PDA

Bekijk Volledige Versie : ESXI - ISO downloaden



dennis0162
31/10/08, 20:19
Iemand die weet hoe ik een ISO naar de ESXI server kan downloaden? Volgens mijn kijk ik er overheen :huh:

Ik zie wel de mogelijkheid om een ISO in te laden. Maar om te downloaden vanaf een andere server helaas niet.

Al vast bedankt!

IT-worX
31/10/08, 20:25
Euhm gewoon ergens wget doen en die inladen. Of gaat dit niet?

(geen idee, gewoon mijn eerst gedacht)

dennis0162
31/10/08, 20:27
Euhm gewoon ergens wget doen en die inladen. Of gaat dit niet?

(geen idee, gewoon mijn eerst gedacht)

VMware ESXI heeft geen console zover ik weet? Volgens mijn heeft alleen ESX een console?

pierce
31/10/08, 20:29
ff je datastore browser openen en uploaden die hap.
eea kan je terugvinden in je VI client.

dennis0162
31/10/08, 20:32
ff je datastore browser openen en uploaden die hap.
eea kan je terugvinden in je VI client.

Bedankt heb het gevonden.

Is downloaden niet mogelijk?

JanSmit
31/10/08, 20:39
Je moet je eerst registreren, inloggen en dan kan je downloaden.

gr

Jan

pierce
31/10/08, 20:41
Bedankt heb het gevonden.

Is downloaden niet mogelijk?

nope.


Je moet je eerst registreren, inloggen en dan kan je downloaden.

gr

Jan

Je moet eerst lezen en dan pas antwoorden... ;)

dennis0162
31/10/08, 20:45
Je moet je eerst registreren, inloggen en dan kan je downloaden.

gr

Jan

Zover was ik ook al:W:


nope.


Oke, jammer.

Tim.Bracquez
31/10/08, 21:24
geef je cookie login value mee aan je wget :)

Randy
31/10/08, 21:51
VMware ESXI heeft geen console zover ik weet? Volgens mijn heeft alleen ESX een console?

Ehm, dus wel. De VI client. Of gewoon VirtualCenter voor de mensen met een iets ruimer budget.

TS: Makkelijker is om SSH te activeren, zodat je gewoon een wget kunt doen. In je datastore maak je een mapje ISO en daar plemp je wat images neer die je nodig hebt.

Wat je ook kunt doen is een Windows VPS aanmaken en hier de VI client op zetten. Zo heb je een werkplek met een 10/100/1000 netwerkaansluiting waarop je lekker vlotjes kunt werken.

dennis0162
01/11/08, 14:47
Ehm, dus wel. De VI client. Of gewoon VirtualCenter voor de mensen met een iets ruimer budget.

TS: Makkelijker is om SSH te activeren, zodat je gewoon een wget kunt doen. In je datastore maak je een mapje ISO en daar plemp je wat images neer die je nodig hebt.

Wat je ook kunt doen is een Windows VPS aanmaken en hier de VI client op zetten. Zo heb je een werkplek met een 10/100/1000 netwerkaansluiting waarop je lekker vlotjes kunt werken.

Het is gelukt. Bedankt Randy! Mooie server heb je daar:drool:

Randy
01/11/08, 16:41
R200 is gewoon een speeldoosje.
Trouwens, SSH kun je alleen onsite enabelen, of je moey KVM/DRAC/ILO/IPMI hebben, dan kan het wel remote. Je moet namelijk wat truckjes op de console uitvoeren.

dennis0162
01/11/08, 16:52
R200 is gewoon een speeldoosje.
Trouwens, SSH kun je alleen onsite enabelen, of je moey KVM/DRAC/ILO/IPMI hebben, dan kan het wel remote. Je moet namelijk wat truckjes op de console uitvoeren.

Hier staan de trucjes: http://www.vladan.fr/how-to-activate-ssh-in-esxi/