PDA

Bekijk Volledige Versie : Jaarcontract betalen maar domeinnaam kwijt?



@ngela
08/11/08, 14:11
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat hulp, het volgende is er aan de hand.

Ik heb een webwinkel en had me voorgenomen om daar mee te stoppen, ik heb dat aangegeven bij diegene waar ik de webwinkel heb. Ik kreeg een brief met daarin alle gegevens over mijn opzegging.

"met dit schrijven bevestigen wij u dat per 24/10/2009 uw jaarcontract voor uw webwinkel en bijbehorende domeinnaam wordt beëindigd. Wij attenderen u erop dat na deze datum uw domeinnaam komt te vervallen en vrij komt voor registratie en raden u daarom dan ook aan de domeinnaam voortijdig te verhuizen naar een andere provider".

Ik had dit dus blijkbaar niet goed gelezen, ik dacht namelijk dat ik qua opzegtermijn goed zat en de webwinkel per 24 oktober 2008 werd opgezegt. Ik liet alles zoals het was, en verhuisde mijn domeinnaam niet. Op 27 oktober was zoals verwacht mijn domeinnaam niet meer bereikbaar. Tot mijn grote verbazing kreeg ik op 28 oktober een rekening voor het nieuwe termijn van 3 maanden. Ik ging dus bellen met het desbetreffende bedrijf, daar wisten ze niet goed wat ze ermee aan moesten en gingen het voor me uitzoeken. Na een aantal dagen kreeg ik het volgende bericht.

"We hebben het even voor u uitgezocht. Vandaar de late reactie.

Ten eerste geld er inderdaad een opzeg termijn van 3 maanden, waarna het contract met een periode van 1 jaar zal worden verlengd.
Dit staat vermeld op onze website/algemene voorwaarden/ en in het contract.

De reden dat uw domeinnaam was komen te vervallen is dat u binnen deze 3 maanden had opgezegd. Het contract was al automatisch verlengd, maar de opzegging van de domeinnaam was wel verwerkt, waardoor deze na het eerste jaar al verliep.
Hiervoor onze excuses.

We willen u dan ook graag het volgende voorstellen;
Als u de openstaande factuur (van de eerste 3 maanden van het nieuwe contractjaar) voldoet, zullen wij het contract daarna per direct beëindigen"

Nu mijn vraag wat ik hiermee zou moeten doen. Ik ben blijkbaar in gebreke gebleven met de juiste opzegtermijn, maar buiten mijn schuld om heb ik nu helemaal niets meer en moet ik wel betalen voor 3 maanden. Ik zag dat mijn domeinnaam bij SIDN in quarantaine zit en dit is waarschijnlijk het probleem ook, dat mijn domeinnaam niet zomaar weer gebruikt kan worden. Wat zouden jullie in dit geval?

Met vriendelijke groeten,

Angela

RichardVD
08/11/08, 14:47
Een vergelijkbare situatie met ook een opzegtermijn van 3 maanden kun je lezen op http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3162. Ik vindt zelf de opzegtermijn ook in jouw geval te lang.

®on
08/11/08, 14:51
Ik begrijp je probleem niet helemaal. Je wil niet verlengen, bent te laat met opzeggen, men biedt je uit coulance een regeling aan, en dan is het niet goed?

Ik zou zeggen: accepteren.

shuyg
08/11/08, 16:40
Lastig probleem. Jij hebt te laat opgezegd, maar je hoster heeft volgens de brief die je citeert een jaar te vroeg het domein laten droppen.
Wil je het hard spelen, dan zeg je dat je het domein volgens afspraak tot 24/10/2009 wil blijven gebruiken. Ik gok dat het domein al wel weer door een ander geregistreerd is. Daarmee heeft de hoster nu dus een probleem.

Domenico
08/11/08, 16:51
Nou het lijkt me vanzelfsprekend dat als je te laat bent met opzeggen het contract met de daarbij horende services een jaar worden verlengd. Waar betaal je dan nu voor en wat is er eigenlijk verlengd?

Het laten vallen van de domeinnaam is in dit verhaal dus een grote fout van de hoster en hadden ze niet mogen doen. Het is of niets of het contract met de webwinkel en de domeinnaam.

ICTRecht
08/11/08, 17:24
Precies. Ga alleen akkoord met het schikkingsvoorstel als men de domeinnaam gratis weer uit de quarantaine haalt. Je contract is verlengd, en er is dus geen reden om de domeinnaam in de quarantaine te doen. Dat dat toch is gebeurd, is een fout van de hoster en dat mag hij dan weer rechtzetten.

Arnoud

®on
08/11/08, 17:28
Precies. Ga alleen akkoord met het schikkingsvoorstel als men de domeinnaam gratis weer uit de quarantaine haalt.
Met als gevolg dat er dus ook betaald moet gaan worden voor een jaar. TS wil stoppen; lijkt me dat hij wat goedkoper uit is met een drie maanden contract.