PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnamen verkopen



Planera
09/11/08, 17:20
Beste webhosters,

Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik zelf geen webhoster, ik bied hooguit hosting voor huisvesting van webdesignklanten en mijn eigen projectjes. Daarom de vraag: wie o wie helpt mij op weg met het volgende:

Door de jaren heen heb ik een aantal (ongeveer 40 stuks) domeinnamen verzameld waar ik vroeg of laat iets mee zou willen doen. Kijkende naar de domeinnamen en de richting die ik de komende tijd op wil varen met mijn bedrijf heb ik besloten dat de bezem er doorheen mag.

Nu heb ik denk ik twee mogelijkheden:

1. Gewoon opzeggen.
2. Verkopen.

Ik weet niet hoe rendabel het is om domeinnamen te koop aan te bieden, maar niet geschoten is altijd mis lijkt me.

Maar hoe gaat zoiets in zijn werk in de praktijk? Iemand betaalt een bepaald bedrag aan mij en dan moet het domein zowel verhuisd worden als op een andere naam gezet worden?

Ik zie dat overal op het internet veel gehandeld wordt in domeinnamen, dus heel moeilijk kan het niet zijn denk ik. Maar ik wil niet in problemen raken en al helemaal niet voor extra kosten komen te staan.

Het gaat om .nl-, .be-, .com- en .eu-domeinnamen.


Wie helpt mij op weg? Alvast bedankt!


Harold

Bakker ICT
09/11/08, 17:41
Je kan ze bijvoorbeeld al simpelweg aanbieden in de Domeinen te koop (http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-te-koop/) sectie van dit forum.

Zet je lijst met domeinen die je eventueel kwijt wilt, en laat mensen hier op bieden. Verhuizing is meestal niet zo erg moelijk, de aanvraag wordt gedaan door de persoon die hem van je overkoopt. Je hoeft dit enkel te accepteren.

Bashir
09/11/08, 17:53
Naar mijn weten is het veranderen van de whois gegevens van je domeinnaam gewoon gratis. Je kan deze gegevens wijzigen door een mailtje te sturen naar je registrar of gewoon in je control panel. Na het veranderen van deze gegevens kun je domein pushen naar een andere account op de registrar.

Stel jij hebt een account op SuperDuperDomein.nl, je post op SD / WHT dat je een domein wilt verkopen. Iemand bied. Je stuurt die persoon een PB dat hij / zij een account moet aanmaken op SuperDuperDomein.nl, en dan kun je die account pushen naar zijn / haar account door een mailtje te sturen naar de support van SuperDuperDomein.nl of door in te loggen in het controle paneel en daar de account te pushen.

Ramon Fincken
09/11/08, 17:55
veranderen van eigenaar, tech en fin admin is bij mijn weten niet gratis ( ik gebruik transip, push is gratis, de rest niet )

Nielsvk
09/11/08, 18:25
Toen ik bij TransIP zat, kon je gewoon de admin + tech gratis veranderen. De houder gegevens niet.

Ramon Fincken
09/11/08, 18:27
Hmm ik kan ernaast zitten, houder kost in ieder geval wel wat.

Planera
09/11/08, 19:07
Ik heb zowel domeinnamen bij TransIP als bij MijnDomeinReseller staan, ik zou er dus even achteraan moeten gaan wat daar zoal voor gerekend wordt. Want wordt dit aan mij in rekening gebracht of aan de nieuwe eigenaar?

Bakker ICT
09/11/08, 19:34
Verhuizing is voor nieuwe eigenaar.

leom
09/11/08, 19:37
Houderwijziging is in het beste geval gratis, en in het slechtste geval enkele euro's. Als een domein het verkopen waard is zal je je aan die kosten in ieder geval geen buil vallen.

Bashir
09/11/08, 20:41
Ik raad je wel aan om de domeinen op zijn minst te proberen te verkopen als je ze niet meer gebruikt.

Planera
09/11/08, 23:20
Ik zal binnenkort eens een lijstje maken. Probleem is denk ik wel dat het vrij specifieke domeinnamen zijn, waar ik ooit een plan bij had. Niet echt domeinnamen waar je zomaar elke site op zou kunnen zetten.

Maar ik ga het toch proberen denk ik, nu kosten ze me ook alleen maar geld.

Bouwen Website
21/11/08, 12:42
DOMENICO EDIT:


Beter kun je even de regels lezen. Een thread kapen word hier ook niet echt op prijs gesteld.

host2design.nl
19/12/08, 19:50
Toen ik bij TransIP zat, kon je gewoon de admin + tech gratis veranderen. De houder gegevens niet.


Klopt als een bus. Hier dezelfde ervaring. Kost niets. Alleen Houder wijziging

Edit Janneman: fijn voor je, maar het is een beetje zinloos om dit soort niets toevoegende meldingen in een alweer wat oudere thread te gaan posten