PDA

Bekijk Volledige Versie : PowerDNS Default SPF record



yoda-ict
06/11/08, 01:14
Hallo,

Ik gebruik PowerDNS als backup DNS servers. Nu gebruik ik als master SimpleDNS (windows) waarmee ik een default SPF record kan opgeven voor alle domeinen die geen eigen SPF record (SPF of TXT) bevatten. Heel handig en onderhoudbaar. Alleen wil ik dit ook gebruiken op m'n backup DNS servers (PowerDNS laatste versie op CentOS5.2) omdat de SPF records uiteraard niet meegestuurd worden met de zonetransfers.

Wie weet of dit kan en hoe?

Frans

bakkerl
06/11/08, 01:41
Alleen wil ik dit ook gebruiken op m'n backup DNS servers (PowerDNS laatste versie op CentOS5.2) omdat de SPF records uiteraard niet meegestuurd worden met de zonetransfers.

Wie weet of dit kan en hoe?


Waarom zouden SPF records bij een transfer niet meegenomen worden. Deze gaan gewoon mee hoor.

yoda-ict
06/11/08, 03:20
Dat gaf ik al aan; SimpleDNS heeft de mogelijkheid om default SPF records op te geven. Deze records worden gebruikt wanneer er een SPF request wordt gedaan en de zone zelf geen SPF records bevat. Uiteraard gaan deze niet mee met de zonetransfer omdat dit geen echt SPF request is.
Ik heb het inmiddels opgelost door via een .NET applicatie te checken of een zone SPF records bevat. Wanneer dit niet het geval is voegt ie mijn default records to aan de zone. Deze worden nu dus wel meegenomen in de zone transfers.

Frans

frankske
06/11/08, 11:06
Dan zal je moeten vragen aan de mensen van SimpleDNS om dat braaf mee te sturen in een zone transfer (zoals het hoort).

Alternatief kan je de source van powerdns wel aanpassen die dat ook doet, maar dat lijkt me niet de beste manier.