PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over prijzen



glenndm
07/11/08, 22:46
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een eigen hosting bedrijf, maar ik zou de servers graag bij mij thuis hebben zodat ik als er problemen zijn, ze direct kan oplossen.

Hoeveel kost zo een server en waar kan ik ze vinden?
De server moet echt bij mij thuis staan.

Thnx!

vipeax
07/11/08, 22:49
Ik ben bezig met het maken van een eigen hosting bedrijf

:surrender:
maar ik zou de servers graag bij mij thuis hebben zodat ik als er problemen zijn, ze direct kan oplossen.
De server moet echt bij mij thuis staan.


Doe het gewoon niet... Je klanten gaan dit niet leuk vinden, echt niet.

Zie ook:
http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/132070-hosting-bedrijfje-opzetten.html
http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/56973-hosting-bedrijfje-beginnen.html


Een 2e hands server zal rond de 80 euro beginnen (oude hardware), leuke server hardware zit je dan toch wel minimaal aan de 300 (met een lucky find, zou eerder bij de 500 beginnen als je echt iets met een quad core, 4GB ram etc wilt).

Nieuwe hardware vind je bij bv dell.nl

Geert-Jan
07/11/08, 22:57
Is er een nieuwe vakantie in Belgie aangebroken?

pierce
07/11/08, 22:59
Is dit serieus? Ik vind het namelijk geen geslaagde grap...

RikkiLake
07/11/08, 22:59
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een eigen hosting bedrijf, maar ik zou de servers graag bij mij thuis hebben zodat ik als er problemen zijn, ze direct kan oplossen.

Hoeveel kost zo een server en waar kan ik ze vinden?
De server moet echt bij mij thuis staan.

Thnx!

De laatste zin geeft al aan dat je je idee maar moet laten varen. Bespaart jou en je toekomstige klanten veel ellende.

Of zet je server zoals het hoort in een datacenter, KVM-over-IP erbij en dan kan je het ook vrijwel altijd op zolder oplossen, tenzij je hardware problemen hebt natuurlijk.

glenndm
07/11/08, 22:59
Hoe bedoel je geert jan.

@vipeax, Waarom zouden ze dat niet leuk vinden?
Het is altijd beter als je bij de server kan als er problemen zijn. Betere klantenservice..

Erik H.
07/11/08, 23:01
Hoe bedoel je geert jan.

@vipeax, Waarom zouden ze dat niet leuk vinden?
Het is altijd beter als je bij de server kan als er problemen zijn. Betere klantenservice..

En papa en mama kunnen onsite support doen als je met je schatje in de disco zit ....

vipeax
07/11/08, 23:04
@vipeax, Waarom zouden ze dat niet leuk vinden?
Het is altijd beter als je bij de server kan als er problemen zijn. Betere klantenservice..

Ik zal proberen er enigzins serieus op in te gaan:
Als je die vraag moet stellen, zou ik dit idee nu meteen de prullenbak in gooien (waar het idee hoort).

glenndm
07/11/08, 23:04
En papa en mama kunnen onsite support doen als je met je schatje in de disco zit ....

ik vraag niet om afgekraakt te worden, ik wil zelf wat expirimenteren.
Bedankt alvast -.-"

glenndm
07/11/08, 23:06
ik wil gewoon voor men familuie klein hosting bedrijfje op richten. Ik vraag gewoon waari k zo een server vind en hoeveel ze kosten. Niet veel moeilijks aan toch?

vipeax
07/11/08, 23:06
ik wil zelf wat expirimenteren.

Expirimenteren met een server waar je klanten op lopen?

:nuke: ...Kaboom... :nuke:

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/rack_optimized?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
Kijk daar even.

Geert-Jan
07/11/08, 23:09
ik vraag niet om afgekraakt te worden, ik wil zelf wat expirimenteren.
Bedankt alvast -.-"

je wordt niet afgekraakt, het is meer een cryptische hint.:stuart:

®on
07/11/08, 23:09
Kom aan, ook WHT heeft niveau.