PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft spla: 2kg papierwerk



frankske
30/10/08, 13:38
Eergisteren heb ik 2 kg (ok, overdreven, maar zeker meer dan 500g) papierwerk naar onze SPLA leverancier (Insight) moeten sturen. Puur en enkel om onze SPLA contract te verlengen.

5 documenten (waarvan een paar van meer dan 30 bladzijden), in 3 voud.

Bovendien moet ik al die documenten info invullen die microsoft al heel lang heeft en me bovendien elke paar maand opnieuw vraagt: onze gegevens, ons partner nummer, het agreement nummer, het enrollment nummer (wat is in godsnaam het verschil tussen al die nummers? Is 1 nummer te ingewikkeld?).

Soms is het op de eerste pagina, soms op de laatste, soms gewoon middenin.

Insight: je stuurt me facturen, die worden betaald, dus je hebt die info.

Microsoft: je vraagt me elke x maand om elektronisch te verlengen en na te kijken, ik neem aan dat mijn partner nummer ook op de facturen staat die je naar insight stuurt? Je hebt al die nummers al.

Is het in godsnaam niet mogelijk om:

* papierstapel te beperken
* als ik dan toch iets moet opsturen, te zorgen dat het vooringevuld is? Of dat ik op 1 document al die nummertjes 1 keer moet invullen, niet 5 documenten waar ik 3 keer hetzelfde nummer moet invullen?

[/frustratie]

AB-Systems
30/10/08, 13:45
heb je dit al eens aangekaart bij insight? wellicht hebben die ook een online invulformulier waardoor je het werk in ieder geval kan automatiseren. verder kan je wellicht gewoon met hun overeenkomen dat je er geen zin meer in hebt om al die zooi in te vullen, wellicht noteren ze dat ergens en verleng je dat dan automatisch per jaar.

Jefke
30/10/08, 13:52
En dat is een van de redenen waarom wij geen Windows servers plaatsen....

Randy
30/10/08, 15:35
De werkelijke SPLA-overeenkomst (21 pagina's) hoef je niet in zijn hele in te sturen. Enkel de eerste twee pagina's was genoeg geweest zoals er ook op stond. De rest is de TOC en je verklaart op de eerste twee pagina's al dat je hiervan kennis genomen hebt en er akkoord mee gaat.

(Al blijft het natuurlijk best veel werk en hebben ze in Apeldoorn nog geen kopieerapparaat)

Joh, deze contracten vallen nog wel mee. Heb hier nog wat liggen van Adobe en Citrix. Zie gaan nog een stukje verder, ook met validatie van personen en ondernemingen. Dat was echt pakketpost.

frankske
30/10/08, 15:39
Randy, stond niet in de mail die ik gehad heb hoor... Bovendien snap ik dat nog enigsinds voor een eerste aansluiting of validatie. Niet voor een eenvoudige domme verlenging.

Mapsystems.nl
30/10/08, 16:23
Ik heb mijn licenties bij Sequint en vul daar elke maand een excel sheet in. Kan ze ook melden dat ik geen wijzigingen verwacht en dan hoef ik helemaal niets meer in te sturen.
1 x per jaar via de website van Microsoft even te melden dat ik wil verlengen.
Thats all.

Thomas.R
30/10/08, 17:38
Frankske, zover ik weet staat het ook niet in een e-mail maar in het contract zelf...

gjtje
30/10/08, 18:46
Je kan als partner meerdere agreement nummers hebben. ;)

MediaServe
13/11/08, 18:27
Heb het hier ook even uitgeprint, ik heb 400 gram :thumbdown:

Randy
13/11/08, 18:30
Heerlijk, analoge communicatie bij een softwarebedrijf dat aan 'green it' doet :)