PDA

Bekijk Volledige Versie : X-Spam headers verdwijnen in forwarded mail



VisualWeb
04/11/08, 12:06
Wij hebben een postfix, amavisd, spamassassin mailserver draaien.

Dit werkt allemaal prachtig en alle spam wordt op de mailserver prima gescheiden door maildrop op basis van de 'X-Spam-Flag: YES' header.

Echter is het zo dat als er gekozen wordt voor mail doorsturen bijv naar een mailbox op een exchange server of naar een andere provider (xs4all), dat de X-Spam mailheaders verdwijnen.

De 'X-Scanned: for virusses and spam for our customers' header blijft wel staan.

Nu kan het natuurlijk zijn dat de providers (xs4all) of exchange de X-Spam headers verwijderen. Echter hoe kan ik ervoor zorgen dat deze headers blijven staan? (zodat op de exchange server daarop gefilterd kan worden?)

Een van de mogelijkheden is om X-Spam header anders te noemen, maar ik kan in de amavis config niet vinden of dat mogelijk is. Iemand ideeën?

bakkerl
04/11/08, 14:47
Wat andere op hun mailserver doen kun jij niet beinvloeden. Al willen zijn die regel weghalen of aanpassen. Jij kan kan geen invloed uitoefenen (tenzij je zelf de beheerder bent).
Ook de X-Spam anders noemen kan het zelfde tot gevolg hebben, maar dat zal een kwestie van testen zijn.

belgonet
21/11/08, 09:44
ik denk nu dat je hier wel een "gemakkelijke" oplossing wilt proberen voor iets dat moeilijk is .. nuja .. nooit gedacht dat Exchange nu een goede mail oplossing is; meestal draait er toch een amavisd-new of iets in de aard als gateway voor (op een andere os dan nog ;) )


maar het klopt je kan geen controle hebben op iets van iemand anders.