PDA

Bekijk Volledige Versie : onterechte foutmelding "Domain not found"



YolkNet
08/11/08, 20:42
Een klant krijgt foutmeldingen als ze vanaf domeinnaam Bestorganizing.nl een mailtje stuurt naar Cazonsupport.nl. Vreemd genoeg treedt het probleem alleen hier op, de rest van het mailverkeer gaat gewoon foutloos. En ook alleen bij deze klant, als Cazonsupport.nl iets stuurt komt dit bericht gewoon aan.
De foutmelding die (na een paar dagen pas) ontvangt is deze:


Action: failed
Status: 4.1.8
Remote-MTA: dns; mx-cluster2.one.com
Diagnostic-Code: smtp; 450 4.1.8 <info@bestorganizing.nl>: Sender address
rejected: Domain not found

In een reactie van One.com schrijven ze dat hun server "probeert te verifiëren dat het domein daadwerkelijk bestaat, maar daar de server geen antwoord op dit verzoek geeft. Helaas zit het probleem derhalve bij wxp-50.nl - wellicht worden onze servers hier geblocked."
Maar op de servers van One.com worden helemaal niet geblocked.

Een check bij bij Dnsstuff.com geeft zelfs aan dat er geen problemen zijn met de DNS van Best Organizing. Bij die van Cazon Support wordt deze melding gegeven:


WARNING. The parent servers (I checked with ns3.nic.nl.) are not providing glue for all your nameservers.

Als ik vanaf een ander domein (dat op dezelfde server als Bestorganizing.nl staat) mail krijg ik ook een foutmelding na een tijdje. Maar als ik met m'n adres van HccNet mail komt het bericht gewoon aan.

Ik snap er geen **** meer van. Beide providers zeggen geen fouten te hebben.
Wat kan ik nog meer proberen om het probleem te achterhalen (en hopelijk op te lossen)?

®on
08/11/08, 22:29
http://private.dnsstuff.com/tools/dnsreport.ch?domain=Cazonsupport.nl&token=24a024554a28b60d28b6428c1c255019
Geeft een foutmelding op de mailserver.

YolkNet
08/11/08, 23:18
Inderdaad, die melding krijg ik ook. Dat heb ik doorgestuurd naar One.com, maar volgens hun krijgen zij het omgekeerde: geen foutmelding bij hun tests, maar wel een foutmelding aan "mijn" kant.
Dat zou dan betekenen dat er onderweg een probleem zit? Maar dan zou het mailtje toch via een alternatieve route alsnog de bestemming moeten bereiken lijkt me.

YolkNet
12/11/08, 17:08
Kan de oorzaak liggen in het feit dat een traceroute naar Cazonsupport (http://www.webhostingtalk.nl/quicktest.php?action=result&qtid=187256&r=4876) steeds vastloopt?