PDA

Bekijk Volledige Versie : MOSS2007 Trial Omzetten naar Full Version?



ensermo
30/10/08, 13:53
Beste Microsoft Experts,

Ik word er af en toe moe van al de MS licenties.
We hebben een trial van 180 dagen voor Microsoft Office Sharepoint Server 2007 (MOSS2007).

De klant is heel blij hiermee en wil het gaan gebruiken. We zijn SPLA partner.
Van de SPLA leverancier kregen we te horen dat er geen codes zijn voor MOSS 2007. We moesten naar Microsoft Activation Center bellen. Van MS Activation Center kregen we te horen dat ze geen codes geven maar dat het wel zou kunnen. Bel MS Tech Center. Bij MS Tech Center zeggen ze dat het omzetten van Trial naar Full version ALLEEN kan met Retail Versions. Dus niet met SPLA.

Kan iemand met vertellen of ik de hele sharepoint omgeving opnieuw moet gaan instalelren met een SPLA CD om deze te kunnen gebruiken?

Er is in het pakket een optie om deze om te zetten door een code in te typen. Alleen kan ik van niemand een SPLA code krijgen en kan ik me niet voorstellen dat je naar een Winkel moet om een MOSS2007 pakket te kopen...

ensermo
30/10/08, 14:53
Opgelost. eindelijk iemand bij MS gevonden die me de juiste key kon opsturen van SPLA die WEL te gebruiken is met de Trial. Net ingetoetst en het werkt.

Tip voor anderen. Gebruik je SPLA media installation kits voor MS programmas die je in de toekomst misschien gaat gebruiken.

groenleer
30/10/08, 20:17
Nu ben ik nog niet zo thuis in het hele SPLA gebeuren. Maar als je iets aan bied in een test omgeving. Waarvan je weet dat het mogelijk daadwerkelijk afgenomen gaat worden, waarom installeer je dan niet meteen vanaf media die bij je licentie structuur horen?

In elk geval goed dat je probleem is opgelost.

Magnetronkip
05/11/08, 16:31
normaal installeer je het in een test omgeving, werkt het zoals de klant wilt dan op een productie omgeving.

dat is hier waarschijnlijk niet gebeurt en een trial versie op een productie omgeving geinstalleerd, dan komen ze der opeens achter dat het moeilijk is om een MS key te veranderen en mag je gaan zoeken...