PDA

Bekijk Volledige Versie : Horde Gebruikersbeheer



chason
27/10/08, 16:37
Beste,

Ik heb een tijdje terug Horde Webmail geinstalleerd op mijn vps server via ssh(putty).
Heb me zelf ook als administrator op gegegeven.

Nu loop ik een probleem op:

Als ik beheer en dan gebruikers klikt dan kom ik volgende probleem oplopen.


Toevoegen van gebruikers is uitgeschakeld.
Het toevoegen van gebruikers wordt niet ondersteund door uw authenticatie Wanneer u Horde wilt gebruiken voor het beheren van gebruikersaccounts, dient u een ander authenticatie backend te gebruiken.

Weergeven van gebruikerslijst is uitgeschakeld.
Het weergeven van een gebruikerslijst wordt niet ondersteund door uw authenticatie backend, of deze optie is om andere redenen uitgeschakeld.


Ik heb de volgende gedaan Beheer -> Instellen -> Horde -> tabblad "Authentication Settings"

Hier heb ik veel gerommeld kwam er niet uit heb gewoon de oude settings weer terug gezet.

Ben al meer dan week hiermee bezig en wordt beetje pittig van 10x keer opnieuw geinstalleerd.

Wie wil me hiermee helpen??


Ik heb nog een vraag:
Ik heb Horde geinstalleerd omdat ik het volgende wilde en twijfel nog steeds of het mogelijk is.

Je heb enkele emails voor je website zie hieronder voorbeelden:

info@domein.nl
sales@domein.nl
administratie@domein.nl

Nu wil ik 3 Horde gebruikers.

Gebruiker 1: Als deze gebruiker inlog zal hij alle emails van bovenstaande kunnen bekijken en ook wat andere gebruikers hierop hebben beantwoordt.

Gebruiker 2: Deze gebruiker heeft alleen toegang op emails te bekijken van info@domein.nl EN sales@domein.nl. Hij kan ook beantwoorden op de emails en ook zien wat Gebruiker 1 op die emails beantwoord heeft.

Gebruiker 3: Deze gebruiker heeft alleen toegang op email administratie@domein.nl te bekijken en beantwoorden.

Wat ik hierboven heb beschreven is dit mogelijk met Horde en zo ja hoe?
Nog 1 klein probleem die ik heb is het volgende
Als ik email stuur naar mijn hotmail via Horde dan zie ik een hele rare afzender die ik niet wilt hebben

Van: mail@preinst.hostingprovider.com namens Domein.nl (info@domein.nl)


Alvast bedankt

Marco Mahieu
02/11/08, 00:47
Zonder mij er verder in te verdiepen, is het niet zo dat er een config file bij zit waar je het een en ander in moet stellen (een php bestand of iets dergelijks). Vaak is dat zo bij dit soort software.