand ervaring mee? Probeer nu een minimale config.

Piwi-Web
21/11/08, 16:40
Wat een ramp, krijg nu iedere 2 uur (als die vol is) een error; Unhandled exception error. Iemand ervaring mee? Probeer nu een minimale config.

Had het ook gister... Server restart zich gelukkig zelf

Mikejuh!
21/11/08, 20:07
Ben eruit, boven de 32 slots gewoon geen private slots gebruiken, dat gaat fout.

Piwi-Web
22/11/08, 02:14
de servers zijn maar 24 slots hier.
Maar ik ga morgen eens wat servers op een ander ip zetten... Wie weet!

Mikejuh!
22/11/08, 14:14
Ja, dan zullen de problemen minimaal zijn. Ik draaide 50, op het moment 48 wat toch wel echt de max is, itt. cod4 dat ong. op 50-52 lag.

Linux bins worden overigens getest while we speak, die komt dus ook eerdaags uit. Ik ga alvast uploaden.

Mikejuh!
03/12/08, 21:55
Overigens, als je last heb van vastlopers met foutmelding over turrets, moet je even je tanks uitgooien. Hoop dat ze dit oplossen in 1.2.

Draai nu zonder problemen *afkloppen* een aantal servers.

Linux bins zijn nu 2 weken in testfase, iemand nog input?