PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameservers instellen (error)



Yellow36
27/10/08, 22:17
Sinds gisteren heb ik een nieuwe server aangeschaft. Er gaat blijkbaar alleen wat fout bij het instellen van de nameservers. Ik heb de nameservers aan de hand van de volgende stappen ingesteld: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?t=12452

Vervolgens heb ik bij mijn domein registar de wijzing doorgevoerd naar de nieuwe nameservers, waarop ik dan de volgende foutmelding krijg:

Uw aanvraag 'wijziging nameserver' is niet verwerkt, omdat de nameservers
niet juist zijn opgezet. Wanneer de nameservers correct zijn opgezet, kunt u de aanvraag opnieuw indienen.
Met vriendelijke groet,
SIDN
Errors=2, Warnings=0, Informational=0
** Summary: REJECTED domeinnaam.nl.
Some problems need to get fixed:
- Some of your name servers cannot be used (are broken).
** Full check report:
* primary name server "ns1.test.eu." [BROKEN]
Broken: name server "ns1.test.eu." does not resolve.
* secondary name server "ns2.test.eu." [BROKEN]
Broken: name server "ns2.test.eu." does not resolve.
** DNScheck 4.2.4, 2008/10/27 22:01:34 CET+0100
#### fail

Heb ik toch iets fout gedaan? Wie helpt...

Geert-Jan
27/10/08, 22:23
ligt er aan waar je server nu hangt...

Yellow36
27/10/08, 22:26
ligt er aan waar je server nu hangt...

Hoezo dat? In het datacentra van EUNetwork heb ik hem ondergebracht...Volgens mij geen storingen of problemen als ik het zo bekijk (mocht je daarop doelen).....

Update: ik krijg nu ook de melding binnen op een spaanstalige extensie:

Het is ons niet gelukt om de nameservers of configuratie van dit domein in te stellen. De domeinprocedure is afgebroken. Uw actie is nodig!
Opmerkingen van register: ERR 545: La Petición de Modificación de Dominio no pudo ser realizada. El SERVIDOR DNS asociado a la petición no existe. Asegúrese de que el DNS indicado ha sido creado previamente.

Is de beschrijving waar ik in mijn eerste post naar verwees wel voldoende? (Blijkbaar is er toch nog iets fout).

DutchTSE
27/10/08, 22:44
* primary name server "ns1.test.eu." [BROKEN]
Broken: name server "ns1.test.eu." does not resolve.
* secondary name server "ns2.test.eu." [BROKEN]
Broken: name server "ns2.test.eu." does not resolve.

oftewel, je dns records zijn nog niet bekend bij de SIDN, even paar uurtjes wachten en het zal al beter gaan.

Overigens, zijn ns1.test.eu en ns2 de echte nameservers?

Yellow36
27/10/08, 22:58
Hmm okay, dan zal de aanvraag voor de wijziging van de nameservers weer opnieuw indienen, even kijken of er morgen verandering in de situatie is gekomen.

ns1.test.eu en ns2. zijn fictief, deze heb ik even aangepast voor topic.

Geert-Jan
27/10/08, 23:09
Zone updates van SIDN zijn om de twee uur.
Jeroen, dat was toch om het hele uur toch?

Yellow36
27/10/08, 23:35
Ik zie dat de buitenlandstalige extensies wel al juist gewijzigd zijn, welliswaar word nog wel de oude website getoond maar dat zal wel veranderen. Alleen wat mij opvalt, de nameservers staan verkeerd om in de whois:

Name Server:NS2.TEST.EU
Name Server:NS1.TEST.EU

Maakt dit bovenstaande uit? (En waarschijnlijk zal er toch wel iets fout zijn gegaan dan)...

Update: Ik zie dat er langzaam wat veranderingen komen, alleen nu heb ik het volgende probleem. Ik krijg namelijk standaard op elk domein nu de volgende melding als ik er www. voorzet (als ik er niks voorzet dus http://domein.eu dan toont die wel een normale pagina):

This IP is being shared among many domains.
To view the domain you are looking for, simply enter the domain name in the location bar of your web browser.

Yellow36
28/10/08, 21:10
Probleem lijkt opgelost, bij de sidn staan de nameservers in de juiste volgorde maar bij bijvoorbeeld eurid staan de nameservers andersom. Maakt dat laatste veel uit?

Bij deze overigens nogmaals bedankt voor de hulp!